usb zip 250 mb sladd har slutat funkat.

Permalänk
Inaktiv

usb zip 250 mb sladd har slutat funkat.

Jag har köpt denna beg ifrån några år sedan och det funkade då bra. Men den har varit på hela tiden, utan att dra ut transformator. Nu hände det lite märkligt:

Transfromatorn dog och det lät som ett small. Den brände sig inte, att det small helt enkelt. Jag testa usb sladden och det funkade fortfarande. Denna drivs inte med usb sladden, förutom ett el och jag har en zip disk i kvar och får inte ur den, pågrund av att det får ingen el.

Och jag kollade på nätet efter som transformator men det fanns inget. Nu skiter jag i faktiskt el sladden, jag har ett extra zip, men den är intrenal. Nu frågan är att måste göra sönder den att får ut disken eller kan jag på nått sätt att få den ut manualt? För det finns ingen hål att stoppa in en knapp så kan man få ut disketten ut allafall. Och det var lite dumt av att det fanns inte på denna usb zip.

Permalänk
Medlem

Låter som en kondensator som gett upp. Det är enkelt att fixa om man kan löda. Och kommer åt

Permalänk
Inaktiv

Det är riktigt svårt att komma åt den... För den sitter väldigt tight och har inga skruvar. Men tur nog efter en tids meckande så fick jag ur min diskett. Och det var mer viktigare än själva usb. För jag hade en del musik på det. Men om någon har en zip 250 mb power supply sladd till salu, så säg till.

Permalänk
Medlem

ZIP-drives är ungefär det minst pålitliga mediet att lagra data på, så när du har fått dina filer från disken så sluta använda dem omedelbart.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
ZIP-drives är ungefär det minst pålitliga mediet att lagra data på, så när du har fått dina filer från disken så sluta använda dem omedelbart.

Därför jag har köpt en scsi hårddisk till min mpc. Dock gammal men den funkar. En extern för 200kr. Billig. Tänkte säkerhets kopiera dom. Sen i framtiden tänker jag uppgradera min zip disk till en compact flash läsare till mpc.