Permalänk

Windows 7 på ASUS N50v

Hejsan svejsan !

Har en ASUS N50Vn
http://www.asus.se/products.aspx?l1=5&l2=26&l3=810&l4=0&model...

Tänkte jag skulle testa installera Windows 7 på denna, är lite osäker på om det går me tanke på drivrutiner etc verkar mest finnas till Vista enbart.

MVH
Richard

Permalänk
Medlem

Fint av dig å gå ut med att du tankar en piratad win7.... smidigt vettu...

men anyway.... det finns en win7 compability-mjukvara å köra för å kolla läget med win7... 32bits i alla fall. körde jag in 64bits versionen på min stationära dator hemma, allt funkade utom skrivaren...

har även win7 32bits på min netbook... funkar som en dröm, har aldrig varit så impad av ett microsoft os så länge jag kan minnas.

Å nej... klart som korvspad att en nyckel till ett annat operativsystem inte funkar, det fattar nog du med när om du tänker efter.

Å jag har inte piratat mitt, dock var licenserna sprillans gratis som datastudent.

Permalänk
Medlem

Intel® Core™2 Duo Processor T9400/P8600/P7350 : 2.8 GHz - 2.0 GHz, 1066MHz, 6/3MB On-Die L2 Cache;;
Intel® Core™2 Duo Processor T5850 : 2.16 GHz - 2.0 GHz, 667MHz, 2MB On-Die L2 Cache

dubbla processorer, nice, lol

Visa signatur

i5 760 | 4gb dominator| XFX 5850 XXX | Coolermaster Wave Master | asus p7p55d |Corsair Vertex 2 60gb | Samsung 500gb, 1tb (ext) , 160 gb Maxtor , 80gb maxtor ext | Seagate 250gb | Tagan Easycon 580W Tgu-15 w.Noctua NF-P12| Samsung 225bw | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

Gör en beställning på uppgraderingen iställlet.
Du får med en folder som berättar hur du skall göra.

Permalänk
Medlem

:)

Jag tankar nu ner, herrejävlar...........skärpning!!!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredix
Gör en beställning på uppgraderingen iställlet.
Du får med en folder som berättar hur du skall göra.

Vart beställer jag den?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikabob

Å nej... klart som korvspad att en nyckel till ett annat operativsystem inte funkar, det fattar nog du med när om du tänker efter

Å jag har inte piratat mitt, dock var licenserna sprillans gratis som datastudent. [/B]

Du missförstod mig nog, jag har en nyckel för Win7 betan som jag fick nån gång i juni..

Nackdelen är att det inte går och ladda ner Win 7 från microsoft längre. Och skulle gärna vilja prova det snabbt innan jag köper det så jag vet att det funkar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av st1nkf1st
Vart beställer jag den?

https://ebiz3.mentormediacorp.com/upgrade/AsusWindows7Upgrade

se gärna till att ha en kopia av ditt kvitto i PDF eller något då dom vill ha en kopia av kvittot och den sista registreringssidan.
Läs igenom allt noga kan jag rekommendera då det är lite krångligt enligt mig.

Permalänk
Medlem

Jag kör win 7 RC på min ASUS pro50sr. Det enda som strulade för mig var att webkamerabilden blev upp och ner Löste det genom installation av org. drivare för vista.

Visa signatur

Stationär: Intel core i5 2500K, MSI Z68A-GD65(G3), 16 Gb ram, MSI GTX 560 Ti 448 cores 1280 Mb SLI, 120 Gb SSD, ca 7 Tb hd, Win 7 Pro x64
Bärbar: ACER 8943G Intel Core I5 430M, 8 Gb ram, Radeon HD5850 1 Gb, 60 Gb ssd + 500 Gb hd, Win 7 Pro x64
Platta: Huawei Mediapad 7", 1,2 Ghz dualcore, 8 Gb ram, 3G, Android 3.2

Permalänk
Inaktiv

Re: Windows 7 på ASUS N50v

Citat:

Ursprungligen inskrivet av st1nkf1st
Hejsan svejsan !

Har en ASUS N50Vn
http://www.asus.se/products.aspx?l1=5&l2=26&l3=810&l4=0&model...

Tänkte jag skulle testa installera Windows 7 på denna, är lite osäker på om det går me tanke på drivrutiner etc verkar mest finnas till Vista enbart.

MVH
Richard

ska funka med Vista drivers från hemsidan så vitt jag vet.

Permalänk

Tack alla för hjälpen

Permalänk
Medlem

Jag kör med win 7 på min Asus K50IJ och det funkar hur bra som helst. Även med drivrutiner anpassade för vista.