Värt att uppgradera från Q9550 till I7?

Permalänk
Medlem

Värt att uppgradera från Q9550 till I7?

Hej!

Jag går och funderar på om det är värt att att uppgradera min burk med en I7 920. Det jag tänker på är att jag då kanske slipper uppgradera på ett ännu längre tag och att 920 är bättre än kommande i5 och i7 850,870? Eller bör jag spara pengarna och uppgradera senare?

Permalänk

Du kommer väldigt långt på din Q9550, speciellt om du tänker överklocka den.

Permalänk
Medlem

Ska du byta till i7 så krävs ju både nytt moderkort och DDR3 minnen, så räkna med att det blir en del stålar i slutändan.

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk
Medlem

om du har cash, kop. annars vanta. Jag ska uppgradera min q6600 som ligger pa 3,6ghz till en i7920 som ja forhoppningsvis kan fa upp i 3.8ghz

Visa signatur

i7 920 @ 3.78ghz 1.2vcore | Asus Rampage II Extreme | HD4870X2 2GB DDR5 | Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 6GB @ 1754Mhz 1.65v | NB Freq 3500Mhz @ 1.35v

Permalänk
Hedersmedlem

Det skiljer inte tillräckligt mycket i spelprestanda för att motivera kostnaden av en uppgradering till i7. Om du renderar stora filmer och sånt kan det möjligtvis vara värt det...

Permalänk
Medlem

satsa på ngn ssd disk.. lär göra större "fart"skillnad.. (dock inte fps osv..)

men klart man ska ha det senaste.. i7 ftw..
blir juh inte direkt sämre..

frågan är om du vill göra något roligare för pengarna när skillnaden kanske inte är värd pengarna.. dock är det alltid roligt att byta till något bättre

lycka till!

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk

Vad gäller processorkrävande applikationer, rendering, komprimering, musikskapande och annat är det rätt stor skillnad. Dock är det ju frågan om "jättesnabbt" vs "jättejättesnabbt", om man säger så.

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem

Jag hade inte uppgraderat. Skulle väntat tills du känner att din Q9550 inte räcker till längre.

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Jag gör som många säger och sparar pengarna till senare uppgraderingar. Ska istället se om jag kan klocka upp den så att den hänger med ännu längre.

Tack för alla snabba svar