Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Är BF2 såhär sämst?

Permalänk

Är BF2 såhär sämst?

Hej!

Jag sitter här på LAN och vi är 6 pers som alla innehar en kopia utav BF2. Vi körde online tillsammans då vi insåg att... fan vad värdelöst gameplay det är.

Spelare som står på tak med granater, ammopacks, claymores som täcker stegar osv och står och lobbar över staden.

Reaktion på hitboxar som är seg som sirap.

Konstant granatande eftersom gevären är så opålitliga.

Koptrar som tillåts dominera banan pga av att ens egna sidas piloter suger.

Strider som ofta handlar om att båda slänger sig till marken och hoppas att hitboxgudarna är på deras sida.

Är det vi som fått ett konstigt intryck av spelet eller är detta BF2 as intended?

Permalänk
Medlem

Bf2 på public är ungefär granatkrig ja

Visa signatur

Windows XP 64bit || C2D e6600 @ 3.0 GHz || 4gb DDR2 800mhz || Leadtek Geforce 275 || Seasonic S12 600W || Asus p5b-v || 500 gb HDD ||

Permalänk
Medlem

Att klaga på att den ena sidan är bättre är ganska vanlig på publika servrar. Du skulle se hur en QuakeLive-match ser ut...

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk

"Koptrar som tillåts dominera banan pga av att ens egna sidas piloter suger."

Testa att skicka ut riktiga soldater på ett slagfält och låt den ena sidan ha värdelösa piloter så får vi nog se att det är som i spelet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Att klaga på att den ena sidan är bättre är ganska vanlig på publika servrar. Du skulle se hur en QuakeLive-match ser ut...

Tack för insikten! Jag är bara en som klagar på andra sidan.
För hitboxar eller granater kan inte vara dåligt designade? Impossible!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arctic Eagle
"Koptrar som tillåts dominera banan pga av att ens egna sidas piloter suger."

Testa att skicka ut riktiga soldater på ett slagfält och låt den ena sidan ha värdelösa piloter så får vi nog se att det är som i spelet.

Testa att skicka ut riktiga soldater på ett slagfält så ska du nog se att de inte respawnar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Testa att skicka ut riktiga soldater på ett slagfält så ska du nog se att de inte respawnar.

Therefore they put tickets in the game, u only have 200 soldiers per side. Lol, nej men BF2 är ju lagom obalanserat i public och vissa cheatar men är det inte det så är det skitkul. Typ

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Har inte spelat på så mycket de senaste åren, och det har säkert kommigt några patcher, men då man hittar systemet är det inte så svårt att sjuta en spelare som man knabt ser med burst. det vänjer man sig vid. och då man spelar cod4/ waw så vänjer man sig vid det istället och viser versa.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

På vilket sätt skulle det vara annorlunda från något annat FPS som släppts på denna sida av millenieskiftet? Snabba, enformiga och innehållslösa matcher som bara är kul för de som spelar inte för att spelet är roligt eller för att det är roligt att spela med andra utan istället för att det roligt att sabotera för andra. Det var åratal sedan skadeglädje tog livet av FPS-spelen i mitt tycke.

Jag saknar tiden då det inte spelade någon roll om man vann eller inte utan att det var viktigare att det var roligt för alla inblandade och inte bara för de som listar ut de billigaste tricksen för att hamna överst i statistiken.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Jo BF2 gameplay är faktiskt ganska så tråkig, det kan vara kul ibland men som du säger så är det första man att kasta sig på marken och skjuta vinner.

Och med fordon så dör man bara, spawna, dö, spawna osv...

Och det går inte köra pansarvagnar, pansarfordon heller eftersom det alltid kommer nån jäkla l33t h4xx0r general i ett MIG-plan och bombar sönder en.

Quakelive har skönare gameplay, som tidigare har sagts i tråden

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

Då ska ni inte prova Americas Army 3, kan stå och tömma flera magg i nån 3 meter ifrån utan att träffa ibland

Permalänk
Medlem

BF2 i ett nötskal

Prova Project Reality modden, där är teamplay mer eller mindre ett måste.

Permalänk
Medlem

Japp, BF2 vanilla är värdelöst.

Testa som sagt Project Reality. Det tar ett tag att komma in i men är man i en bra squad på en bra server så är det i topp i organisation och taktik när det gäller public.

Permalänk
Medlem

Re: Är BF2 såhär sämst?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
<massa text>

Är det vi som fått ett konstigt intryck av spelet eller är detta BF2 as intended?

Jopp, så sämst är BF2, grattis till spelköpet! ;P

Lirade det i klan när spelet släpptes och ett par månader in.. tog inte lång tid innan folk listade bugg efter bugg som var skrattretande.. hitboxarna som du nämner gör spelet i princip ospelbart på hög nivå där såna saker har 'en viss' betydelse. Raketer som gick rakt igenom bilar, granatkastarmissbruk, ärtbössor, squadjumping och alla dessa delfindykningar som gjorde en halvt odödlig... hah.. Man blev mäkta förbannad när man smög sig på någon i en gränd och tömde ett magasin i ryggen på honom innan han vände sig om och plockade en med två skott

Att man är tvungen att sikta BAKOM folk som springer för att ärtorna ska träffa är skrattretande dåligt..

Sen när ETQW släppte screenshots på jeepar som föll i fallskärmar från himlen så tog det inte lång tid innan de fanns i BF2, helt oigenomtänkta.. slängdes in i trånga gränder så folk buggade sig in innuti hus med fri sikt åt alla håll, med tryggt skydd från husets väggar..

Helikoptrarna är som planen i BF42.. det mesta gick lekande lätt när man hade enligt många sveriges bästa pilot där uppe.. vad tänkte dice egentligen? eller tänkte dom överhuvudtaget?

När folk till slut fick upp ögonen och förstod att buggarna aldrig skulle åtgärdas så var det många som gav upp.. halva min klan slutade lira och hitta 4 nya personer var ju bara att glömma...

BF2 har gått ner sig i träsket och det finns ingen risk för att skiten tar sig upp igen

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Sant, mycket är dåligt men ibland kan man ha riktigt roligt också. Det konstiga är att bf1942 inte hade dessa hitbox problem som jag anser är det största problemet med bf2.
Är det nån som testat bf1943 och märkt nån skillnad?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Sant, mycket är dåligt men ibland kan man ha riktigt roligt också. Det konstiga är att bf1942 inte hade dessa hitbox problem som jag anser är det största problemet med bf2.
Är det nån som testat bf1943 och märkt nån skillnad?

Finns demon ute till pc?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Finns demon ute till pc?

Finns inget bf1943 demo.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Sant, mycket är dåligt men ibland kan man ha riktigt roligt också. Det konstiga är att bf1942 inte hade dessa hitbox problem som jag anser är det största problemet med bf2.
Är det nån som testat bf1943 och märkt nån skillnad?

Mjo ibland kan man stå och tömma ett mag (10-15m håll) utan att dem dör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Sant, mycket är dåligt men ibland kan man ha riktigt roligt också. Det konstiga är att bf1942 inte hade dessa hitbox problem som jag anser är det största problemet med bf2.
Är det nån som testat bf1943 och märkt nån skillnad?

ne men jag har prövat det till xb360. Har man spelat BF: BC så kan man 1943. är väl samma motor eller? ni som kört BF: BC vet ju att det är ganska mycket buggar och är allmänt instabilt

Permalänk

BF2 public är nästan så nära sämst man kan komma, Project Reality är däremot spelbart och till och med kul ibland.
Har aldrig fattat varför de inte patchar om de vitala delarna i spelet (Hitbox, damage, random aim mm.) för som det ser ut nu så dumpar 5/6 av de som provar det pga random aim, resten fortsätter för de tycker att det är sååååå mycket coolare än CS och sen finns det alltid några klaner kvar.

Visa signatur

Chassi: Dark Base 900|CPU: i7 6800k|Moderkort: Gigabyte X99P|Grafikkort: Gigabyte RTX 3080 Gaming|Minne: Corsair Vengeance 32BG|Nätagg: beQuiet! Dark Power 850W|OS: Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostmork
BF2 public är nästan så nära sämst man kan komma, Project Reality är däremot spelbart och till och med kul ibland.
Har aldrig fattat varför de inte patchar om de vitala delarna i spelet (Hitbox, damage, random aim mm.) för som det ser ut nu så dumpar 5/6 av de som provar det pga random aim, resten fortsätter för de tycker att det är sååååå mycket coolare än CS och sen finns det alltid några klaner kvar.

Jag tkr personligen att det är skitkul att köra 3vs3 på bf2 o alla har snipers på en hyfsad stor bana.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Jag saknar tiden då det inte spelade någon roll om man vann eller inte utan att det var viktigare att det var roligt för alla inblandade och inte bara för de som listar ut de billigaste tricksen för att hamna överst i statistiken.

Jag kände mig så hemma när du skrev det att jag nästan välte ut mitt glas med vatten över tangentbordet (true story). Senast jag kände som du beskrev i din text måste varit när jag var en liten mindre yngling och spelade det nyutkomna BF1942. Det var härlig tider det, även om det var emellanåt HEMSK gameplay med buggar och liknande.

Vi ärrade veteranerna får väl sitta med sina minnen från de virtuella slagfälten istället.

Permalänk
Medlem

Säger som många andra: Project Reality!
Modden tar lagspelandet till en helt annan nivå.
Om du får för dig att prova så för guds skull: släng dig inte in i ett flygplan eller en helikopter det första du gör. Se till att läsa faq'en och spela ett par timmar på träningsservrarna innan du ger dig ut i strid. Har du ingen mic eller är rädd för att prata engelska är modden inget för dig heller. Mic och att man konversera med varandra är A och O.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jerkabo
ne men jag har prövat det till xb360. Har man spelat BF: BC så kan man 1943. är väl samma motor eller? ni som kört BF: BC vet ju att det är ganska mycket buggar och är allmänt instabilt

Vad är det som buggar och är instabilt för dig? Tycker åtminstone hitboxarna i Bad Company och Bf1943 är riktigt bra, förutom att nästan alla vapnen är på tok för svaga i bfbc.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av data xp
Vad är det som buggar och är instabilt för dig? Tycker åtminstone hitboxarna i Bad Company och Bf1943 är riktigt bra, förutom att nästan alla vapnen är på tok för svaga i bfbc.

körde massor av BC när det släpptes och tycker verkligen att det är ett höjdarspel (inte minst SP). Men det var ju inte alltför sällan man gick genom väggar utan granatkastare om man säger så. sen kan det va lite klassiskt "det går inte träffa från 3 meter" men det kanske bara e jag som har dålig uppkoppling

Permalänk
Medlem

Tycker bf2 är småkul fortfarande.
Problemet med folk som slänger sig på backen samt bara kastar granater är för de är dåliga på fps spel.

Visst kan hitregen vara speciell ibland. Men tycker spelupplevelsen fortfarande är kul.
Finns fortfarande många servrar uppe och mycke folk som spelar.

Visa signatur

Xbox series x

Permalänk

Re: Är BF2 såhär sämst?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Hej!

Jag sitter här på LAN och vi är 6 pers som alla innehar en kopia utav BF2. Vi körde online tillsammans då vi insåg att... fan vad värdelöst gameplay det är.

Spelare som står på tak med granater, ammopacks, claymores som täcker stegar osv och står och lobbar över staden.

Reaktion på hitboxar som är seg som sirap.

Konstant granatande eftersom gevären är så opålitliga.

Koptrar som tillåts dominera banan pga av att ens egna sidas piloter suger.

Strider som ofta handlar om att båda slänger sig till marken och hoppas att hitboxgudarna är på deras sida.

Är det vi som fått ett konstigt intryck av spelet eller är detta BF2 as intended?

jag förstår inte problemet...

- granater används som de ska: kastas, det gör man även i riktiga krig.
- claymores placeras även i riktiga krig på strategiska ställen såsom passager, gränder och i skogen.

- helikopterpiloternas skicklighet avgörs inte av vilken nation man spelar. det beror det på den enskilda spelaren.

- den oprecisa hitboxen är intended / slumpmässigt uppbyggd i olika grader beroende på vapnets prestanda i verkligheten. avgörs också av att spelet använder sig av så kallad Rubber Bullets dvs. att inte alla kulor gör skada.

- slänger sig i marken gör man därför att ens egna träffyta blir mindre, precis som man gör i verklighetens krigföring.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Re: Re: Är BF2 såhär sämst?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
jag förstår inte problemet...

- granater används som de ska: kastas, det gör man även i riktiga krig.
- claymores placeras även i riktiga krig på strategiska ställen såsom passager, gränder och i skogen.

- helikopterpiloternas skicklighet avgörs inte av vilken nation man spelar. det beror det på den enskilda spelaren.

- den oprecisa hitboxen är intended / slumpmässigt uppbyggd i olika grader beroende på vapnets prestanda i verkligheten. avgörs också av att spelet använder sig av så kallad Rubber Bullets dvs. att inte alla kulor gör skada.

- slänger sig i marken gör man därför att ens egna träffyta blir mindre, precis som man gör i verklighetens krigföring.

men riktiga krig är inte särskilt kul vilket ett spel ska vara så då får man göra små ändringar;)

Permalänk
Medlem

Re: Re: Är BF2 såhär sämst?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
jag förstår inte problemet...

- granater används som de ska: kastas, det gör man även i riktiga krig.
- claymores placeras även i riktiga krig på strategiska ställen såsom passager, gränder och i skogen.

- helikopterpiloternas skicklighet avgörs inte av vilken nation man spelar. det beror det på den enskilda spelaren.

- den oprecisa hitboxen är intended / slumpmässigt uppbyggd i olika grader beroende på vapnets prestanda i verkligheten. avgörs också av att spelet använder sig av så kallad Rubber Bullets dvs. att inte alla kulor gör skada.

- slänger sig i marken gör man därför att ens egna träffyta blir mindre, precis som man gör i verklighetens krigföring.

Då antar jag att du finner det löjligt roligt att försöka lösa problemet med att ha ihjäl nötterna på taken medan de lobbar granater på dig i verkligheten också?

Nehe, inte det? Eller så är det nog högst troligen så att spel, som är en form av underhållning även i verkligheten, är till för att vara roliga. Detta är dock någonting de misslyckas med när poängen av spelet blir att jävlas istället för att ha roligt.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Är BF2 såhär sämst?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
jag förstår inte problemet...

- granater används som de ska: kastas, det gör man även i riktiga krig.
- claymores placeras även i riktiga krig på strategiska ställen såsom passager, gränder och i skogen.

- helikopterpiloternas skicklighet avgörs inte av vilken nation man spelar. det beror det på den enskilda spelaren.

- den oprecisa hitboxen är intended / slumpmässigt uppbyggd i olika grader beroende på vapnets prestanda i verkligheten. avgörs också av att spelet använder sig av så kallad Rubber Bullets dvs. att inte alla kulor gör skada.

- slänger sig i marken gör man därför att ens egna träffyta blir mindre, precis som man gör i verklighetens krigföring.

Haa,här har vi ju en riktig campare som inte ens förstår varför han fuskar,kanske en tidigare cs ligg på lådan kille tro?

MvH albanen..

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Nog för att BF2 är lite "arkadigt" men roligt tycker jag det kan vara. Har dock aldrig kört det över nätet. Riktigt kul kan det vara att köra 1on1. Kul att bara försöka överlista varandra och lägga minfällor eller sätter sprängladdningar på fordon. Hålla sig så dold som möjligt och byta position ofta medan man håller koll på "fienden" så mycket som möjligt. Eller bara leka med helikoptern. Iofs är det många förstapersonsskjutare som blir roliga 1on1.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk

Re: Re: Re: Är BF2 såhär sämst?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Haa,här har vi ju en riktig campare som inte ens förstår varför han fuskar,kanske en tidigare cs ligg på lådan kille tro?

MvH albanen..

nej jag är inte campare eller fuskare bara för att jag förstår hur vissa andra spelare spelar, nadespamming etc. jag väljer oftast "medic" för att hjälpa skadade i gruppen för att sedan erövra flaggor.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50