Vilken internetleverantör ska man välja? (fiber)

Permalänk
Medlem

Vilken internetleverantör ska man välja? (fiber)

Jag ska snart få fiber i min lägenhet och de internetleverantörer man kan välja mellan vet jag nästan ingenting om.

De jag kan välja är:

  • Alltele

  • Bahnhof

  • Blixtvik

  • Bredband2

  • Kramnet

  • T3

  • ephone

Vad är era erfarenheter från dessa? Är det någon som som är bättre än de andra eller är det någon man absolut inte ska bli kund hos?
Har de bra, snabb kundtjänst?

Permalänk
Medlem

Jag använder T3 100/100 i Luleå. Fungerar mycket bra, kommer upp i 92/90 med tptest. Bra ping till det mesta, trots att jag sitter långt norrut.

Aldrig haft problem med T3 hitills och kundsupporten var mycket trevilig när jag flyttade mitt abonnemang till en annan lägenhet. Sist jag läste så följer T3 i banhofs spår och loggar inte användaruppgifter...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bahnhof, Blixtvik eller Alltele.. enligt mig

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Jag var lite inne på bahnhof jag också, men sen mailade jag lite frågor till dom som dom ens inte har svarat på. Så jag är inte så sugen på dom längre om inte ens kundtjänsten svarar på mail.

Permalänk
Medlem

mm samma här ang bahnhof.. Dom tog 4 dagar på sig att svara på enkla frågor... 2 gånger.. dock verkar dom ha en smidig lösning med bredband.telefon och tv i ett.... i samarbete med canaldigital.... får se hur snabba dom e på att koppla in mig sen när det är dax..

Permalänk
Medlem

Jag antar att du är uppkopplad till stadsnätet? För mig kostar T3 89kr/månad och banhof kostar 119kr/månad. Mitt val var mellan banhof och T3, men efter att ha läst och hört om att banhofs ping inte var den bästa(iaf här i Luleå) föll valet på T3.

Det enda jag har att klaga på ang T3 är att man inte kan få e-faktura, utöver det så är prestandan och servicen toppen!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bahnhof svarade på mail för mig på en timma när jag kollade upp beställningsalternativ. Jag har precis beställt Bahnhof 100/100 inom GothNet. Allteles kundtjänst är under all kritik kan jag säga.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Medlem

Lånar denna tråd lite grann. Bor i skellefteå och har endast kunnat ha alltele 10mbit förut (265kr/mån) men dom har öppnat låsningen nu. Så nu erbjuds

Brinet basic 169kr/mån 3mån uppsägning

T3 10mbit 175kr/mån

Bahnof 10mbit 175kr/mån

Bredband2 10mbit 175kr/mån

Mobilecity 10mbit185kr/mån

Riksnet 10mbit 199kr/mån

Brinet Freedom 209kr/mån 3mån uppsägning

Bredband2 100mbit 215kr/mån

Bahnhof 100mbit 215kr/mån

T3 100mbit 215kr/mån

Mobilecity 100mbit 225kr/mån

Riksnet 100mbit 249kr/mån

Alltele 10mbit 300kr/mån 3mån uppsägning

Alltele 100mbit 374kr/mån 3månuppsägning

Så va tycker ni i mitt fall?

Visa signatur

//Johan

Permalänk
Medlem

Hittade en till tråd där de disskuterar om val till umeås stadsnät. http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Ur min subjektiva bedömning av det jag läst så verkar det som att bahnhof skickar trafiken ner till sthlm och sen upp igen även om du bara vill kommunicera med någon i närheten, vilket bla T3 inte gör. Sen vet jag inte om det fortfarande är så att bahnhof har strypt trafiken mot telia?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Telia-fadäsen är över tror jag.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!