Permalänk
Robot

Uppgradera gammal eeePC

På de första eeePC fanns ingen lucka för minnesuppgradering. Men det finns en lösning på allt som tur är.

Besök albumet: Uppgradera gammal eeePC av Fook

Permalänk
Medlem

Datorn köpt i kina? står på kinesiska(tror jag) om det inte är japanska kanji då.. WOOT!

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

VARFÖR har du på dig en sådan tröja, inte alls lämpligt vid datormeck.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cosmos92
Datorn köpt i kina? står på kinesiska(tror jag) om det inte är japanska kanji då.. WOOT!

det är danska, ingen i världen fattar vad dom säger

Permalänk
Medlem

Smart val av kläder! riktigt genomtänkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Belgarion
det är danska, ingen i världen fattar vad dom säger

menar du norra danmark i så fall? (skåne) för då kan jag hålla med dig.
annars är det kinesiska garanterat. det står: ok, avbryt, verkställ
har samma krumelurer på min mobil.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av speeDs_
Smart val av kläder! riktigt genomtänkt.

+1

Permalänk
Hedersmedlem

Sant. Fast tjejen får ha på sig vad hon vill

Datorn är köpt i Taiwan, därav mandarin.

Permalänk
Medlem

kan man byta processor i en eeePc? Det såg ut som den gick att byta.

Visa signatur

Intel pentium 3.0ghz @ 3.5ghz
ATI Radeon HD 3850
alltså en skräpdator...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andenswe
kan man byta processor i en eeePc? Det såg ut som den gick att byta.

Antagligen är processorn fastlött på moderkortet då det kostar mer att byta processor än att köpa en ny (idagsläget bättre) dator.

Inte för att det jag sade är motiveringen till varför men billigare datorers komponenter är i regel fastlödda

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem

Varför kommenterar alla valet av kläderna? ^^ man klär sig efter väder! inte fan går jag runt med t-shirt denhär årstiden!

Plus att fleese (stavning) brukar andas ganska bra

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawet
Varför kommenterar alla valet av kläderna? ^^ man klär sig efter väder! inte fan går jag runt med t-shirt denhär årstiden!

Plus att fleese (stavning) brukar andas ganska bra

Och är jättebra tillsammans med datorbygge.. speciellt när man rör vid kretskort.

Fantastiskt bra.

Permalänk
Medlem

lol på tröjan!!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 511
Och är jättebra tillsammans med datorbygge.. speciellt när man rör vid kretskort.

Fantastiskt bra.

äääh! jordar man går allt bra!

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk

Jag köpte min 900 på relice dagen och den har lucka under.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fook
Sant. Fast tjejen får ha på sig vad hon vill

Datorn är köpt i Taiwan, därav mandarin.

Får man fråga vart i taiwan ?

Och ja, det är kinesiska, inte danska:P

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bil_experten
Jag köpte min 900 på relice dagen och den har lucka under.

Det här är en mycket tidig 701 som köptes innan både de och 900-serien lanserades i Sverige.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Får man fråga vart i taiwan ?

Vet inte, antingen i Taipei eller online

Permalänk
Medlem

Det där är ju en dator från 9xx-serien. Min 701 har minneslucka (hehe, roligt ord)

Permalänk
Hedersmedlem

Det är en 701:a. Men en tidig, jag är medveten om att de flesta har lucka.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fook

Vet inte, antingen i Taipei eller online

xiexie

(Ok nej, jag pratar inte kinesiska tyvär men jag har iaf varit i både taipei och kaohsiung:)).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Det där är ju en dator från 9xx-serien. Min 701 har minneslucka (hehe, roligt ord)

Säger man till läraren när ens dator 'kraschade' och allt 'försvann' "Min dator har en minneslucka precis där den har sitt minne... mkay..."

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fook
Det är en 701:a. Men en tidig, jag är medveten om att de flesta har lucka.

En 701 med 9"?!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
En 701 med 9"?!

Nej, den har 7". Det är en stor svart plastram kring själva displayen.

Varför skulle jag ljuga om en sån här sak? =/ Datorn är här brevid mig på skrivbordet.

Permalänk
Medlem

Ser bökigt ut. Fast det är lite kul att meka med dessa små burkar. Själv har jag rotat en del i min wind, bytte till synaptics touchpad vilket var lite pillrigt. Ny kylare, mer ram och nytt wifi har också hittat in i den.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
En 701 med 9"?!

What? Man ser ju skärmen på bilden ju. Det är ju en 7" med stor fet plastlist runt skärmen.

Edit: Trött som man är skriver man kylare två gånger..

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nioreh83
Ser bökigt ut. Fast det är lite kul att meka med dessa små burkar. Själv har jag rotat en del i min wind, bytte till synaptics touchpad vilket var lite pillrigt. Ny kylare, mer ram, nytt wifi och en annan kylare har också hittat in i den.

What? Man ser ju skärmen på bilden ju. Det är ju en 7" med stor fet plastlist runt skärmen.

Vad gör du med alla delar som blir över?

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antzo
Vad gör du med alla delar som blir över?

Ja du, de hamnar oftast i nån låda ett tag, sen kastas de.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nioreh83
Ja du, de hamnar oftast i nån låda ett tag, sen kastas de.

har du kvar wlan kortet? det är väl half size? skulle vara intreserad i så fall. kan du tänka dig sälja?

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muppens
VARFÖR har du på dig en sådan tröja, inte alls lämpligt vid datormeck.

Är ni fulla eller? Vad har tröjan med något att göra?!? Långärmad? Har byggt säkert 100 datorer i långärmat... Vad är det som är olämpligt?!?

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anemic
Är ni fulla eller? Vad har tröjan med något att göra?!? Långärmad? Har byggt säkert 100 datorer i långärmat... Vad är det som är olämpligt?!?

Anledningen till varför folk gnäller är för att tröjan är gjord av fleece som är extra duktigt på att fixa en fin ESD-skada på komponenterna.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Anledningen till varför folk gnäller är för att tröjan är gjord av fleece som är extra duktigt på att fixa en fin ESD-skada på komponenterna.

//Gorian

Jag har sagt det innan men jag kan dra historien igen.
Jag hade ett 680i mobo som jag inte använde så jag tänkte se hur mycket den tålde. Det slutade med att jag i fleecemorgonrock (en sådan som typ smäller när man tar av sig den av all statisk elektricitet) satt och råkliade katten. Sen pillade jag på alla kretsarna på moboet och även under drift så petade jag på kretsar och hade mig. Datorn gick hur fint som helst...När jag entligen fick dö på kortet så satte jag en metalbit mellan två ben på en krets.
Samma sak med ett grafikkort. som en kopis hade. Han misshandlade kortet väldigt hårt med katter etc etc etc. Tog tills ut dö på det genom att mata in 230v rätt in i 12v ingången...

Visst, det är alltid bästa att ha antistat matta och armband, utan tvekan. Men att börja gnälla över det här känns otroligt onödigt...

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/