Permalänk
Medlem

Ingen demokrati i Flashback

Flashback som är ett av Sveriges största forum, har länge undrat varför folk bannas på löpande band och vad modsens "bevis" är

På Flashbacks egen fra-forum klagar man på "övervakarna"

https://www.flashback.info/showthread.php?t=690717

Flashback har sina egna övervakare som inte är fan mycket bättre än fra, och nu har man öppnat gamla outlaw, misstänker att det nyare outlaw inte är mycket bättre?

https://www.flashback.info/showpost.php?p=2009545&postcount=1

Jag har dessutom nu installerat ett schysstare VB hack som fixar så att IP loggarna på bättre sätt är tillgängliga för alla... håller dock på att testa klart, men i slutändan kommer vi lätt kunna exportera ip-adresser, med tillhörande tider, poster, användarnamn osv. för att lättare kunna ha bra koll på vissa oönskade användare.

FB användare klagar på APB lagrar ip adresser, som FB själva gör.

Tillbehörande tider, poster, användarnamn

Är man så mycket bättre själv här än FRA man klagar på?

Dessa banningar skriver ni väl inte ut i varnings/bannlysningsforumet va?
Kommer bli ett jävla väsen då så ge fan i det, bara banna i det tysta..

Samma sak fortsätter 4 år senare i samma stil

https://www.flashback.info/showpost.php?p=2009744&postcount=2

Ska man bli bannad bara för man ställer ett par "dumma frågor" enligt en mod?

https://www.flashback.info/showthread.php?t=195139

Vad bevisar samma ip? I vissa fall kan det stämma med andra användarkonton, i andra fall inte

Jag kan inte få funktionen som larmar om samma IP-adress är igång på flera konton att fungera! Är det bara mig som det fuckar upp sig för?

Om man sitter på ett internetcafe med 2 flasbhackanvändare så riskerar alltså båda att bannas enligt FB's principer? Är det demokrati?

https://www.flashback.info/showthread.php?t=194949

Ibland får jag en känsla av att det bedrivs en kampanj mot Gullan här. Hon är en av de vettigaste här på FB! Bannas hon utan jäkligt sakliga skäl så åker tackar jag för mig både som moderator och som medlem på FB.

Är det så här "omröstningar" går till för att banna folk på FB nu med?

https://www.flashback.info/showpost.php?p=2018293&postcount=2

jag tycker vi fortsätter låta Fåren (användarpöbeln) tro att vi har omröstningar men kör på som vanligt (individuella beslut). Fåren skulle löpa amok i flasbackforumet om det kom ut..

Vad är det dom är rädda för? Dom fortsätter hålla på?

Deras omröstningar påminner om Robinsson eller kändisdjungeln?

Kul hur användarna klagar på FRA och Ipred... de själva är ju inte så mycket bättre själva när de lagrar ip adresser och bannar folk för minsta lilla?

Riksdagen kan inte bevisa "nät-påhopp" men det kan FB?

Permalänk
Medlem

Är väl inte många forum som fungerar som en demokrati,
men flashback är ett riktigt skitställe så jag är inte förvånad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Är väl inte många forum som fungerar som en demokrati,
men flashback är ett riktigt skitställe så jag är inte förvånad.

Flashback är ett av de forum som nästan verkar vara beroende av att banna folk?

Ser knappast samma fenomen i samma utsträckning på andra forum?

Permalänk
Medlem

Varför skulle det vara demokrati på ett forum? Ett forum kan du själv skapa med dina egna regler.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Varför skulle det vara demokrati på ett forum? Ett forum kan du själv skapa med dina egna regler.

Jo men det blir hyckleri om demokrati när man har ett underforum som heter FRA och man klagar på övervakning och lagrade ip nummer

Precis som moderatorerna på FB själva gör

Och vad bevisar ett ip nummer?

Det riksdagens inte kan bevisa med "nät-påhopp" kan FB bevisa?

Permalänk

Vilket stolpskott... Alla inläggen från Outlaw-forumet som du länkat till var del av ett 1 april-skämt.

Permalänk
Medlem

Vem vill inte bestämma över en massa människor? Får man chansen så gör man det, oavsett om det är i riksdagen eller på ett forum.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk

Som sagt demokrati är nog fel ordval, då var och en själv bör få avgöra vad för typ av tjänst som den förmedlar.
Dock gillar jag aldrig när någon utger sig för att vara neutral börjar censurera i smyg, precis som en moderator på flashback utgav sig att göra i länkarna.
Detta beteende föregår även på youtube, där vissa som lägger ut filmer tar bort varenda kommenterar som är kritisk, varvid det enbart finns positiva kvar. Alternativt kan någon med en "dum ogenomtänkt kritisk kommentar" få finnas kvar, så de kan bevisa hur fel motståndaren har.

Om de däremot tydligt säger att de ej tillåter en viss typ av inlägg och sedan visar att de tar bort dessa, ja det är upp till de själva att avgöra.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Ingen demokrati i Flashback

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozeroun
Flashback som är ett av Sveriges största forum, har länge undrat varför folk bannas på löpande band och vad modsens "bevis" är

Om du har glömt var du lade din förra tråd i ämnet är den här: http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=87515...
(ja, den är (med rätta) låst.)

Permalänk
Medlem

Med rätta ja.... för den låg i internet och ni gnällde där och vad hade det med internet att göra

Nu pratar jag om demokrati, politik

Nu har FB öppnat "outlaw" och visar hur (o)demokratiska dom är

Att man tar bort diverse kommentarer på youtube är helt acceptanstalet, som på vilket annat forum som helst

Men när man har ett fra forum och klagar på övervakning och lagring av ip nummer så gör ju fb precis det?

Knappast demokratiskt?

Permalänk
Medlem

Alla inlägg du länkat till är ju från samma månad (tom. samma vecka?) under 2005. Det stödjer verkligen vad Drumstick säger.

Tråden "övervaka övervakarna" är väl mer som en protesttråd där man vill få de personer som arbetar med FRA att känna att det kanske inte är så kul att känna sig övervakad.

Att sitta här på sweclockers och hacka på ett annat forum som inte har något med sweclockers att göra känns jättedumt och inte särskilt rakryggat. Det går inte heller för flashback-forumiterna att svara då övriga ämnen kräver att man varit medlem i 3 månader?
Nej, ska det diskuteras hur ett privatdrivet forum styrs så ska det ske med personer som sätter regler och styr över forumet. Vad ska vi göra här på sweclockers? Leka internet-warrior och hata av all vår kraft?

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

Riksdagen kan inte bevisa vem som gjort "nät-påhopp"

Hur ska fransmännen bevisa vem som gjort vad bakom ett ip?

Där riksdagen inte kan bevisa kan fb bevisa?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pscs3
Alla inlägg du länkat till är ju från samma månad (tom. samma vecka?) under 2005. Det stödjer verkligen vad Drumstick säger.

Tråden "övervaka övervakarna" är väl mer som en protesttråd där man vill få de personer som arbetar med FRA att känna att det kanske inte är så kul att känna sig övervakad.

Att sitta här på sweclockers och hacka på ett annat forum som inte har något med sweclockers att göra känns jättedumt och inte särskilt rakryggat. Det går inte heller för flashback-forumiterna att svara då övriga ämnen kräver att man varit medlem i 3 månader?
Nej, ska det diskuteras hur ett privatdrivet forum styrs så ska det ske med personer som sätter regler och styr över forumet. Vad ska vi göra här på sweclockers? Leka internet-warrior och hata av all vår kraft?

Inte har med sweclockers att göra?

Nu får du väl för fan skärpa dig? Detta är bla POLITIK forum! Ska ALL politik vara relevant till sweclockers för att posta?

Vem hatar?

Vad fattar du inte?

https://www.flashback.info/showpost.php?p=11595521&postcount=...

I denna tråd vill jag att Fb`are ska få en uppfattning om vilka det är som ska sitta och avlyssna/analysera oss, vilket jag tycker är självklart att vi ska få veta.
För hur snabbt jobbar inte rävarna här på att ta reda på identiteter när lusten faller på

Vad påminner denna kommentar om?

Jag har dessutom nu installerat ett schysstare VB hack som fixar så att IP loggarna på bättre sätt är tillgängliga för alla... håller dock på att testa klart, men i slutändan kommer vi lätt kunna exportera ip-adresser, med tillhörande tider, poster, användarnamn osv. för att lättare kunna ha bra koll på vissa oönskade användare.

FB är ju minst lika kåta på att övervaka sina användare på FB som FRA man klagar på!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozeroun
Inte har med sweclockers att göra?

Det största problemet är väl att det inte har något att göra med något annat än flashback. Gnäll där eller låt bli.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Se ovan.

*Tråd låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)