Telia mobilt bredband Option Icon 505 problem

Permalänk

Telia mobilt bredband Option Icon 505 problem

Tja, behöver lite råd här.

Hjälper min kära far att installera hans nya mobila bredband. Avinstallerar det gamla som han hade från Telia och stoppar in den nya donglen och allting installeras fint. Startar om efter installationen, anger pinkod för komma till anslutningsfönstret och ser att jag har god signal. Trycker på anslut och det tar 2 sek och så får jag meddelandet "hittade inte usb-modem".

Jahapp tänker jag, testar alla usb-portar, stänger av UAC, ställer tillbaka klockan, installerar senaste windows uppdateringar, avaktiverar alla nätverksanslutningar, installerar drivrutiner som jag hämtat hämtat från telia. You name it. Testar allt jag hittar på google.

Jag testar allt detta på min egen laptop också.

Är det något jag missat?

Permalänk
Medlem

Hur länge har du väntat? Jag har iofs. inte Telia men jag har ett Icon-modem och det tar sådär 15-30 sekunder innan det börjar hända något i programmet.
Du kan även testa med GlobalConnect eller vad det nu heter, Options eget program alltså.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk

Mig veterligen ska det bara vara UAC som kan vara problematiskt.
Kontrollera om du får ett annat resultat i en annan USB port. Vissa portar går inte att "ladda" enheter i.
Jag ska kolla upp med vår mobila support om det finns några mer vanliga fel så postar jag här i så fall.

Mvh
Johan Hedlund
Telia Kundservice

Visa signatur

Vi har nu en kundundersökning som vi skulle vilja att ni svarar på. Den går att nå här
Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Hej har samma fel här med , fick det helt plötsligt.

Fel meddelande

Kan inte fullgöra operation
[0x84000008]

Permalänk
Medlem

Brukar få samma fel med mitt Option Icon 505. Garanterat mjukvaran som är dålig från början.

När du får felet, dra ut modemet och vänta någon sekund. Sätt sedan i det och vänta så brukar det gå att ansluta.