Core i3 och i5 hos tysk webbhandlare

Permalänk
Melding Plague

Core i3 och i5 hos tysk webbhandlare

Trots att Intels kommande processorer baserade på 32 nanometer ännu inte är lanserade finns modellerna att förboka i åtminstone en tysk webbutik. Det innebär att prissättningen avslöjas.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

2500 för en dubbelkärning prolle känns lite pricy, men det är klart, man kan ju spara in på grafikkort

Permalänk

Lite väl överpris på värstingen faktiskt. Men Core i5 661 är en rätt attraktiv processor, allra helst för lösningar där grafiken inte prioriteras men ändå behövs, utan mer kraft av processorn behövs. Kan vara jobbdatorer av olika slag.

Permalänk

en tysk webbläsare?

Permalänk
Medlem

Kommer alla kommande dubbelkärniga processorer i 32nm från Intel ha integrerad grafik? Känns onödigt om man inte tänker använda det och vill man ändå det så behövs ju dessutom ett nytt chipset. Det måste ju iaf gå att inaktivera grafikdelen om den inte används?
Det här känns mest som ett finger åt ATi/Nvidia samt alla spel entusiaster som bara vill ha två kärnor till ett rimligt pris men inte bryr sig ett skit om integrerad grafik.

Permalänk

Bara inte Intel Core i3 spöar min Athlon II X4 så är jag nöjd!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swedish Berserk
Bara inte Intel Core i3 spöar min Athlon II X4 så är jag nöjd!

Det beror på hur man ser det..
den har ju inbyggd GPU, har din Athlon det? nej..

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawet
Det beror på hur man ser det..
den har ju inbyggd GPU, har din Athlon det? nej..

Är den inbyggda GPU bra i i3? Troligtvis inte eller har jag fel?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Den kanske fungerar att ha i en HTPC...?

Permalänk
Medlem

Hmm, det finns ju massa komponenter på ett helt grafikkort, frågan är hur de har löst det? Strömförsörjningen räknar jag givetvis inte med, men minnet? Det kanske använder ramminnet?

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nembo
Den kanske fungerar att ha i en HTPC...?

Satt och tänkte på det. Hade nog lämpat sig superbra till en stark HTPC maskin.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swedish Berserk
Satt och tänkte på det. Hade nog lämpat sig superbra till en stark HTPC maskin.

Enligt Anandtech(http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=3648&p=8) så klarar den av att bitstreama TrueHD/DTS-HD, vilket bör göra den till en idealisk lösning som HTPC. Är väll endast Asus och Auzentech's separata ljudkort som fixar det i dagsläget, om inte AMD har fått ordning på mjukvaran till deras 5000 serie.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nimrod
Enligt Anandtech(http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=3648&p=8) så klarar den av att bitstreama TrueHD/DTS-HD, vilket bör göra den till en idealisk lösning som HTPC. Är väll endast Asus och Auzentech's separata ljudkort som fixar det i dagsläget, om inte AMD har fått ordning på mjukvaran till deras 5000 serie.

Precis! Enligt deras multimeter förbrukar den ca 30W idle och 70W under Cinebencch full load grymt imponerande om det stämmer! I ett mini-itx system dessutom.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Någon som kan gissa hur snabb I5 - 670 (2X3,46GHz) är i förhållande till I5 -750?

Kan de inte stoppa utvecklingen så jag hinner fatta i kapp:)

Permalänk
Medlem

Kommer det inte modeller utan gpu? Känns onödigt att betala extra för något man inte vill ha.

Permalänk
Medlem

det jag undrar är hur minnes cachen kommer se ut?!
Vore intressant och se hur den står sig jämtemot en pentium dual core med 2 mb cache, rent prestanda mässigt utan att räkna in strömförbrukning och värmeutveckling.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

altså undrar om det går att köra någon form av crossfire / sli med detta med tanka på att den har gpu i själva kärnan? eller vad tror ni ?

Visa signatur

Lian li gör världens snyggast chassi!
_____________________________
http://listen.grooveshark.com/ som spotify fast utan nerladdning :)

Permalänk
Medlem

"While G45 had 10 shader cores, the 'dale GPU increases that to 12."

Wooah! Kommer lätt maxa Battlefield 1942 med den GPUn.
Kan tycka som flera här att det är onödigt med en integrerad GPU, vill hellre betala för en bättre CPU.

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 BE (3400 MHz) | Gigabyte GA-MA790-UD5P | Corsair 6GB 1333MHz | 2 st. Gigabyte Radeon HD5850 1GB (Crossfire) | Corsair HX 1000W 80+ | Corsair Obsidian | 26209p @ 1920x1200 (3dmark06)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nvm
"While G45 had 10 shader cores, the 'dale GPU increases that to 12."

Wooah! Kommer lätt maxa Battlefield 1942 med den GPUn.
Kan tycka som flera här att det är onödigt med en integrerad GPU, vill hellre betala för en bättre CPU.

Vill du hellre betala för en bättre CPU så har ju Intel två till segment att välja mellan, i5 och i7.

Tror dessa är inriktade mot företag och vanliga användare som inte behöver maxa Battlefield 1942 eller spela andra tunga spel. Helt enkelt en billig och strömsnål lösning som räcker för hemma/kontorsbruk. Gissar att detta är Intels största marknadssegment och inte vi "Power users"

Sen hoppas jag att det Anandtech skriver stämmer, ett moderkort+CPU+GPU som klarar av att bitstreama TrueHD/DTS-HD, avkodning av 1080p och endast drar 30watt på en ITX bräda. Den perfekta HTPC'n

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swedish Berserk
Är den inbyggda GPU bra i i3? Troligtvis inte eller har jag fel?

Antagligen inte något vidare, men den är bättre än ingen

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Hmm, frågan är om man ska vänta med eventuellt köp av i5 tills dom här 32nm kommer eller köpa idag?

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG