Permalänk
Medlem

Champions Online

Nån som ska spela det?

Öppna betan startar på måndag, jag lirade en preorder.
Behöver en break från WoW

När ni kommer in kan posta screens på era heroes här

Power Sets - http://www.champions-online.com/power_sets

Tutorial 1# - http://www.gametrailers.com/video/tutorial-walkthrough-champi...
Tutorial 2# - http://www.gametrailers.com/video/tutorial-walkthrough-champi...
Big bosses - http://www.gametrailers.com/video/big-boss-champions-online/5...

Visa signatur

i7-3770k | AMD 7970

Permalänk
Medlem

Avslutade mitt wow konto nyligen och har förhandsbokat Champions Online. Det ser helt klart skoj ut på filmerna som släppts.

Permalänk
Medlem

Jag är faktiskt också rätt så intresserad av Champions, dock så har man så förbannade ont om tid så vettefan... SW:TOR ser mer ut att vara i min smak då det endast finns tid för ett MMO

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem

Har kört closed beta ett tag och måste bara säga att det är riktigt kul. Ser riktigt mycket fram emot open beta.
Ni som förhandsbokat; var har ni gjort det?
Själv har jag gjort det på game.se .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ang3l
Jag är faktiskt också rätt så intresserad av Champions, dock så har man så förbannade ont om tid så vettefan... SW:TOR ser mer ut att vara i min smak då det endast finns tid för ett MMO

Star Wars TOR är ett givet köp, dock så släpps nog inte det på ett tag och Champions kommer ut 4e september eller något.

Förhandsbokade mitt exemplar på Webhallen.

Permalänk
Medlem

vart anmäler man sig för öppna betan då? eller är det nån förboknings kod man lär knappa in?

Permalänk
Medlem

De har ju preorder från diverse ställen http://www.champions-online.com/retail_uk

Själv tog jag på play.com för de har gratis frakt

Visa signatur

i7-3770k | AMD 7970

Permalänk
Medlem

Jag boka på webhallen men dom verkar inte ha nå sånt erbjudande

Permalänk
Medlem

Game.se har lite ingame item erbjudanden så jag mail:a dem och frågade hur det var med beta-koder. De sa att de inte fått några än av Atari men att de blivit lovade att få dem snart. Så fort det kommer in så kommer det att mailas ut till folk som förhandsbokat.

Permalänk
Medlem

Säkert samma för webhallen då, dom brukar ju alltid ha förboknings erbjudanden till mmoer..

Permalänk
Medlem

Jag har kört betan i 2 veckor nu (dock bara 2 tillfällen i veckan) och gillar spelet. Men önskar de hade haft fler typer av power sets. Samt att de travelpowers inte passar för alla hjältar tyvärr. Inget man måste använda men ändå flera val där hade varit bättre. Samt att vissa mer variation i krafterna hade behövts. Men det kommer väl.

Spelet kommer vara riktigt obalanserat nu i början. De har för mycket som behöver fixas på 2,5 veckor anser jag.

Jag kommer nog spela detta fram till Star Wars TOR kommer som nån annan nämnde.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Tycker det finns tillräckligt med både Power sets och Travel powers nu till en början. 18 st Power sets och 13 Travel powers räcker långt, och det är mycket bättre variation än i City of Heroes. Sen är det riktigt fint att man kan blanda friskt mellan alla.
Har inga problem med att hitta en passande Travel Power till mina första hjältar, då de mest kända finns med, plus lite till.

Här är listan, döm själva.

Power Sets
*Archery
*Darkness
*Electricity
*Fire
*Force
*Gadgeteering
*Ice
*Martial Arts: Dual Blades
*Martial Arts: Fighting Claws
*Martial Arts: Single Blade
*Martial Arts: Unarmed
*Might
*Munitions
*Power Armor
*Sorcery
*Supernatural
*Telekinesis
*Telepathy

Travel Powers
* Acrobatics
* Earth Flight
* Fire Flight
* Flight
* Hover Disk
* Ice Slide
* Rocket Boots
* Rocket Jump
* Superjump
* Superspeed
* Swinging
* Teleport
* Tunneling

(Källa: http://championsonline.wikia.com/wiki/Champions_Online )

Finns såklart chans att dessa ändras innan spelet släpps.

Permalänk
Medlem

Jag fick tag i en beta-nyckel här, http://www.canardpc.com/concours/champions/, kan finnas ett gäng kvar.

Det är en fransk site men allt man behövde göra var att klicka i andra alternativet, skriva in sin email-adress och klicka på "Soumettez". Funkar det kommer du till en sida där det står något med "BRAVO", sen är det bara kolla mailen :]

Permalänk
Medlem

Fan va najs, har en nyckel nu! Tack för tipset

Permalänk

Hmm, fick en nyckel jag med....för bra för att vara sant är ju min tanke just nu:)

Edit: Det funka ju hur bra som helst, tack och bock:)

Permalänk
Medlem

Det kan vara lite knivigt att hitta var man laddar ner klienten, den finns nämligen bara på Fileplanet mig veteligen. Nyckeln funkar dock där som en preorder-nyckel så har man bara ett fileplanet-konto (behöver inte vara betalandemedlem) så kan man använda nyckeln där och komma åt klienten.

Permalänk
Medlem

Segt som fan och och patcha klienten..

Permalänk
Medlem

Har även jag lyckats få tag i beta-key från den där franska siten, men vart drar jag clienten? fileplanet har ju en open-beta client, men är typ kö så det knakar på den. dessutom så bad det inte heller om någon beta-key... så börjar undra om jag är helt lost på det.

någon som har en annan länk?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MB™
Har även jag lyckats få tag i beta-key från den där franska siten, men vart drar jag clienten? fileplanet har ju en open-beta client, men är typ kö så det knakar på den. dessutom så bad det inte heller om någon beta-key... så börjar undra om jag är helt lost på det.

någon som har en annan länk?

Jag tankar min från Fileplanet. Var lite väntetid i början innan man fick börja ladda ner filen, men ligger nu på 300kB/s, relativt stabilt.

Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.

Permalänk
Medlem

Skall helt klart testas, lite pew pew med superpowers vill man ju inte missa.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det fanns nån länk på deras sida, men dom flesta har dragit den från FP iaf. Men det är ju inte den som är seg vänta tills du kommer till patchningen, segt som fan och massa strul.

Permalänk
Medlem

Patchen finns ute som separat download nu.

http://www.champions-online.com/node/172973

Visa signatur

i7-3770k | AMD 7970

Permalänk
Medlem

Tackar, det behövdes

de la väl även upp en ny version av klienten på fileplanet där patchen redan är inbakad annars.

Permalänk
Medlem

Ser kul ut att skapa karaktärer men sen vet jag inte riktigt, beror mycket på världen ifs och den vet jag inget om.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Spelet i sig är faktiskt överraskande kul Jag hade lite svårt för cell shading grafiken i början men när man vänjer sig är spelet rätt snyggt!

Permalänk
Medlem

Ingen som vet vart det går att få tag i en nyckel nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten Kattskit
Spelet i sig är faktiskt överraskande kul Jag hade lite svårt för cell shading grafiken i början men när man vänjer sig är spelet rätt snyggt!

Låter lovande

Visa signatur
Permalänk

Har spelat i en fyra, fem timmar nu eller något. Har en Darknesskaraktär på level 10 och en pistolsnubbe på level 6.

Alltså, det är är rätt kul och det är ju en bra variation med superkrafter och så.
Men, i slutändan är det samma grindfest som WoW var. Ärligt talat känns det lite som WoW fast med andra modeller. Jag lär nog inte köpa spelet efter betan iallafall. Men men, jag har inte spelat så grymt länge heller. Såg någon snacka om Nemesis och Pets och grejer som man skulle få på högre levlar.

Får väl se.

Visa signatur

And another thing... Y/N?

Permalänk
Medlem

jag spelade closed beta och combat är ju sjukt enformigt. Det finns liksom ingen större skillnad

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Tycker striderna är roligare än i t ex WoW, AoC, Aion osv. Jag kör en martial arts hjälte, har slagit av auto attacken och lirar med Xbox dosa. Teleporterar in och hamrar som fan, känns lite som tekken(typ) striderna och animationerna för martial arts är rätt snygga.

Har en flamer också där kör jag med energy attacken på auto och flyger runt lite medan man eldar på med dom värre grejjerna..

Spelet är mycket vad man gör det till, till skillnad mot de flesta mmoer ute nu där det verkligen känns enformigt. I CO har dom lyckats med illusionen av att striderna känns mer levande.

Tycker jag iaf..