Permalänk
Geeks
SweClockers

Jullogga eller inte? Tyck till!

Snart är det dags för SweClockers traditionella jultävling som de senaste fem åren gått ut på att pynta logotypen. Nu börjar det dock kännas som att konceptet börjar bli lite väl begränsat.

Jag tar gärna emot idéer och förslag på en ny typ av jultävling, gärna något som alla kan vara med i!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Logga, ja!

Permalänk

Hmm, julrim om sweclockers ihop med en jullogga?

Pepparkakshustävling med inriktningen "sweclockers"?

Den juligaste bilden på swecare och hans "älskling"?

Som en bild där man sitter med sitt i7 system i snön och bygger snölyktor med vars en kopp glögg.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Musikälskare

Det är väll tradition? Säger logga jag med

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd

Självklart ska vi ha logga tävlingen kvar, annars blir jag ledsen
Tradition är tradition.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkoV
Självklart ska vi ha logga tävlingen kvar, annars blir jag ledsen
Tradition är tradition.

word.

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Det är väll tradition? Säger logga jag med

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkoV
Självklart ska vi ha logga tävlingen kvar, annars blir jag ledsen
Tradition är tradition.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinkspear
word.

Säger folk som jobbat hela året med sina julloggor.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Jullogga-tävlingen måste vi ha!
Samt pepparkakshus eller som någon annan sa "pynta din datorhörna", så får vi rösta om vem som gjort det läckrast.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martiis
Jullogga-tävlingen måste vi ha!
Samt pepparkakshus eller som någon annan sa "pynta din datorhörna", så får vi rösta om vem som gjort det läckrast.

håller med

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Agree!

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Korsordsguru

Kanske en öppen kreativ tävling där man kan bidra med logga, film, spel, bakgrundsbild, pepparkakshus und so weiter? Allt med temat Sweclockers.com och jul då. Finns ju många kreativa människor här men alla kan inte design och grafik.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martiis
Jullogga-tävlingen måste vi ha!
Samt pepparkakshus eller som någon annan sa "pynta din datorhörna", så får vi rösta om vem som gjort det läckrast.

Pynta sin datorhörna låter som en rolig tävling.

Förövrigt så tycker jag loggan ska vara kvar.

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Hedersmedlem

Bygga en pepparkaksdator kanske?

Permalänk

Pynta datorhörnan och logga låter ju kanon!:)

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derivator
Pynta datorhörnan och logga låter ju kanon!:)

+1

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaLys
Kanske en öppen kreativ tävling där man kan bidra med logga, film, spel, bakgrundsbild, pepparkakshus und so weiter? Allt med temat Sweclockers.com och jul då. Finns ju många kreativa människor här men alla kan inte design och grafik.

Det här + vanliga logo-tävlingen tycker jag låter bäst!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaLys
Kanske en öppen kreativ tävling där man kan bidra med logga, film, spel, bakgrundsbild, pepparkakshus und so weiter? Allt med temat Sweclockers.com och jul då. Finns ju många kreativa människor här men alla kan inte design och grafik.

Kom plötsligt att tänka på att det skulle vara fint med en en liten sweclockers julsång.

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Medlem

Tycker inte en tradition ska brytas

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Kanske inte ska ha en ny tävling men självklart måste i så fall någon av dom gamla återanvändas. Det är inte jul utan jul-logga på swec!

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk

Logga tävling

peppakakshus tävling (första sidan och inte dold i modifikations foumet som det legat innan i)

Jul'igaste kortet etc

Som sagt så behöver det inte vara spec dyra pris till vinnarna men något användningsbrt iaf roligt om det sporrar fler personer för att få fram mer bidrag!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palmie
Bygga en pepparkaksdator kanske?

Det gjorde jag i senaste pepparkakshustävlingen

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Geeks
SweClockers

Då kör vi allt som vanligt då

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Då kör vi allt som vanligt då

Bra bra

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Då kör vi allt som vanligt då

Prima

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk

Bästa julrim med sweclockerstema!

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk

det är som kalle anka på julafton, det är en tradition som man inte bryter så varför inte ha fin jullogga? kör som vanligt tycker då jag

Visa signatur

Mera COOP åt folket

Permalänk
Medlem

Skönt att det blir jullogga! Annars hade det blivit fel.

Visa signatur

>>Bygglogg för Big Scilence<< Stort bygge i aluminium, från grunden. Update 16/8.
>>Feedback lämnas här, tack<<

Permalänk
Medlem

mm vi gillar inte förändringar (förutom i hårdvara/mjukvara då)
tradition är tradition !

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Någon tipsade om "julbild med sin älskling", tycker jag är en kul idé! Mest för att "älskling" kan antingen vara en kylfläns, katt, flick/pojkvän, fru, man, mamma, pappa osv. Alltså i princip vadsom.. Kul tycker jag..
Mest för att jag lovar en nakenbild på mig och min katt med tomteluva isåfall

Visa signatur