Installationsfilen kan inte valideras (Norton Internet Security 2009)

Permalänk
Medlem

Installationsfilen kan inte valideras (Norton Internet Security 2009)

Jag har seriösa problem med att installera NIS2009

Avinstallerade McAfee Nånting som följde med min Sony Vaio och körde sedan installationsprogrammet för NIS2009 och det gick igenom hela processen för att sedan visa: "Installationsfilen kan inte valideras" osv.... Har gjort allt man kan begära men kör jag installtionsfilen igen kommer det direkt upp "Installationsfilen kan inte valideras". Har varit i kontakt med livesupporten två ggr och testat det mesta bla att köra Norton Removal Tool mm utan resultat.

Är det min dator som inte får kontakt med något eller är det windows som fuckar upp allting. Jag har stängt ned allt jag hittat i dumburken för att det ska funka men inget, både Windowsbrandväggen och Defender, finns det något mer?

Kan någon ge mig en fingervisning om vad jag ska göra Supprten på Symantec vill fjärrstyra min dator för att se om de kan lösa det. Själv känner jag bara att jag vill blåsa datorn och installera XP igen!!

Visa signatur

Nybörjarmoddare!

Permalänk
Medlem

Testa med Norton Internet Security 2010. Om du får exakt samma problem, kontakta deras support igen. Vill du inte att de ska fjärrstyra din dator för bästa service, slopa då Norton. Varför lägga energi på dem?

Tacka vetja Kaspersky Internet Security 2010 eller ESET NOD32 Antivirus v4. Inga krångel alls, och man får väldigt ofta korrekt svar redan efter första inlägget på Kaspersky's forum/support. Det kallar jag service ^^

Aja, hur som haver. Nu har du några valmöjligheter, som jag skulle gå efter om jag var dig.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Du kanske har nåt skit..

Kört verktyget, startat om och rensat med t.ex ccleaner och sen prövat ?

Kanske fått samma problem men är inte säker..

Permalänk
Medlem

låter mer som om det är fel på din installationsfil... ladda ner en ny eller skicka efter en ny skiva

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Har testat med nya filer och version 10 samma valideringsproblem även med 10:an vilket får mig att tro att det har med något lokalt att göra, eftersom jag dessutom har samma problem på ytterliggare en dator (två bärbara en HP och en Sony Vaio). Den gemensamma punkten är den trådlösa routern så på vilket sätt skulle den hindra Norton, valideras filer via någon speciell adress? port? som kan vara blockerad eller skyddad?

Visa signatur

Nybörjarmoddare!

Permalänk
Medlem

Ok nu har det löst sig! Körde Norton Removal bla bla en gång till och denna gång laddade jag ner en annan fil i form av nis v10 och då fungerade det. På båda datorerna dessutom.

Visa signatur

Nybörjarmoddare!