Permalänk
Medlem

Jag klarar mig utmärkt på tele2s minsta paket med 200mb data i månaden för 29 kr men det är nog väldigt olika hur mycket datatrafik man förbrukar.

Permalänk

hurfår man tag på nya uppgraderingen ?

Heron slukar bandbredd det är sant, iaf om du vill använda t.ex. gps, spotify, väder och surfa.

Visa signatur

i5 2500k, 1x nvidia 560, 1 tb, 4gb ram, benq 24 tum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninjagrisen
hurfår man tag på nya uppgraderingen ?

Heron slukar bandbredd det är sant, iaf om du vill använda t.ex. gps, spotify, väder och surfa.

Vad jag vet så har den inte kommit ut ännu. Eller har jag missat något?? :s

Permalänk
Medlem

Spotify till Android KÄRLEK!!!!!11!!one!1 <333 :D:D

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt hur man ska uppdatera. Vilken ROM etc ska man välja.
HTC verkar ju bara stödja Windows. Sitter på Mac OS och Linux.

Visa signatur

--
Tompa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kd35a
Spotify till Android KÄRLEK!!!!!11!!one!1 <333 :D:D

Japp, men måste ha ett premium konto :<, vilket många inte är beredda att betala för, inte jag iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kenshiin
September uppdateringen finns redan att få tag i inofficiellt men den gör inte betal apps tillängliga, dock finns det sätt att komma åt betal apps väldigt enkelt genom att fejka din operatör så market tror du är från ett annat land.

Om du officiellt ska komma åt betal apps får du nog vänta ett tag.

Jag rekommenderar dock Heron starkt. Det är en sån jävla bra produkt och med den senaste uppdateringen är allt lagg borta också, jag har inte heller stött på någon app som jag har velat köpt. Utbudet för gratis apps är stort och riktigt bra!

Vart får man tag i denna inofficiella uppdateringen och hur fajkear man sin operatör? Antar att det finns bra guider på nåt annat forum, tacksam för länk.

Permalänk

Uppdatera till senaste mjukvara. Läs på http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=1863

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kd35a
Spotify till Android KÄRLEK!!!!!11!!one!1 <333 :D:D

Funkar kanon, och går att köra i bakgrunden...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Funkar kanon, och går att köra i bakgrunden...

Va, skulle det vara något speciellt att köra det i bakgrunden?

Permalänk
Medlem

Jag har uppdaterat nu. Jag tyckte faktiskt min var helt okej innan också men jävlar vilken skilnad! Den är ruskigt snabb nu!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kd35a
Va, skulle det vara något speciellt att köra det i bakgrunden?

Jo det är faktiskt det. Det funkar inte på Iphonen om man inte jailbreakar den och det är inte många som vågar det.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Jo det är faktiskt det. Det funkar inte på Iphonen om man inte jailbreakar den och det är inte många som vågar det.

Det var lite det vi syftade på. Och det är snarare dåligt av iPhone att inte klara av detta, som t ex min gamla 3000kr Nokia N73 klarade... iPhone kostar ju ungefär 3 gånger så mycket och är ny.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-D][Aramis
Jag har uppdaterat nu. Jag tyckte faktiskt min var helt okej innan också men jävlar vilken skilnad! Den är ruskigt snabb nu!

Snabbt ja, men har upptäckt ett fel i översättningen: Inställningar -> Ljud & skärm -> Ringvolym "Nastavit hlasitost prich. hovorov"... Körde du något annat än MoDaCos (HTC Generic 2.73.405.5 with radio 63.18.55.06EU_6.35.06.18)??

Sen så har den längre väntetid när man ska arrangera om sin ikoner på hem-skärmen. Kanske inte så viktigt, men ändå irriterande när man ska ställa in allt så som man vill ha det...

Permalänk

Hur uppdaterar man? Laddade ner: update-hero-generic-2.73.405.5-rooted-signed vad göra nu?

Visa signatur

i5 2500k, 1x nvidia 560, 1 tb, 4gb ram, benq 24 tum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninjagrisen
Hur uppdaterar man? Laddade ner: update-hero-generic-2.73.405.5-rooted-signed vad göra nu?

Jag skulle vilja rekommendera den uppdateringen som jag pekade på i en tidigare post, eftersom du då även får med den nya radio-uppdateringen. roota kan man göra själv i efterhand. För att uppdatera gör så här. Skulle vilja rekommendera hela tråden, eftersom den innehåller en del matnyttigt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kd35a
Jag skulle vilja rekommendera den uppdateringen som jag pekade på i en tidigare post, eftersom du då även får med den nya radio-uppdateringen. roota kan man göra själv i efterhand. För att uppdatera gör så här. Skulle vilja rekommendera hela tråden, eftersom den innehåller en del matnyttigt.

hehe tack för svaret:P Men vet inte ens var Root mappen ligger på mitt SD kort:D Vart är den btw?!

Visa signatur

i5 2500k, 1x nvidia 560, 1 tb, 4gb ram, benq 24 tum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninjagrisen
hehe tack för svaret:P Men vet inte ens var Root mappen ligger på mitt SD kort:D Vart är den btw?!

root-mappen är roten i trädstrukturen av mappar, alltså direkt på minneskortet, den får inte ligga i nån undermapp.

Rekomenderad läsning.

Permalänk

hej alla!

Har precis fått min htc hero i dag
Tänkte på hur var det man uppgradera den?
och för att få den till svenskt?

mvh

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
hej alla!

Har precis fått min htc hero i dag
Tänkte på hur var det man uppgradera den?
och för att få den till svenskt?

mvh

Grattis till ett bra köp!

Börja läs här ifrån och neråt.

Den versionen som sitter i din telefon innehåller inte svenska, så vill du ha det så får du antingen vänta på att den officiellt uppdateringen släpps, eller göra uppdateringen som jag och K-D][Aramis (och Ninjagrisen?) har gjort.

Läs mitt svar till Ninjagrisen. Läs länkarna till xda-developers, hur man gör för att roota m.m. så att du blir bekant med verktygen (adb, fastboot, nandroid-backup m.m.) innan du påbörjar själva operationen med att uppdatera. Den här typen av uppdatering är inte särskilt farlig eftersom man inte flashar några boot-loaders eller liknande, men det är ju naturligtvis tråkigt och jobbigt om man råkar göra fel.

Permalänk

tackar tackar!

Så htc har iaf inte gått ut med någon ny uppdatering ännu då?
Känns lite säkrare och vänta på den kanske.

mvh

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
tackar tackar!

Så htc har iaf inte gått ut med någon ny uppdatering ännu då?
Känns lite säkrare och vänta på den kanske.

mvh

Säkrare ja, men vad jag har förstått av det jag läst, så kommer den officiella uppdateringen innehålla en ny boot-loader, som ska försvåra rootandet. Antagligen kommer det nån snubbe å fixar det, men det kommer inte vara lika enkelt som det är nu.

Så, det är alltså en fråga om du vill ha kvar din garanti eller om du vill ha root i framtiden

Permalänk

Försvinner garanti/försäkring om man uppdaterar den?????????

Visa signatur

i5 2500k, 1x nvidia 560, 1 tb, 4gb ram, benq 24 tum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninjagrisen
Försvinner garanti/försäkring om man uppdaterar den?????????

Ingen aning ärligt talat, men jag antar det. Men om man lyckas installera original-builden så borde det inte vara något problem, så kan man skylla på att man inte orkat uppdatera när den officiella kommer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kd35a
Ingen aning ärligt talat, men jag antar det. Men om man lyckas installera original-builden så borde det inte vara något problem, så kan man skylla på att man inte orkat uppdatera när den officiella kommer.

då vet ja ej om ja vill göra uppdateringen än då ja har en fin försäkring på mobilen som jag gärna vill ha kvar:)

Visa signatur

i5 2500k, 1x nvidia 560, 1 tb, 4gb ram, benq 24 tum

Permalänk
Medlem

En fråga till er ägare; kan man stänga av dataöverföring via 3G, och bara surfa på WiFi om man vill?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaturMackan
En fråga till er ägare; kan man stänga av dataöverföring via 3G, och bara surfa på WiFi om man vill?

Första länken, första svaret.

Och nu när du frågade, så testade jag, och ja, det fungerar. Du får upp en varningsruta när du försöker surfa, uppdatera väder, twitter m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kd35a
Första länken, första svaret.

Och nu när du frågade, så testade jag, och ja, det fungerar. Du får upp en varningsruta när du försöker surfa, uppdatera väder, twitter m.m.

Hm, jo men jag tycker fortfarande inte att det var en klockren bekräftelse. Det finns alltså två separata inställningar i telefonen. En för att aktivera/stänga av all mobil uppkoppling via 3G/Edge/GPRS, och en för att aktivera/stänga av uppkoppling via WiFi?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaturMackan
Hm, jo men jag tycker fortfarande inte att det var en klockren bekräftelse. Det finns alltså två separata inställningar i telefonen. En för att aktivera/stänga av all mobil uppkoppling via 3G/Edge/GPRS, och en för att aktivera/stänga av uppkoppling via WiFi?

Exakt. Varningsrutan du får upp säger att du antingen måste slå på datatrafik eller använda WiFi för att kunna utföra åtgärden.

Sen kan du även ställa in roaming=datatrafik (3G/Edge/GPRS) i utlandet/annan operatörs nät, default är att du inte genererar trafik när du roamar.

Permalänk
Medlem

Alright, tack för infon! Har ganska seriösa funderingar på att skaffa den här Heron. Vet inte om jag har tålamod att vänta på Palm Pre längre. Palm verkar ju inte vilja sälja den som GSM inom en rimlig framtid.

Dock har jag hört att kvaliteten på Heron inte är den bästa, med konstiga buggar, och HTC support som är allmänt dassig. Jag ska läsa lite mer om den...