Permalänk

Tappar jag hastighet?

Hej

Jag har in skaffat 100 mbit/s fiberkabel både upp och ner som ska kopplas in i december.... leverantören är T3...
Nu undrar jag så här.....
Fiberkabeln ska gå till båda mina två datorer och till min telefon men inge mer så då undrar jag vad blir hastigheten på ett ungefär i mina datorer,,om nån kan säga på ett ungefär bara???
Tappar jag mycket då 100 mbit/s ska på två datorer och i telefon???
kommer den slutliga hastigheten i varje av de två datorerna bli ca 30-50 mbit/s eller 70-90 mbit/s??? kan nån säga på ett ungefär bara??? tack.

P.s tänker och funderar väldigt mycket på det där så då undrar jag om någon mer kunnig kan hjälpa?

väldigt tacksam för bra och snabbt svar

Mvh

Permalänk
Medlem

Ja för det första så sänks ju inte hastigheten automatiskt bara för att du kopplar in en till burk, jag menar du måste ju använda bandbredd från en dator för att det ska bli mindre tillgänglig för någon annan.
Så burkarna samsas helt enkelt om 100mbit.

Nu kan jag inte uttala mig om T3, men om jag skulle anta att allt är rätt och riktigt hos dig när det är installerat och klart så får du väll ut allt från 85 och upp.

Telefonen kommer inte dra mycket bandbredd, iallfall inte när den inte pratas i.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sYph
Ja för det första så sänks ju inte hastigheten automatiskt bara för att du kopplar in en till burk, jag menar du måste ju använda bandbredd från en dator för att det ska bli mindre tillgänglig för någon annan.
Så burkarna samsas helt enkelt om 100mbit.

Nu kan jag inte uttala mig om T3, men om jag skulle anta att allt är rätt och riktigt hos dig när det är installerat och klart så får du väll ut allt från 85 och upp.

Telefonen kommer inte dra mycket bandbredd, iallfall inte när den inte pratas i.

Okej tack så mycket sYph

tar emot mer svar gärna folket !!!

mvh

Permalänk
Medlem

telefonen kommer inte att märkas alls
ang datorerna så kommer du inte märka av någon minskning av bandbred för att den andra datorn är på. men som syph sa du kommer att dela på din totala bandbred mellan datorerna, så tankar du med 1mbit på den ena har du 99 kvar till den andra pc´n, dock vad din bandbred blir exakt är svårt att avgöra eftersom det beror på hur många som sitter anslutna i din switch, om det är ett stort hyres hus tex, kanske du inte har 100mbit ca 80Mbyte/sec utan kanske bara 70 mbit.

Visa signatur

| Win 10 | Fractal Desingn R4 | i5 3570K@4.2 | asusP8z77-v | 16gb corsair 1600cl9 | asus 1070 oc | NXT 750w | Noctua NH-D14 | Samsung SSD500Gb evo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zecert
...kanske du inte har 100mbit ca 80Mbyte/sec utan kanske bara 70 mbit.

Wow! 640 Mbit/s? Sign me up!

Förlåt, kunde inte låta bli.

I övrigt är det rätt.

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wolfclaw
Wow! 640 Mbit/s? Sign me up!

Förlåt, kunde inte låta bli.

I övrigt är det rätt.

hhaahaaaa helt rätt ett lite kalkylerings fel där

Visa signatur

| Win 10 | Fractal Desingn R4 | i5 3570K@4.2 | asusP8z77-v | 16gb corsair 1600cl9 | asus 1070 oc | NXT 750w | Noctua NH-D14 | Samsung SSD500Gb evo |