Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

PS3 Slim: 1 Million Served

Citat:

This was lost amidst the other Sony stuff coming out yesterday, but it bears back-tracking: Sony announced during their TGS keynote yesterday that the PS3 Slim has sold 1 million consoles since launch.

Considering it only launched a few weeks ago, we're not in the holiday buying period and it's still not exactly the rosiest of times for most people's financial situations, that's not a bad achievement!

http://kotaku.com/5367240/ps3-slim-1-million-served

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
hehe gl med att skaffa dig en om du planerat att göra så.
lär kunna bli slutsålt

Jo vet men har en drös brudar där nere som kan köa om det skulle va så XD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SheepPowa
Jo vet men har en drös brudar där nere som kan köa om det skulle va så XD

det är ju alltid ett alternativ

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk

Nu är jag irriterande nära att lägga en beställning. Något jag inte får rätsida på riktigt är vad som följer med i paketet?

Frågan är således, vad följer med paketet? Headset? Hdmi-kabel? Andra kablar?

Eller så vänder vi på frågan, vad behöver man köpa till?

Edit: Okej, ser inte ut att följa med, ett förb***ade, skit. Microsoftstämpel på det olyckligtvis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses
Nu är jag irriterande nära att lägga en beställning. Något jag inte får rätsida på riktigt är vad som följer med i paketet?

Frågan är således, vad följer med paketet? Headset? Hdmi-kabel? Andra kablar?

Eller så vänder vi på frågan, vad behöver man köpa till?

Edit: Okej, ser inte ut att följa med, ett förb***ade, skit. Microsoftstämpel på det olyckligtvis.

Du behöver köpa en HDMI sladd (för bra bild) och ett eller flera spel om du nu vill spela.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Headset fungerar vilket usb som, men Sony officeilla blutooth är riktigt najs, när
du väl spelar spel som de behövs tjötas i.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

var kan man köpa ps3 spel billigast? Är det på typ ebay?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tigerstrom
var kan man köpa ps3 spel billigast? Är det på typ ebay?

En del köper härifrån : http://www.videogamesplus.ca/

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Såg att Onoff hade Slim för 2999kr

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

billigt.

Själv så köpte jag min i fredags på Ica Maxi 80 gb, då jag tycker den är snyggare.
2899,- med 2 års garanti.

Permalänk
Medlem

Jag handlar från http://www.axelmusic.com/ tycker de är överlägsna då de har svenska priser, samt Blu-Ray och massa annat..:)

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LSD
Jag handlar från http://www.axelmusic.com/ tycker de är överlägsna då de har svenska priser, samt Blu-Ray och massa annat..:)

Köper också spel där om releasedatumet skiljer sig mer än 2 veckor mellan EU och US. Gäller det Blu-Ray så är det oftast Axel eller Amazon dock.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Går hitta en del billiga spel på Tradera med imellanåt. Gjort lite 50-100:- fynd där.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

Köpte PS3 Slim i helgen på El Giganten för 2890:-

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Braveheart
Köpte PS3 Slim i helgen på El Giganten för 2890:-

Men där får du bara 1 års garanti, eller så måste du köpa till extra försäkring...eller?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gone_golfing
Men där får du bara 1 års garanti, eller så måste du köpa till extra försäkring...eller?

Man har alltid 2 års garanti på fabrikationsfel på elektronikprylar, även om el-giganten skriver 1 år på kvittot som jag fattat det

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
Man har alltid 2 års garanti på fabrikationsfel på elektronikprylar, även om el-giganten skriver 1 år på kvittot som jag fattat det

Japp, det stämmer.

Permalänk
Medlem

nää inte riktigt, man har garanti i 1 år (6 mån lagligt egentligen har ja för mig men alla sätter minst 1 år)

Sedan har du reklamationsrätt i 3 år. Det som skiljer det mot garanti är att flet på produkten skall funnits där från början. Inom 3 år är det återförsäljaren som sakll motbevisa att det inte är så. Efter 3 år är det slutkund som har bevisbördan.

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

Efter ett år har slutkund bevisbördan, om inte annat står i avtalet.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LSD
Efter ett år har slutkund bevisbördan, om inte annat står i avtalet.

Citat:

"Utöver garanti så gäller konsumentköplagen enligt vilken du har tre år på dig att reklamera ett ursprungligt fel på en vara. Ett ursprungligt fel kan vara ett fabrikationsfel eller något annat fel som varan hade innan du fick den. Sådana fel kan visa sig ganska lång tid efter köpet. Att du får en garanti med kortare giltighetstid betyder inte att reklamationstiden förkortas. Skillnaden är att när garantin gått ut är det du som måste bevisa att felet fanns där från början.

Enligt konsumentköplagen är det säljaren som ska kunna visa att ett fel som upptäcks inom sex månader från köpet inte var ursprungligt. Undantag från regeln görs när det är oförenligt med felets eller varans art att tillämpa sexmånadersregeln.

För att säljaren ska ansvara för felet på varan krävs att felet är ursprungligt, det vill säga att det fanns redan när du köpte varan eller när den levererades till dig. Fel som visar sig inom sex månader anses alltid vara ursprungliga fel."

källa: Konsumentverket

Alltså du har en tvingad garanti på 6 mån där säljaren har bevisbördan imot sig

Därefter har du 2,5 år på dig att påvisa att felet var ursprungligt

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

Men bevisbördan ligger på dig efter den tid som garantitiden är hos den som säljer varan.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem

Uncharted 2 Multiplayer Demo open to all today
http://blog.us.playstation.com/2009/09/uncharted-2-multiplaye...

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

TGS 09: Team ICO’s Fumito Ueda on The Last Guardian

"The recent announcement of a slightly-enhanced port of the PS2 God of War games to the PS3 has compelled gamers to buzz about their hope for a similar compilation port of the PS2's Ico and Shadow of the Colossus. The developer wants it to happen too.

"I do have an interest in that," Ueda said during our Friday chat. "Next week, I'll have a meeting [about the possibility] ... But it might not be so easy, because, with both titles we really stretched the limits of the PS2. It's complex. So it's not such an easy transfer to the PS3. But I want to discuss it."

http://kotaku.com/5368694/shadow-of-the-colossus-creator-hint...

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk

Gillade uncharted 2 betan grymt mycket, har vart ledig idag så körde några matcher. Riktigt utmanande och det framkallade många svordomar från min sida. Testade Co-op en också, svinbra. Ska dra o förhandsboka det imorrn.

Permalänk
Medlem

Impulsköpte Bioshock idag. 30€ kändes som en bra deal. Ångrar mig lite redan dock, Fifa 10 kommer ut imorgon, och Uncharted om några veckor. Kommer nog inte ha tid att spela Bioshock förren jul O_o

Permalänk
Medlem

Jag funtar på att sälja min PS3:a, har inte använt den på säkert ett år nu.

Är den mer värd för att det är första generationen (80 GB) och fullt bakåtkompatibel med PS2ans spel?

Permalänk

Om den är bakåtkompatibel så ja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SheepPowa
Om den är bakåtkompatibel så ja

Japp det är den.

Någon som har lust att uppskatta ett pris på detta? Jag har en tendens att sälja saker för billigt ibland, vill helst undvika det

- PS3 80gb fullt bakåtkompatibel med PS2spel
- 11 st blu-rayfilmer + Planet Earth Blu-Ray (4 skivor tror jag)
- 8 spel (resistance 1&2, singstar ps3, metal gear solid, folklore, assassins creed, motorstorm, call of duty 4 modern warfare)
- 2 handkontroller + 2 mickar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
PS3 80gb fullt bakåtkompatibel med PS2spel

Har du uppgraderat HDD:n eller importerat från USA mrc?

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller