Permalänk
Medlem

Asus P5N-E SLI klockas inte

Hej!

Jag håller på att klocka min Intel Core 2 Dou E6300 @ 1.86Ghz. Den sitter på ett Asus P5N-E SLI. Men grejen är den, när jag ändrar FSBn, så händer det inget. När jag kollar i CPU-Z så har inget ändrats, bara V-core ändringen syns.
Obs: Jag har inte ändrat nån "Bus Speed", utan RFSB, då man inte kan ändra "Bus Speed" i mitt BIOS, utan du måste ändra RFSB.
Någon som har någon idé vad detta kan bero på?

Tack!

EDIT: Jag har provat med den inbyggda överklockningsfunktionen som finns i BIOS. Den funkar och klocka med det. Men man kan bara välja 5,10,15,20 % klockning.

Bild på det jag ändrar när jag ska ändra FSBn:

(Inte min bild)
Där det står inskrivet 1500, det är där jag ändrar min FSBn.

Tack!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Vila i frid

QDR betyder Quad Data Rate, dvs vad FSB * 4 har för värde, i ditt aktuella fall 375 MHz. Det brukar visas så på Nvidia-baserade brädor. Varför det inte går att ändra annat än de fasta värdena - beats me. Prova att ställa 1440(360) eller 1520 (380).

Permalänk
Avstängd

Du måste klocka med Ntune..
Det var iaf det ända sättet jag kunde göra med polarens mobo.

Visa signatur

Orkar inte med folk som inte kan hålla en konversation på vuxennivå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hasenfrasen
QDR betyder Quad Data Rate, dvs vad FSB * 4 har för värde, i ditt aktuella fall 375 MHz. Det brukar visas så på Nvidia-baserade brädor. Varför det inte går att ändra annat än de fasta värdena - beats me. Prova att ställa 1440(360) eller 1520 (380).

Inga tal jag testar funkar, har provat tal jag sett andra mata in med precis samma processor och moderkort. Inget restultat. Sen efter jag går ut ur bios i vanliga fall, så startar datorn som vanligt. Men när jag manuellt överklockat så står den bara och tuggar.. Inget händer, så då får jag trycka av den, och när jag startar den så blir det samma sak, trycka av den och sen på igen. Då startar den som vanligt, fast det står att min senaste boot eller POST inte funkade/avbröts. Kan det beror på att något är inmatat fel?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheBrain
Du måste klocka med Ntune..
Det var iaf det ända sättet jag kunde göra med polarens mobo.

Har sett andra klocka ifrån BIOS på detta moderkort, så det borde funka..

Permalänk
Medlem

Ingen som har någon mer ide? Får inget att funka..