Problem med HZ efter OS växling.

Permalänk
Medlem

Problem med HZ efter OS växling.

Tjo tjo, det är så att jag har ett tag haft ett stort problem med min HZ på min 19" CRT skärm. Det är så att på XP så kunde jag utan problem ha 120hz tex i 640x480 osv. Men både med Vista x64 och Win7 x64 så är max HZ på ALLA upplösningar 85, vilket jag inte lyckas fixa på något vänster.
Har testat Refreshlock - Testat kryssa ur "Hide modes that this monitor cannot display" i windows och testat 100hz där.
Men inget jag provar verkar ge någon som helst effekt.
Det är ju då främst CS som är mitt största bekymmer då min FPS låses på 85, och för en spelare som mig så skiljer det sig enormt mellan dessa lägen.

Ska även nämnas att i XP så kunde jag köra med drivrutiner för min "TAXAN Ergovision 980 TCO99", men nu är den så pass gammal så inga drivrutiner stöds för x64.

Nu undrar jag därför, finns det någon som haft liknande problem, eller någon som kan tänka sig en lösning till problemet?

Tack på förhand!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Du som är reggad borde ju veta att man inte får bumpa trådar, nåväl..

Inte glömt nåt command i cs ?..

Permalänk
Medlem

Har väl isf inte läst reglerna tillräckligt, då ber jag om ursäkt för det.

Och nej, som sagt, är en erfaren spelare så det skulle jag inte missat :).
Har läst på lite, och det är en känd bugg mellan win7 och nvidia, senaste drivrutinerna som fungerade är 182.50, men fungerar inte för mig att installera.

Men har börjat läsa om EDID, för det ska även kunna vara en lösning, men jag har mest ingen aning om vad jag sysslar med i det området, så om någon vet mer så skulle det vara guld värt :).

Permalänk
Medlem

Alright, så jag har nu löst problemet.

Jag modifierade mina gamla Taxan drivrutiner från 2002, jag jämförde med drivrutiner från andra skärmar, och lade till NTamd64 där det saknades, och så sätt gjorde så att dem fungerade för x64. Dock så måste jag använda mig utav Refresh Lock, just för att ställa in önskad HZ för varje upplösning, då det fortfarande är låst i windows, och detta har med Nvidias drivrutiner att göra.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Fan vad skumt..

Kul det löste sig iaf, lär hända andra personer också..