Permalänk
Avstängd

Aftonbladet i blåsväder?

Vad tycker ni om den diplomatiska kris som börjar segla upp mellan Israel och Sverige? Hur borde man skött det hela?

Permalänk
Medlem

Förklara för mig som inte läser Aftonbladet, vad har dom gjort?

Edit: Läste lite på DN, det verkar som Aftonbladet hävdar att Israel systematiskt "själ" organ från tillfångatagna palestinier?

Hittar inte vad de (AB) har för källor?

Edit2: Ok, artikelförfattaren har själv bevittnat 50~ dumpade palestinska kroppar som har varit öppnade av Israelerna. Inga bevis för att organ stulits men han frågar sig varför de öppnats.

Är jag rätt ute?

Tycker dom sköter det hela bra, vi hävdar yttrandefrihet och dom ska bråka lite på diplomatisk nivå. Blir det här mer märkbart för Svensson än vad som skrivs i tidningen, kommer vi märka av ev konsekvenser?

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk

Israelerna gnäller som vanligt. Allt som är negativt om Israel måste ju så klart vara antisemitism.

Har vi otur så kanske vissa frukter blir dyrare men i stort sett så kan de inte göra annat än slänga ut nån diplomat.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Tycker Sydsvenskans ledare sammanfattar det hela rätt bra: http://sydsvenskan.se/opinion/huvudledare/article539016/Forso...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kurtan
Tycker Sydsvenskans ledare sammanfattar det hela rätt bra: http://sydsvenskan.se/opinion/huvudledare/article539016/Forso...

Att aftonbladet listigt får sig själva att framstå som ett offer, genom att flytta bort fokus till att hänvisa till "pressfrihet"?

Permalänk
Medlem

Har inte läst aftonhorans artikel men som jag uppfattat det från mer seriösa nyhetskällor så är det författaren av artikelns personliga åsikt att israelerna troligen stjäl organ från dödade palestinier. Aftonbladet påvisar bara åter igen hur jädra oseriös tidningen är, men om sverige backar på grund av påtryckningar från Israel så kommer jag skämmas. Pressfrihet gäller och svenska staten skall inte "fördömma" artikeln.

Bonnier haggan skulle hållt sin käft stängd för övrigt.

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Otec88
Har inte läst aftonhorans artikel men som jag uppfattat det från mer seriösa nyhetskällor så är det författaren av artikelns personliga åsikt att israelerna troligen stjäl organ från dödade palestinier. Aftonbladet påvisar bara åter igen hur jädra oseriös tidningen är, men om sverige backar på grund av påtryckningar från Israel så kommer jag skämmas. Pressfrihet gäller och svenska staten skall inte "fördömma" artikeln.

Bonnier haggan skulle hållt sin käft stängd för övrigt.

instämmer med detta:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

Kul att Israel är igång för att skydda Judarna och Israel som om detta är någon del av en antisemitisk komplott.

Det handlar alltså inte om att det skulle vara felaktiga uppgifter eller förtal utan att det kan vara skadande för deras folk.

Judarna ska inte särbehandlas. Varken positivt eller negativt.
De har utsatts för enormt lidande som folk men de har även fått tillbaka sitt land efter 2000år och de har fått enorma skadestånd från Tyskland samtidigt som de själva har kunnat åka jorden runt och skippa rättvisa mot alla som skadat Judar.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Israeliska diplomater säger till Jerusalem Post att de svensk—israeliska relationerna nu har "fläckats". De tvivlar på att regeringen i Stockholm kommer att hörsamma kravet på fördömande av artikeln. Därför lär Israel framöver inte att ta "svenskarnas eventuella anklagelser om människorättskränkningar", eller önskan om diplomatiska insatser, på samma allvar — och detta i en tid då Sverige är ordförande i EU.

Enligt tidningen Haaretz webbsida överväger israeliska UD även andra protestformer, såsom att ställa in den resa som Bildt planerat till Israel om tio dagar. En annan idé är att ta emot svensken, men att utnyttja besöket till att ge kritiken mot artikeln rejält med publicitet, och att varje företrädare för den israeliska regeringen ska vägra att prata med Bildt om någonting annat än artikeln.

Är de 3-åringar i Israel?

URL: http://www.dn.se/nyheter/sverige/mediekonflikt-mellan-sverige...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Är de 3-åringar i Israel?

URL: http://www.dn.se/nyheter/sverige/mediekonflikt-mellan-sverige...

Japp.
Ni kommer väl ihåg vad som hände nu innan Obama kom till makten.
De visste att de hade Bush bakom ryggen men inte om Obama också skulle stötta de så de passa på att bomba skiten ur Palestinierna p.g.a. raketavskjutningarna. Trots att raketerna höll på i flera år innan så gjorde de inget förrän de upptäckte att de kanske skulle förlora sitt Amerikanska stöd.

Israel är ena riktiga as emellanåt men de blir väl påverkade av sin omgivning där nere.

De kör med rasistkortet och de flesta har börjat tröttna på det vid det här laget.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Japp.
Ni kommer väl ihåg vad som händer nu innan Obama kom till makten.
De visste att de hade Bush bakom ryggen men inte om Obama också skulle stötta de så de passa på att bomba skiten ur Palestinierna p.g.a. raketavskjutningarna. Trots att raketerna höll på i flera år innan så gjorde de inget förrän de upptäckte att de kanske skulle förlora sitt Amerikanska stöd.

Israel är ena riktiga as emellanåt men de blir väl påverkade av sin omgivning där nere.

De kör med rasistkortet och de flesta har börjat tröttna på det vid det här laget.

Källa på detta eller hittar du bara på? Hamas missilregn över civila Israeler var konstant terror för de som bodde inom räckhåll. Hade inte Israel tillhandahållit bunkrar/skyddsrum och larm hade fler civila israeler dött. Att Israel var tvungna att ta till våld för att stoppa Hamas är väl självklart? Varför skulle de acceptera, som du säger själv, åratals med terrorattacker - något inget annat land skulle gjort i världen.

Israel är en demokratisk (judisk) stat och består ett antal miljoner invånare av olika religioner och åsikter, du argumenterar mot dem som om de vore kollektivt onda. Det är lika korkat som när Israels högerextremistiska utrikesminister hoppar på landet Sverige för att Aftonbladet skriver korkade artiklar utan fakta (vilket knappast är ovanligt).

Aftonbladet borde be om ursäkt för sin puckade artikel. Svenska ambassadören borde be om ursäkt / avgå för att hon gjorde en dundertabbe och Carl Bildt har redan kommenterat det som en svensk utrikesminister bör göra genom att framhålla att vi har pressfrihet och yttrandefrihet i Sverige.

Permalänk

Varför inte attackera direkt?
Varför vänta år ut och år in och först när det finns en risk att en muslimskvänlig president kommer till makten så tar de till våld och det en bit över gränsen till övervåld.

Jag säger inte att de är kollektivt onda. Men som du säger så är de en demokrati som gång efter annan röstar fram extrema partier.
Du säger först att de har rätt att skydda sitt land mot terrorattacker, sen att det är demokratiskt understödda attacker men att man inte får dömma de som röstat fram styret?

Aftonbladet är en skittidning och vad de än gör så förblir de det.
Jag är inte säker på källan som artikelförfattaren haft förutom ögonvittnen och enligt vissa uppgifter sig själv.
Det är dock en bit att gå från att påstå att obduktionsärr är detsamma som stulna organ.
Men om Israel vet med sig att de är oskylda så borde det väl gå att bevisa på något sätt?
Bilder som visar kropparna utan ärr eller med ärr?
Israeliska ögonvittnen som förklarar ärren som ska ha synts?
Det krävs läkarteam för att stjäla organ, borde väl vara enkelt att se i sjukhusjournaler ifall några organ har blivit donerade eller dylikt?

Att Israel begär att Svenska staten ska gå in och fördöma en tidning säger en del om deras demokratitankar.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Kul att Israel är igång för att skydda Judarna och Israel som om detta är någon del av en antisemitisk komplott.

Det handlar alltså inte om att det skulle vara felaktiga uppgifter eller förtal utan att det kan vara skadande för deras folk.

Eller så handlar det om att en av de största svenska tidningarna skriver lösa rykten som om de vore fakta? På ett sådant vis som för att utmåla palestinier som offer och Israeler som djävular. Dvs försöker Aftonbladet sprida propaganda.

Och när det sedan blir debatt om det börjar Aftonbladet skrika om hur de visst har rätt att skriva vad de vill. De blev upptäckta med handen i kakburken och vägrar be om ursäkt och säga att de förhastat sig.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Aftonbladet har alltid skrivit till fördel av palestinierna.
Ingen överraskning där inte.

Vad jag har förstått det så ifrågasätter artikeln det hela och tar upp organstöld som möjlighet. (det hände i f.d. jugoslavien så varför inte i Israel?)

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Avstängd

Men organstöld har hänt i Israel. Det finns flera (israeliska) källor som bekräftar det. Vill ni se länkar, eller.

Angående raketbeskjutningarna. Det har skjutits över 8000 raketer in över Israel. De har dödat totalt typ 8 personer - vilket ska fördömas. Det är 34 ggr större chans att dö i trafiken i Israel. Raketerna är ålderdomliga saker som flyger helt i blindo (vilket är bra).

Permalänk

Herregud, har jag saddam på min sida i denna diskussion?
Då måste jag ha fel...

Men du, saddam, ärligt. Du kan inte slänga in så mycket siffror i en sån här debatt utan någon källa alls.

"över 8000" är ju lagom luddigt.
"typ 8 personer" är ju ännu värre.
"34 ggr större chans" Förs det statistik över detta?

Att raketerna är skit är ju rätt. Ålderdomliga vet jag inte men de har inga styrchip och de flesta träffar öknen.
Det är dock inte deras mening att döda människor, utan att terrorisera befolkningen. Träffar 1 tätbebyggt område så påverkar det tusentals människor.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saddam
Men organstöld har hänt i Israel. Det finns flera (israeliska) källor som bekräftar det. Vill ni se länkar, eller.

Gärna säkra källor.

Citat:

Raketerna är ålderdomliga saker som flyger helt i blindo (vilket är bra).

Hah, dåså, skjut på

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Varför inte attackera direkt?
Varför vänta år ut och år in och först när det finns en risk att en muslimskvänlig president kommer till makten så tar de till våld och det en bit över gränsen till övervåld.

<snipp>

Att Israel begär att Svenska staten ska gå in och fördöma en tidning säger en del om deras demokratitankar.

IDF har förresten bombat och haft marktrupp inne i Gaza på jakt efter missilramper lika många år som raketbeskjutningen pågått. Det är ett par år sedan Israel slutade ockupera Gaza nu. Dessutom hade missilanfallen trappats upp månad för månad innan IDF gick in. Du tror inte din teori passar bättre i konspirations-tråden?

<snapp>
Här håller jag med dig, klart man ska få hoppa på politiker osv som är galna. Och dina frågor är möjligtvis relevanta, kan lägga till att det knappast är möjligt att ta donationer från någon som _dött_ av skottskador då personen behöver vara vid liv när donationen sker / avlidit precis innan.

Sen gör du samma sak igen.. Det är den där utrikesministern Lieberman som är halvgalen, hans parti (Yisrael Beiteinu) är verkligen inte bra för Israel och hur de kom med i regeringen fattar jag inte, det är pinsamt. Är som om Vänsterpartiet eller SD skulle få en sån viktig post i vår regering.

saddam: inte meningen att döda ? Vilken planet bor du på igen? Tillbaka till konspirationstråden med dig din vettvilling. Det Hamas (och andra grupper) lobbar över gränsen är inte enbart quassams (hemmabyggda raketer) utan de har till exempel tillgång till Iranska 122mm Katyushas* och man är bra naiv om man tror att de inte är ute efter att döda människor.

Edit: Tog bort en grej som var lite uppåt väggarna..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kurtan

Sen gör du samma sak igen.. Det är den där utrikesministern Lieberman som är halvgalen, hans parti (Yisrael Beiteinu) är verkligen inte bra för Israel och hur de kom med i regeringen fattar jag inte, det är pinsamt. Är som om Vänsterpartiet eller SD skulle få en sån viktig post i vår regering.

Den frågan borde du ställa Dave R.. han älskar den snubben

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Den frågan borde du ställa Dave R.. han älskar den snubben

Syftar du på Lieberman eller saddam? ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kurtan
Syftar du på Lieberman eller saddam? ^^

Lieberman...

Permalänk
Medlem

Min högst personliga åsikt är att Israel borde sluta fega så mycket och stå på egna ben om de nu är så rättfärdiga som de så gärna vill framstå som. Inga diplomatiska insatser, ingen hjälp och annat tjafs. Jag är så sjukt trött på att det fortfarande efter alla år finns ett helt land som inte gör annat än stortjuter och fjantar sig varje gång de vart puckade nog att ramla och skrapa knät. Hade jag tillhört judendomen hade jag skämts över dem.

Jag hoppas innerligt att staten inte bara låter bli att ta avstånd från artikeln, utan dessutom öppet tar avstånd från några som helst krav på att de skulle ta avstånd från den.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Herregud, har jag saddam på min sida i denna diskussion?
Då måste jag ha fel...

Vadårå? Det är väl kul att vara lite motvals?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Men du, saddam, ärligt. Du kan inte slänga in så mycket siffror i en sån här debatt utan någon källa alls.

"över 8000" är ju lagom luddigt.
"typ 8 personer" är ju ännu värre.
"34 ggr större chans" Förs det statistik över detta?

Vill du ha siffror över alla raketbeskjutningar? Vad sägs om statistik från Israeliska myndigheten?
http://www.mfa.gov.il/MFA/Terrorism-+Obstacle+to+Peace/Palest...
"Might have found the source for the number thirteen. It is, perhaps, the Israel Ministry for Foreign Affairs' own website. (See link below.)

Body counts never tell the whole story, and the MFA list covers much more than rocket attacks and much more than fatalities.

However, the Israeli government says this 'operation' is about Hamas and about rocket attacks. So if you go through that list, searching on 'rocket', you will find thirteen Israeli fatalities since 2001 (plus three Palestinian and one Chinese).

Number of deaths (no mention of victim nationality) due to road traffic accidents in Israel in 2008, by comparison, was 444.

Someone living in Israel is therefore 34 times more likely to die in a traffic accident than by a rocket attack."

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Att raketerna är skit är ju rätt. Ålderdomliga vet jag inte men de har inga styrchip och de flesta träffar öknen. Det är dock inte deras mening att döda människor, utan att terrorisera befolkningen. Träffar 1 tätbebyggt område så påverkar det tusentals människor.

Raketerna är huvudsakligen ålderdomliga Katsjusjka raketer, har jag hört. Om de verkligen vore effektiva så skulle de dödat flera än 13 personer under 9 år på 8000 raketer?

Jag tror nog att raketerna är ämnade att döda och terrorisera. Annars skulle de inte vara fyllda med stålkulor och annat skrot, mot mjuka mål?

Det sägs dock att Israel har länge haft möjligheten att stoppa raketerna, men att de avstår. Det är bra att ha en ursäkt att börja krig. Raketerna skadar ju så sällan folk, så det är ett billigt pris för att ha en bra ursäkt. Sägs det.
http://www.youtube.com/watch?v=NfVJ622_hS0

Kurtan,
Tillbaka själv din vettvilling. Du blandar ihop mig med Mortifer666, jag har inte sagt att raketerna inte är ämnade att döda.

Och hur Lieberman kunde få mandat i Israel? Han som pratat om att atombomba Gaza, och att avrätta arabiska knessetledamöter som för en dialog med palestinska tjänstemän, och att fängelsestraffa i flera år - palestinier som sörjer att de blev fördrivna från sina marker? Ja, det är mycket enkelt. Lieberman har ett massivt stöd utav israeliska befolkningen. Många tycker som han. Rensa Israel, etniskt.

Triss,
Här har du länkar som bekräftar att organstöld har förekommit. (Det kanske inte är så konstigt, det förekommer i flera länder)
http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/90518

http://www.jewishmediaresources.com/178/presumed-guilty

Här finns flera länkar till israeliska tidningar, etc. För den som avfärdar sidan som svenska lögner, så kan jag själv klistra in alla hans länkar hit om någon vill det. Då kanske någon inte kan avfärda länkarna.
http://mrgalahad.wordpress.com/2009/08/21/det-har-bevisligen-...

Jag har en till länk som bekräftar organstölder, men hittar inte den just nu. Jag postar den senare.

I vilket fall som helst, ska vi återgå till ämnet? Är det aftonbladet som flyttar fokus bort, och försöker göra sin artikel till en debatt om yttrandefrihet? Typ, som när Islamisterna blev upprörda när Muhammed karikatyrerna publicerades? Fast då skrek alla att Sverige inte skulle böja sig för muslimernas krav.

Permalänk

Jag får återkomma imorgon men tänkte bara citera några tänkvärda ord härifrån.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1678851/vi-tolererar-aldrig...

Citat:

Israels ambassadör uttalade sig efter mötet: - Jag upprepade vår ståndpunkt, att vi har särskilda förväntningar när det gäller regeringen och frågan om publikationer som är mot judar och israeler

och

Citat:

Benny Dagan poängterade att Israel aldrig kommer att tolerera, enligt honom omdömeslösa och oansvariga, publiceringar som den i Aftonbladet. I slutändan handlar det om att skydda invånarna i Israel och judar som inte bor i Israel, menar han.

Rasistkortet. Man behöver inte ens bemöda sig att försvara sig eller besvara frågan om organhandel förekommer. Bara att skrika antisemitism så ska det lösa sig.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saddam

I vilket fall som helst, ska vi återgå till ämnet? Är det aftonbladet som flyttar fokus bort, och försöker göra sin artikel till en debatt om yttrandefrihet? Typ, som när Islamisterna blev upprörda när Muhammed karikatyrerna publicerades? Fast då skrek alla att Sverige inte skulle böja sig för muslimernas krav.

Skillnaden med karikatyrerna var att det var en serie, och nu har aftonbladet presenterat lösa rykten som fakta.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Skillnaden med karikatyrerna var att det var en serie, och nu har aftonbladet presenterat lösa rykten som fakta.

Har de? På kultursidan? Där man brukar läsa om utrikespolitik?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

http://www.aftonbladet.se/kultur/article5652583.ab

Så är detta ren antisemitism och lögner som borde förbjudas och censureras för det Judiska folkets väl?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Har de? På kultursidan? Där man brukar läsa om utrikespolitik?

det är via kultursidan på aftonbladet som USA lämnat över sina senaste tre krigsförklaringar

skämt åsido, tycker de ska sluta lipa, att kräva att andra regeringar censurerar är ju bara att ignorera, sen får vi hoppas som någon skrev tidigare, att regeringen tar avstånd från kravet på avståndstagande:p

EDIT: "påminner oss om Sveriges agerande under andra världskriget"
jo man tackar för visad tacksamhet för Raoul Wallenbergs passmeckande som räddade livet på massa judar och de vita bussarna, samt uppsättande utav finlandskåren, visst höll vi oss utanför helt och gjorde inget?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Skillnaden med karikatyrerna var att det var en serie, och nu har aftonbladet presenterat lösa rykten som fakta.

Muhammed karikatyrerna var en väldigt känslig sak för muslimerna, trots det skulle de publiceras och alla media piskade upp en stämning att man inte skulle böja sig för muslimernas krav. Man hänvisade till yttrandefrihet, pressfrihet och jag vet inte vad.

Detta med organstöld (som faktiskt HAR förekommit i Israel och många andra länder) är tydligen en väldigt känslig sak för Israel. Israel kräver att Sveriges regering lägger sig i vad tidningarna publicerar, eller inte publicerar. Och senare, när antiförintelsekonferensen anordnades i Iran som svar på bilderna, så blev det höga skrik i all västmedia igen med krav att den måste läggas ned.

För mig, verkar det som vissa regler gäller för Israel, och andra regler gäller för muslimerna? Och all västmedia stödjer Israel (förutom Aftonbladet som står ensamma).

Men frågan är, hur borde man skött det här? Hur borde Israel reagerat på en artikel i AB? Och hur borde Sverige reagerat på Israels mycket kraftiga reaktion? Ska länder hota med vedergällning på regeringsnivå pga artiklar i tidningar? Ja, muslimerna gjorde det angående Muhammedbilderna. Men ska Israel bete sig likadant? Hur borde Israel ha gjort? (Eller, hotade verkligen muslimska länder Danmark på regeringsnivå? Eller var det snarare grupperingar bland Islamisterna som hotade?)

Permalänk
Medlem

alltså vad är det som aftonbladet gjort fel? De har pekat på ett problem som behöver lyftas upp och verkligen få klarhet i vad som igentligen försigår.

Är ju befängt och mer pekar på att det som skrivs i aftonbladet är dagens sanning när Israel lämnar sådana "offentliga" kommentarer istället för att dementera artiekeln och lägga fram bevis för att det är ren rapakalja.

Att dra fram rasistkortet är ju bara så lågt och så gammalt och så förolämpande så det bara är pinsamt.

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.