ARMA2! (för oss Operation Flashpoint fans!)

Permalänk

Sanslöst. Var just helt 100% på G för att beställa mig en TrackIR 5 med TrackClip Pro från naturalpoint.com men blev lite vilse efter att jag såg frakten. $93?! Herrejösses!

Det värsta i hela historien är att det oavsett blir dyrare från finska/svenska/tyska återförsäljare, och då har jag inte kommit in på frakten från dom ännu...
Sure enough, kan ju råka på tull m.m. från naturalpoint men, ptja. Nu blev jag verkligen i valet och kvalet igen.

Borde ju skaffa en joystick och ett headset också.

Lite OnT. Jag fick avsevärt bättre prestanda av hoppet från Catalyst 9.6 till Catalyst 9.7 och/eller E6600 @ 3.2GHz till Q6700 @ 3.0GHz (har inte testat klocka mera ännu).

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Hej, har precis införskaffat detta spel, men är det någon mer som har eftersläpningar (med siktet). Precis som att V-sync är på, men jag kan inte hitta V-sync.

Precis som detta:

http://www.youtube.com/watch?v=yWoNxc0U7i8

Visa signatur

[Intel Quad 9450 @ 3.30] [Asus Rampage Formula] [2x2048 Crossair PC6400]
[Powercolor HD 4870 Crossfire] [Corsair TX750]
[Seagate Barracuda 320 GB]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Beaver
Är det ingen som lirar med Geforce 8000-serien som har problem med bluescreens här? Själv får jag bluescreen efter 5-10 minuters spelande. Läste lite på forum och kom fram till att massa hade samma problem? Lösningen? För mej fungerade det att ställa in fläkthastigheten på grafikkortet till max med rivatuner. Nu låter datorn som en jumbojet men ja kan spela. Underligt bara att ja inte haft problem i nåt annat spel, dessutom borde ju fläkten snurra snabbare om det behövs eftersom den är inställd på auto.

Kör du överklockning via rivatuner? Med mitt 8800GT så vägrade min fläkt varva upp när jag körde klockningen via Rivatuner, auto-läget fungerade inte i verkligheten utan fläkten stod på 30% och kortet blev jättevarmt. Löste det genom att köra klockningen i Nvidia System Tools, men fick editera profil-filen i en texteditor och ta bort allt som hade med fläkten att göra så att den faktiskt kördes i auto. Kanske går att fixa det på något sätt i rivatuner också?

Dessutom så kan det vara problem med firmwaren på kortet. Innan jag klockade mitt kort så varvade fläkten inte upp men XFX släppte en ny firmware som löste problemet. Min fläkt går säkert på minst 90% i Arma2. Eftersom du inte får bluescreen när du ställer fläkten på 100% manuellt så lär det vara värmeproblem du har iaf.

Antagligen ligger problemet i Rivatuner, lycka till

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk
Medlem
Permalänk

Oooh, så skön tajming. Jag som nyss installerat nya systemet och fixat lite buggar som uppkom i ArmA2 med Win7, så kommer nya patchen också precis innan kvällens lir Underbart!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Efter ha lekt runt ett tag nu med nya patchen måste jag säga att det är en besvikelse med tanke på hur lång tid det tog att få ut den.

Jag har ärligt talat inte märkt någon skillnad på denna och 1.02 förutom att det nu går att välja analog throttle/break, vilket förövrigt fungerar väldigt dåligt och bara för flygplan :/

Inte märkt av någon direkt skillnad hos AIn eller nån bättre frame rate (vilket de iofs inte skrev att de jobbat på men man kan ju hoppas ). Kanske är det så att de la mesta krutet på kampanjbuggarna?

"Improved: Building destruction"... undrar vad det betyder, såg ingen skillnad.

Permalänk

Kan varna folk om att det tydligen inte finns någon dedicated-server patch än, så om ni uppdaterar nu så kommer ni troligtvis inte kunna spela på särskillt många servrar! Finns inget officiellt datum ute än, men troligtvis kommer det inom några dagar.

Lite dåligt måste jag säga.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Hej, har precis införskaffat detta spel, men är det någon mer som har eftersläpningar (med siktet). Precis som att V-sync är på, men jag kan inte hitta V-sync.

Precis som detta:

Edit: Skulle verkligen behöva hjälp....

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ankan_84

Precis som detta:

Vad har V-sync med eftersläpningar att göra?
Det V-sync gör är att begränsa FPSen till skärmens Hz så att man bland annat slipper det otroligt störande tearing som man kan få.

Jag skulle gissa på att eftersläpningarna har med något helt annat att göra. Till exempel operativsystem, drivrutiner och sånt. Det jag skulle göra är att installera Windows 7 samt att inte installera onödiga drivrutiner som t.ex. logitechs "setpoint"

Jag kör med datorn nedan utan några sådana problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Precis som detta:

Läst att mycket CS nördar å sånt går in i ArmA och förväntar sig samma responsivitet i musen.
Dom har med mening på väldigt hög mouse smoothing och eftersläpning för att simulera vapen vikt.
Så det "eftersläpar" litegran med mening.

Sen hur mycket detta är i ögonen på en cs nörd eller en normal människa är ju svårt att säga. Jag har inga som helst problem iallafall tycker det är toppen.

Att ha "siktet" på är också inte direkt meningen att jämnföra med heller.
Stäng av sånt skit och se hur det känns när du titta ner i rödpunktssiktet med "hold breath".

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
Sanslöst. Var just helt 100% på G för att beställa mig en TrackIR 5 med TrackClip Pro från naturalpoint.com men blev lite vilse efter att jag såg frakten. $93?! Herrejösses!

Det värsta i hela historien är att det oavsett blir dyrare från finska/svenska/tyska återförsäljare, och då har jag inte kommit in på frakten från dom ännu...
Sure enough, kan ju råka på tull m.m. från naturalpoint men, ptja. Nu blev jag verkligen i valet och kvalet igen.

Borde ju skaffa en joystick och ett headset också.

Lite OnT. Jag fick avsevärt bättre prestanda av hoppet från Catalyst 9.6 till Catalyst 9.7 och/eller E6600 @ 3.2GHz till Q6700 @ 3.0GHz (har inte testat klocka mera ännu).

TrackIR 5 finns hos flightsim.se

http://www.flightsimshop.se/product_info.php?&products_id=336

Permalänk
Citat:

Precis som detta:

Det är som sagt en design-grej. Man ska liksom inte kunna vända sig om på en hundradels sekund som någon underviktig ballerina, utan man kan säga att muskännsligheten är mer synkad med animationerna i spelet, vilket så klart flaskar det en aning för att hålla det hyfsat realistiskt.

Jag kände också av detta i början och störde mig på det, men sen ju mer du spelar det så försvinner det. Nu när man tänker efter i efterhand så kommer man på att man har en helt annan spel-stil i detta, jämfört med andra fps. Man flyger liksom inte runt med siktet på samma sätt, det är ett mycket långsammare tempo och man skjuter ytterst sällan utan att använda "ironsight", vilket sätter helt andra krav och förutsättningar på responsen. Använder man dessutom TrackIR eller är flitig med "free look"-knappen så är det ännu mindre väsentligt.

Så här har det tydligen varit i alla tidigare titlar också (OPF och ArmA1), så det lär förbli så även i ArmA2. Bara att vänja sig och anpassa sin spelstil lite

Fast i filmen som länkades så såg det ut som ett extremfall där även fps-drops förekom.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dedicated server är nu också uppdaterad till 1.03:
http://www.arma2.com/support/updates/file/182-arma2server_1_0...

Visa signatur

Spela på datan: http://www.ssg-clan.se

Permalänk
Medlem

Tackar för svaren. Då är det bara att vänja sig. Är lite ovant när man har spelat "vanliga" fps-spel.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Tackar för svaren. Då är det bara att vänja sig. Är lite ovant när man har spelat "vanliga" fps-spel.

Japp, även jag störde mig jättemycket på detta i början när man är van vid spel som t.ex. Left 4 Dead där "aimen" är extremt precis. Men efter någon/några timmar så känns faktiskt Arma2-aimen helt naturlig.

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Arma/OFP har som sagt aldrig haft lika rappa rörelse som "vanliga" shooters men så där extremt som det youtube-klipp du länkade till är definitivt inte normalt. Jag har inte i närhet så stor fördröjning i Arma2.

Dock led jag av exakt samma problem i Arma1 och jag hittade tyvärr aldrig någon riktig lösning på det. Även om jag startar upp Arma1 nu på samma burk som jag kör Arma2 på så har jag fortfarande det problemet. Det gör det förbannat svårt att sikta och är definitivt inte en "feature".

Permalänk

Ni som är sugna på att prova på att spela ArmA2 seriöst och organiserat med en massa andra svenska spelare får ta och zappa in på www.anrop.se , bli medlem och anmäl er till helgens två stora scenarion (I "ArmA 2/Uppdrag"-sektionen på forumet). Det är redan ett 20-30 tal anmälda, men fler blir det och fler är så klart välkomna så länge det finns platser över! Teamspeak är dock ett krav, men så länge ni inte är chefer så räcker det med att bara vara inloggad och höra vad som sägs inom er grupp. Ju bättre kommunikation destu bättre jobbar vi ihop, så använd mic om ni kan! Stenhårt lagspel och full respekt för era chefer är så klart ett måste. Glöm inte att spana in "Squad"-sektionen på forumet också för mer inblick i hur det ska kommuniceras och funka inom grupperna och kompanierna.

Jag kan inte låta bli att promota detta Det är så här spelet ska avnjutas, och jag tycker att alla ArmA2-spelare ska få uppleva det. Ju fler destu bättre!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

sitter här och funderar över om man skall införskaffa arma 2 gillade arma 1 trots buggarna och OFP spelar jag fortfarande, dock efter att ha testat demot var prestandan under all kritik man vill ju ha lite lull lull på finns det någon tweakguide till Arma 2 eller är det bara att införskaffa ny dator?

Visa signatur

Intel Core i7-12700KF | Asus TUF GAMING Z690-PLUS D4 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200MHz | ASUS TUF GeForce RTX 3070 Ti OC 8GB | Corsair MP600 Core M.2 - 2TB| Corsair RM850 | Corsair 4000D / Tempered Glass | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS920+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Arma/OFP har som sagt aldrig haft lika rappa rörelse som "vanliga" shooters men så där extremt som det youtube-klipp du länkade till är definitivt inte normalt. Jag har inte i närhet så stor fördröjning i Arma2.

Det där stämmer väl ändå inte? gammla ofp hade ju inte någon "mouse accelerator" Detta samt att ofp hade mycket mer snabbare och att man kunde röra sig mer än 7steg och snabbare rörelser bidrog till ett mycket bättre FPS spel. Arma2 är ju tyvärr ett Coop anpassat spel. Dess rörelser och recoil gör att det är enklare att spela en mer passiv stil. Vilket kanske är hela poängen i en soldatsimulator? Tyvärr bidrar inte detta till ett roligare spel FPS sätt.

Jag skulle nästan säga att ofp hade nästan samma klass som ett vanligt fps spel, iaf om man körde på de servrar som hade lite snabbare kartor.

Synd, för jag tror bohemia skulle tjäna mängder om de hade ett litet mer arkadiskt läge.

Visa signatur

p5edeluxe, 4gb corsair pc8500, q9550 @2.83ghz w Noctua, HIS 4870x2. 750w corsair. p182 antec

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vuk
Det där stämmer väl ändå inte? gammla ofp hade ju inte någon "mouse accelerator" Detta samt att ofp hade mycket mer snabbare och att man kunde röra sig mer än 7steg och snabbare rörelser bidrog till ett mycket bättre FPS spel. Arma2 är ju tyvärr ett Coop anpassat spel. Dess rörelser och recoil gör att det är enklare att spela en mer passiv stil. Vilket kanske är hela poängen i en soldatsimulator? Tyvärr bidrar inte detta till ett roligare spel FPS sätt.

Jag skulle nästan säga att ofp hade nästan samma klass som ett vanligt fps spel, iaf om man körde på de servrar som hade lite snabbare kartor.

Synd, för jag tror bohemia skulle tjäna mängder om de hade ett litet mer arkadiskt läge.

Det stämmer att Bohemia menar att det ska vara fördröjning. Det som jag tycker är lustigt är att när jag höjer grafiken (4870 CF) till max så får jag extremt mycket mer direkt respons. Mina vänner som sitter på ett 4850 har betydligt mer eftersläp.

Kan inte vara så att denna fördröjning är en bug som blev en feature?

Håller med dig om att ett arkadvariant hade varit kul att kunna "lattja i" när man inte har så mycket tid och bara vill spela.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Ni som är sugna på att prova på att spela ArmA2 seriöst och organiserat med en massa andra svenska spelare får ta och zappa in på www.anrop.se , bli medlem och anmäl er till helgens två stora scenarion (I "ArmA 2/Uppdrag"-sektionen på forumet). Det är redan ett 20-30 tal anmälda, men fler blir det och fler är så klart välkomna så länge det finns platser över! Teamspeak är dock ett krav, men så länge ni inte är chefer så räcker det med att bara vara inloggad och höra vad som sägs inom er grupp. Ju bättre kommunikation destu bättre jobbar vi ihop, så använd mic om ni kan! Stenhårt lagspel och full respekt för era chefer är så klart ett måste. Glöm inte att spana in "Squad"-sektionen på forumet också för mer inblick i hur det ska kommuniceras och funka inom grupperna och kompanierna.

Jag kan inte låta bli att promota detta Det är så här spelet ska avnjutas, och jag tycker att alla ArmA2-spelare ska få uppleva det. Ju fler destu bättre!

Reggat! Hoppas de e på kvällstid så ja hinner hem från jobbet bara! =D

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Dom har ju arkadigt läge om man kör på enklare svårighets grader, man hittar fienderna automatiskt, man ser vart fiender och en själv är på kartan.
Man har ett fantasi sikte, man tål mycket mera, massa armor på gubben å sånt.
Automatisk styrning av anti tank missiler.

Sen är det ju massa "arkadiga" saker som inte går att stänga av som modden "A.C.E 2" kommer se till att fixa. Som t.ex att man blir trött om springer för långt och måste stanna eller att man kan döda sig själv genom att skjuta anti tank missil inomhus, eller att "overpreassure" i närheten av en tank som skjuter kan knocka folk medvetslösa eller t.om svårt skada.

Jag tycker det är helt UNDERBART att spelet har djup och komplexitet så allt CS och Battlefield folk sållas bort och man blir kvar med folk som uppskattar spelet på samma sätt som en själv.
Finns inget mer underbart en att gå in och läsa i bohemias forum och nån startat en ny tråd

"THIS GAMEZ SUCKZZZZ BOHEMIA FAIL!!111"
"WHY CANT I JUMP AND PWN NOOBZZORS AND RUN AND SHOOT COMON MAN THIS GAME SUCKS IM GONNA PLAY CS INSTEAD !!!1 111 lolllzlzzzzzzz"

Då sitter man bara och ler och ÄLSKAR komplexiteten och muslagget.
Som han i låten skrev "If you wanna jump and frag play battlefield 2"

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Citat:

Det är ju snarare helt jävla underbart att någon äntligen vågar gå emot mängden och skiter på casual/arcad-spelarna. Att spelets skick och budget istället får lida lite tycker dom uppenbarligen är värt det med tanke på deras tidigare spel. Frustrerande för oss spelare till en början, men det känns lätt värt det när man väl sitter och kan avnjuta spelet hyfsat problemfritt efter en patch eller två.
Iom att spelet har varit otroligt slutsålt världen över sen release så måste det ju ha sålt betydligt bättre än väntat. Så det är knappast en förlust för Bohemia.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Reggat! Hoppas de e på kvällstid så ja hinner hem från jobbet bara! =D

Gott! På lördag är det 14.00 som gäller, men på söndag är det 18.00 Vanligtvis är det just runt 17-18 som dessa matcher påbörjas, men det blev ett undantag denna gången.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo

synd att det va så tidigt på lördag när det e fin väder o så.. men jag ska nog lira på söndag ivarjefall

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ridder
Det stämmer att Bohemia menar att det ska vara fördröjning. Det som jag tycker är lustigt är att när jag höjer grafiken (4870 CF) till max så får jag extremt mycket mer direkt respons. Mina vänner som sitter på ett 4850 har betydligt mer eftersläp.

Kan inte vara så att denna fördröjning är en bug som blev en feature?

Håller med dig om att ett arkadvariant hade varit kul att kunna "lattja i" när man inte har så mycket tid och bara vill spela.

Det ska inte vara som i den video som länkas till på denna sida. Det ska inte vara någon som helst fördröjning när mellan musen och siktet. Jag har ingen sådan fördröjning eller dålig precision i siktet. Skillnaden mot andra spel är att det inte går att dra väldigt snabbt med musen och få siktet att gå lika snabbt, detta beror på att siktet är kopplat till animationerna i armar och kropp på gubben. I andra spel har man inga animationer som behöver hänga med i förstaperson. För att ändra riktning snabbare på gubben i ArmA2 får man röra hela kroppen, t.ex. trycka på W och sen röra på musen snabbt runt.

Edit:
Det tar mindre än 1 sekund för mig att snurra ett helt varv med vapnet framme när man står upp. När man sitter ner tar det lite längre tid och när man ligger ner tar det ännu lite längre tid.
Om man samtidigt trycker D eller D+W och snurrar åt vänster går det lite snabbare att röra sig då man har sänkt ner vapnet och samtidigt rör sig.

Permalänk
Medlem

Tror att anledningen till att det var slutsålt så snabbt var att det bara kom få kopior. Arma1 var ju inte direkt någon guldstjärna i Multiplayer havet.

Det kommer nog inte bli en förlust för Bohemia, men de kunde få väldigt mycket pengar om de hade haft ett "snabbare animationer samt musrörelse läge"

Man kan ju redan stänga av saker som Aiming deadzone samt Headbob varför inte andra aspekter?

På snabba kartor där oftast två fiender dyker upp samtidigt så känns det som ett lotto om man träffar den andra också. Så ska det väl ändå inte vara?

Och om det nu är speldesignat och alla som inte tycker om detta är "haXz0r n00bz från Kunta Strajk" så visst. Men det är Bughemia vi snackar om, OfpR blev ju spelbart först vid 1.96

hoppas att detta muslagg är en hicka som kommer fixas!

Visa signatur

p5edeluxe, 4gb corsair pc8500, q9550 @2.83ghz w Noctua, HIS 4870x2. 750w corsair. p182 antec

Permalänk
Medlem
Citat:

Tror att anledningen till att det var slutsålt så snabbt var att det bara kom få kopior. Arma1 var ju inte direkt någon guldstjärna i Multiplayer havet

Det kommer nog inte bli en förlust för Bohemia, men de kunde få väldigt mycket pengar om de hade haft ett "snabbare animationer samt musrörelse läge"

Det har varit dålig tillgång på fysiska kopior i Sverige ja, men det har legat på topplaceringarna i många andra butiker i Europa och även på de olika nerladdnigstjänsterna, tex steam.

Vad menar du med multiplayer havet? Det enda som var bra med ArmA var just multiplayern, och det var mycket bättre än många andra spel på just detta.

Citat:

Man kan ju redan stänga av saker som Aiming deadzone samt Headbob varför inte andra aspekter?

Vad är det man ska stänga av?

Citat:

På snabba kartor där oftast två fiender dyker upp samtidigt så känns det som ett lotto om man träffar den andra också. Så ska det väl ändå inte vara?

Det är inget lotto, varför skulle du kunna döda två andra soldater men de kan inte döda dig? Om du har planerat och kör taktiskt kommer du kanske ha en chans mot dom.

Citat:

Och om det nu är speldesignat och alla som inte tycker om detta är "haXz0r n00bz från Kunta Strajk" så visst. Men det är Bughemia vi snackar om, OfpR blev ju spelbart först vid 1.96

ArmA2 har varit "spelbart" sedan patch 1.01.

Citat:

hoppas att detta muslagg är en hicka som kommer fixas!

Det ska inte finnas något muslagg, jag har det inte. Det kan ju bero på andra saker än just spelet, tex att du har installerat dåliga musdrivrutiner eller något sånt.

Permalänk
Medlem

tack för svaret

Om jag inte har skrivit det så spelar jag väldigt sällan coop, jag lägger min tid på CTF, C&H matcher istället. Om jag glömt och skriva det är jag ledsen. Det jag menade med guldstjärnan var ju att arma1 var ju inte så populärt inom multiplayer, jag skulle inte kalla 1-2 servers max med ctf och dylikt för populärt. utöver de 1-2 servrarna som spelade ctf och C&h så fanns det väl en 10-30 som i huvuddrag spelade Evolution. För mig går inte det och jämnföra med andra spel i multiplayer havet.

Jag tycker man borde kunna stänga av mouse acceleratorn (rätt stavat?) som förstör precisionen vid snabba rörelser, jag har dock inte så värst mycket mus-lagg som en del har. Men den förstör faktiskt väldigt mycket och det känns lite som ett lotto, för man vet inte hur snabbt man musen för tillfället, eller vad som händer. Jag har iaf inte större kontroll vid snabba rörelsen, som jag hade i OFP. Där kunde man göra preciserade rörelser snabbt som attan, vilket hjälpte om man hade en aggresiv spelstil.

och med att arma2 är spelbart, klart det är. Men det finns en hel del kvar att fixa om man läser på det officiella forumet.

Ber om ursäkt om jag formulera mig fel i slutet av förra posten.

En grej som jag undrar över är vad man måste göra för att inte se folk hoppa tvärs över kartan vid längre avstånd. Är detta pga av serverns prestanda eller mängden bandwith? hur är era server inställningar?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo, det stämmer. En anledning till att OFP/Arma alltid känts annorlunda är som Pelle skriver att man här, till skillnad från de allra flesta andra shooters faktiskt har en kropp och inte bara är ett flygande klot med utstickande arm. Vissa tycker det känns klumpigt men själv tycker jag det tillför en hel del.

Testade demot av CoD (MW) rätt nyligen för att jämföra och det kändes verkligen helt fel nu när jag bara spelat Arma2 den senaste tiden. Det kändes som man svävade fram, gillade det inte alls.

Sen vet jag inte vad det är för mus acceleration som du nämner. Den där fördröjningen i klippet är som sagt inte normalt och det är inte en feature. Jag siktar lika bra i Arma2 som jag gjorde i OFP.

Permalänk
Medlem
Citat:

tack för svaret

Om jag inte har skrivit det så spelar jag väldigt sällan coop, jag lägger min tid på CTF, C&H matcher istället. Om jag glömt och skriva det är jag ledsen. Det jag menade med guldstjärnan var ju att arma1 var ju inte så populärt inom multiplayer, jag skulle inte kalla 1-2 servers max med ctf och dylikt för populärt. utöver de 1-2 servrarna som spelade ctf och C&h så fanns det väl en 10-30 som i huvuddrag spelade Evolution. För mig går inte det och jämnföra med andra spel i multiplayer havet.

Det finns nu ca 150-200 ArmA1 servrar och innan ArmA2 släpptes fanns det antagligen tre gånger så många. Det variera också väldigt mycket mellan olika tider. http://stats.swec.se/server/list

För några dagar sedan såg jag att det var ca 2000 spelare och runt 1000 servrar online för ArmA2: http://arma2.swec.se/server/list

Under statistik för respektive sida kan man klart se att coop är det dominerande spelläget. På ofp sidan kan man se att crCTI är det mest dominerande bland uppdragen.

Citat:

Jag tycker man borde kunna stänga av mouse acceleratorn (rätt stavat?) som förstör precisionen vid snabba rörelser, jag har dock inte så värst mycket mus-lagg som en del har. Men den förstör faktiskt väldigt mycket och det känns lite som ett lotto, för man vet inte hur snabbt man musen för tillfället, eller vad som händer. Jag har iaf inte större kontroll vid snabba rörelsen, som jag hade i OFP. Där kunde man göra preciserade rörelser snabbt som attan, vilket hjälpte om man hade en aggresiv spelstil.

Anledningen till att det inte finns någon sådan avstängningsknapp beror väl antagligen på att det inte finns någon musacceleration i spelet.