ARMA2! (för oss Operation Flashpoint fans!)

Permalänk
Medlem

Ni som har kört senaste patchen 1.04 till ARMA 2, kan ni bekräfta i fall ni fått bättre performance/fps i spelet och i så fall hur mkt?

Hoppas verkligen Bohemia fixat sin performance nu.......är så sugen på att liraaaaaa utan att burken börjar ryka

Visa signatur

Win 7 Ultimate x64 | i7 860 | Asus pro | Intel X-25 | Corsair 4GB | XFX HD5850 | Corsair 750HX | CM Storm Scout | Noctua U12

Permalänk

Svårt att säga. När vi lirade igår så tyckte jag dock att det flöt på ovanligt bra när vi var ett 20-tal som lirade i stadsmiljö mot massor av AI (Elektro). Plus att dom har fixat mouse-smoothing inställningar så att stadiga 35 fps känns som typ 60 fps (Om man stänger av mousesmoothing dvs). Jag tyckte det funkade mycket bättre iaf, men det är ju inga stora drastiska skillnader direkt. Fortförande kass minnes-hantering och inget riktigt stöd för sli/crossfire. Men har du spelet så installera och prova! Singleplayer lär ju dock vara tungdrivet forförande. Men det är ju ointressant!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Det är ju fan inga som kör online på dom servrar man ser när man väljer online game inne i spelet.
Måste man hålla på att googla runt efter privata servrar om man känner för lite multiplayer så här på eftermiddagen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crackho
Det är ju fan inga som kör online på dom servrar man ser när man väljer online game inne i spelet.
Måste man hålla på att googla runt efter privata servrar om man känner för lite multiplayer så här på eftermiddagen?

Du vet väl att man kan göra så att servrarna i serverlistan listas så att de som har flest spelare visas högst upp och de som har färre spelare visas längre ned?
(Genom att trycka på "players" i server browsern.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Du vet väl att man kan göra så att servrarna i serverlistan listas så att de som har flest spelare visas högst upp och de som har färre spelare visas längre ned?
(Genom att trycka på "players" i server browsern.)

Ja men det är ju sällan mer än 3-4 på en server ändå typ.

Permalänk

Kolla på www.anrop.se, där brukar det alltid vara några som är i gång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crackho

tror du inte gör rätt finns hur mkt som helst (mp)

ps har ett arma2 till salu ,bara öppnat) 150:-

Visa signatur

Don't Touch Moderator(du måste folda för att få +poäng)

Permalänk
Medlem

Kort fråga: Är spelet spelbart nu? Hade inte tänkt spela det förrän jag får mitt 5850 då när jag testade det så var det så otroligt ooptimerat, att det är väl bara menlöst att testa med 8800GT.

Finns att köpa @ eurogamer.gamesplanet.com för 20 pund för övrigt.

Visa signatur

Asus Ap201, beQuiet Straight Power 1000W, ASUS TUF B650 Plus Wifi, 7600x @ ecomode, ASUS TUF 4090 @ 70% PL, 32gb 5600mhz Kingston, WD SN850 1TB, LG C9, Quest 2

Permalänk
Medlem

Förstår inte att du hade problem med ett 8800GT, men antar att du inte hade din i5:a då heller. Mitt 8800GTX orkar med att driva det med det mesta på high i 1920x1200, däremot sätter min processor begränsningarna... Så prova du, det ska vara lugnt!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk

hur fixar man input lagget i spelet?
just nu testar jag bara demot, men det är fan nästintill ospelbart när det laggar som det gör.. tyvärr, för spelet verkar ju riktigt skönt annars.

jag har en quad@3.4ghz och ett ati 4870 så det borde väl orka trycka runt pixlarna iaf.

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk

Din maskin är det inget fel på.

Troligen är det du upplever som lagg spelets sätt att ge tyngd åt fordonen. Det ska inte gå för lätt att svänga ett stort fordon är tanken. Det är bättre genomfört i senaste patchen än i demot.

Permalänk

Organiserat lir på Anrop på söndag den 27:e sep.

ARMA2|COOP | Söndag 27/9 | 19:00 - OP Close Border | OBS Efter PvP!

Läs mer i forumtråden:

http://anrop.se/forum/viewthread.php?thread_id=426&pid=5923#p...

Alla är välkomna!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheikh Plisken
hur fixar man input lagget i spelet?
just nu testar jag bara demot, men det är fan nästintill ospelbart när det laggar som det gör.. tyvärr, för spelet verkar ju riktigt skönt annars.

jag har en quad@3.4ghz och ett ati 4870 så det borde väl orka trycka runt pixlarna iaf.

Jag har inte haft detta problem i någon version av spelet inkl demot.
Men i senaste beta patchen finns detta med:

• [59088] Mouse lag can caused by GPU render ahead buffer be limited using GPU_MaxFramesAhead=N in ArmA2.cfg.

http://www.arma2.com/beta-patch.php

Permalänk
Medlem

Med nvidias senaste drivare, betadrivarna tror jag, ska det tydligen vara 12% boost i arma2.

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk

Senaste patchen lägger till en inställning för "Smooth mouse". Ställ ner den på minsta möjliga så blir skillnaden på muskänsligheten otroligt mycket bättre!

Detta finns dock inte i demot!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd

Just bilar är ju faktiskt stört jobbigt i arma pga att hjulen rör sig som i verkligheten. Men kör man med tgb och inte kan "känna" var hjulen befinner sig så blir det stört jobbigt i vissa svängar.

Jag har en gammal forcefeedback-ratt liggandes, synkar arma hjulpositionen ingame med rattens forcefeedback motor? Om ja är det ju helt klart värt att gräva fram den..

Visa signatur
Permalänk

Testade just med "smoth mouse" på minimum. Klart mycket lättare att köra då.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
Just bilar är ju faktiskt stört jobbigt i arma pga att hjulen rör sig som i verkligheten. Men kör man med tgb och inte kan "känna" var hjulen befinner sig så blir det stört jobbigt i vissa svängar.

Är en vanesak..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Förstår inte att du hade problem med ett 8800GT, men antar att du inte hade din i5:a då heller. Mitt 8800GTX orkar med att driva det med det mesta på high i 1920x1200, däremot sätter min processor begränsningarna... Så prova du, det ska vara lugnt!

Precis, hade bara en E6600. Tack för svaret, ska spela lite senare!

Visa signatur

Asus Ap201, beQuiet Straight Power 1000W, ASUS TUF B650 Plus Wifi, 7600x @ ecomode, ASUS TUF 4090 @ 70% PL, 32gb 5600mhz Kingston, WD SN850 1TB, LG C9, Quest 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steel rat
Din maskin är det inget fel på.

Troligen är det du upplever som lagg spelets sätt att ge tyngd åt fordonen. Det ska inte gå för lätt att svänga ett stort fordon är tanken. Det är bättre genomfört i senaste patchen än i demot.

Känns bara som en dålig ursäkt för problemet, då det även är om jag tex sitter i en bil utan nått vapen och bara blänger ut genom fönstret.
den enda ursäkten till detta vore att gubben vore stenad.

Visa signatur

Permalänk

Ok. I den situationen ska det inte lagga. Med "input lagg" trodde jag att du menade att du körde själv.

Med din maskinvara ska det inte vara några problem. Jag har en Core 2 duo på 3.16 GHz och ett ATI 4850. Med de grejorna kör jag det mesta på "high". Får runt 30 fps och spelet flyter utan att lagga.

Hmmm... har inga bra tips just nu.

Och du har inte rökt på väl

Permalänk
Medlem

Testade med 8800GT, ospelbart på maxinställningar. Väntar på mitt 5850 istället då Arma är så pass snyggt att man vill köra det på just max.

För övrigt, varför blir allting helt sjukt suddigt med postprocessing på? Ser inte bra ut alls.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steel rat
Ok. I den situationen ska det inte lagga. Med "input lagg" trodde jag att du menade att du körde själv.

Med din maskinvara ska det inte vara några problem. Jag har en Core 2 duo på 3.16 GHz och ett ATI 4850. Med de grejorna kör jag det mesta på "high". Får runt 30 fps och spelet flyter utan att lagga.

Hmmm... har inga bra tips just nu.

Och du har inte rökt på väl

med input lag så menar jag att det känns som att musrörelserna ligger typ 1/4 sekund efter, vilket gör det jäkligt frustrerande att göra nånting alls i spelet.

annars så flyter ju grafiken på bra, men det e ju kopplingen mellan att röra på musen -> att saker rör sig på skärmen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte54
Arrowhead skjutet till 2010

http://www.arma2.com/arrowhead/arrowhead.html

Nä, det har vart 2010 hela tiden.

Citat:

When is the release date?
BIS: Not before 2010. The exact date is not yet decided.

http://forums.bistudio.com/showthread.php?t=84824

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Nä, det har vart 2010 hela tiden.

Åfan, när dom announcade spelet så sa dom Oktober 2009.
det som har stått överallt typ.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Jepp det var snack om att de skulle släppa det samtidigt som OFP:DR kom ut men tydligen inte.

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lambo
Jepp det var snack om att de skulle släppa det samtidigt som OFP:DR kom ut men tydligen inte.

Sades väl aldrig från officiellt håll (BIS) så vitt jag vet utan det rörde sig om forumfolk som spekulerade i att det skulle släppas ungefär samtidigt som OFP: DR för att "förstöra" deras release.
All info jag sett från BIS har sagt 2010.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheikh Plisken
med input lag så menar jag att det känns som att musrörelserna ligger typ 1/4 sekund efter, vilket gör det jäkligt frustrerande att göra nånting alls i spelet.

annars så flyter ju grafiken på bra, men det e ju kopplingen mellan att röra på musen -> att saker rör sig på skärmen.

'
det är väl mouse smoothing som gör det?
man kan stänga av det nu i senaste patchen då blir det bra

Permalänk
Avstängd

Tack för ett kul coop igår på anrop.
Lite segt i början dock, vi borde bli bättre på att dra igång vid utsatt tid.

Alla vet ju vad jag tycker om armas stabilitet så det behöver jag ju inte ta upp

Visa signatur