Vill tycka spel är roligt igen.

Permalänk
Medlem

OpenTTD

En open source-klon av Chris Sawyers klassiska spel Transport Tycoon Deluxe. Det innehåller massor av förbättringar jämfört med originalspelet men har ändå lyckats behålla den rätta känslan. Det är ett fantastiskt spel som man kan spela i oändlighet! Man kan bygga ut och förändra det mesta, och spela mot både artificiella intelligenser och andra spelare över Internet. Gillar du strategispel är det här ett spel som man inte tröttnar på i första taget (i alla fall inte jag)!

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk

Jag kände samma sak igår, jag planerade på att skaffa MW2 på eftermiddagen och var inte alls sugen på att spela, men så startade jag min Nintendo DS och spelade bubble bobble revolution i någon timme och jädrar vilket sug jag fick efter att spela! Så testa att spela lite simplare spel så kommer det nog tillbaks.

Permalänk
Medlem

Älskar att spela SP spel med bra story och helst på min PS3, har dock totalt tappat suget för MP.
Lirade nästan ihjäl mig på Bf2 Samt Cod4 men MP känns som en tävling för mig nufötiden det är mycket roligare att sitta å lira ett riktigt skönt SP som t.ex Uncharted eller Resident Evil 5!

Finns spel med bra story och snygg grafik men dom kommer inte ut varje dag!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Tröttnade på spel ett tag för 2-3 år sen, när man joinar en multi-gaming klan så blir det en otrolig skillnad på njutningen.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tror det handlar mycket om att ha folk att spela tillsammans med. Det kan vara både IRL-kompisar och "onlinekompisar". Att bara sitta och nöta singleplayer-spel och spela public fungerar inte i längden.

Du kan prova antingen att joina en multigamingklan som KlosterKatten föreslår. Annars kan du välja ut ett spel som verkar lovande och satsa på att bli riktigt duktig och gå med i en bra klan och tävla!

Permalänk
Medlem

Alla sitter och säger att Call of duty: Modern Warfare 2 sög, och tråden startades Igår 20:49, då hade vara spelet funnits 2-4dagar.

Ganska svårt att säga om något suger då eller inte.

Back on topic:
Du kanske borde ge in dig i något som verkligen kräver tid, Engagemang och har ett slutet och bra community?

Eve online eller day of defeat 1.3...
bättre communitys finns inte att hitta.

Det är tyvvär att alla får en sådan här svacka...Jag har lirat day of defeat sedan 2002, Sedan nu har alla irl polare försvunnit, Då blir det inte lika roligt längre.
Som tur kom ju dock MW2 och strax även Left 4 dead 2 ut, Och då kommer irl polarna lira lite mer, har dom sagt.
Då blir det automatiskt roligare.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p0k
Alla sitter och säger att Call of duty: Modern Warfare 2 sög, och tråden startades Igår 20:49, då hade vara spelet funnits 2-4dagar.

Ganska svårt att säga om något suger då eller inte.

SP tar ungefär 6h att spela igenom och MP har inga dedikerade servrar, så jag tycker inte det är för tidigt faktiskt.

Permalänk
Medlem

Dom har sagt att Dedikerade servrar verkar inte troligt atm, Men det ligger på den vita tavlan, Alltså att om IWNet failar ännu mer än för nuvarande, så kanske dom slänger in det efter december.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
SP tar ungefär 6h att spela igenom och MP har inga dedikerade servrar, så jag tycker inte det är för tidigt faktiskt.

sp var ass kul, klarade ut den för 2 timmar sen.
mp har jag kört och tycker det är lika roligt som cod4 "nästan roligare" dock tycker att deras match making system är dåligt gillar mera som på cod4 när man får en lista. Har inte hunnit körat co-op en dock, väntar på att en polare ska skaffa det sen ska man köra det också

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Jag säger bara..

http://www.eveonline.com/

Jag börjar själv närma mig 30 och har spelat sen jag fick mitt nintendo då jag var 7 år.
Jag tycker det är svårt att hitta nya spel som är kul men Eve kan jag inte tröttna på.
Communityn är så enorm och hela spelet utspelar sig på en stor server med massor av politik, pakter och ständiga krig.
Man kan göra så mkt i spelet att jag fortfarande har mycket kvar som jag vill testa.
Dessutom är spelet helt gratis att ladda ner och testa i 2 veckor, sen kostar det om man vill fortsätta.
Rekommenderas!

Trailer
http://www.youtube.com/watch?v=08hmqyejCYU

Visa signatur

| MB: ROG STRIX B450-F |
| CPU: AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz -> Noctua NH-U12S
| GPU: MSI GeForce RTX 2060 6GB VENTUS OC
| RAM: Corsair 16GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance | PSU: Seasonic Focus GX 650 650W
| Chassi: Phanteks Eclipse P400A |

Permalänk
Medlem

Intressant tråd. Jag känner mig också lite less på spel. För flera år sedan kunde jag spela det mesta, men nu är jag otroligt kräsen och väldigt less på alla FPS lir. Känns som att det pumpas ut FPS lir hela tiden som går ut på ungefär samma sak. Sista jag lirade var Call of duty 4 som jag tyckte var bra och har funderat på att köpa modern warfare, men har inget direkt sug efter sådana spel.

Däremot älskar jag fortfarande Warcraft 3 och starctaft och längtar efter Starcraft 2.

Har funderat på Kings Bounty liret som ska komma snart och tror att det kanske kan vara ett spel för mig. Strategi har jag iaf inte lessnat på.

Närmar mig 30 jag med som Svenke

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Jag var i samma sits, men hittade tillbaka. Vi var ett gäng på jobbet som drog ihop ett lan. Vi är alla över 30 och var lite halvless. Detta gjorde att vi alla fick en nytändning. Skönt folk en öl och två, nu kör vi nån gång i veckan ihop över nätet
En faslig blandning mellen Pc, Ps3 och alla möjliga tänkbara spel..

Nu har vi gubbar bokat plats på Dreamhack ihop. Nån måste ju höja medelåldern...

Visa signatur

Prylgalen
Karpen Medlem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qwerty76
Jag var i samma sits, men hittade tillbaka. Vi var ett gäng på jobbet som drog ihop ett lan. Vi är alla över 30 och var lite halvless. Detta gjorde att vi alla fick en nytändning. Skönt folk en öl och två, nu kör vi nån gång i veckan ihop över nätet
En faslig blandning mellen Pc, Ps3 och alla möjliga tänkbara spel..

Nu har vi gubbar bokat plats på Dreamhack ihop. Nån måste ju höja medelåldern...

Ni ska inte öppna stockholmskontor?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Var också less för något år sedan, så börja det ju pratas mer och mer om Starcraft II och man började snegla tillbaks på Starcraft. Brorsan körde igenom kampanjen och började tjata om att vi borde spela mot varandra. Jag var skeptisk, trodde inte ens det skulle gå att LANa ett så gammalt spel, men om det gick! Nu är man helt fast. Det tävlas ju t.o.m professionellt i Starcraft, i Syd-Korea är det ju galet stort, nästan nationalsport. Det finns en väldigt stor community komplett med amatörkommentatorer som pumpar ut VODs av professionella matcher. Rekommenderas.

Generellt så handlar nog lust oftast om att hitta gnistan som tänder elden, tänk tillbaks på spel du gillat och vad det var med dem som du gillade. Gå sedan tillbaks dit, som jag gjort, eller hitta ett modernt spel med liknande inslag/kvaliteter.

Permalänk
Medlem

Metal Gear Solid 4!

Jag har egentligen tröttnat på konsol helt men det är mysigt att spela ut hela spelet under 10 timmar efter jobbet, gå till jobbet och vara ledsen över att det tog slut.

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem

Jag var sjukt less på spelandet fram till två år sedan då jag hittade Company of Heroes. Bästa RTS spelet någonsin. Perfekt balanserat och sjukt enkelt att komma igång med. Automatch funktionen är klockren. Haha, tror att jag är uppe över 1100 battles online.

Permalänk
Avstängd

Om det är spel med djup community och sammarbete så borde du prova wurmonline.com

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camper
Om det är spel med djup community och sammarbete så borde du prova wurmonline.com

Jag vågar inte rekommendera det själv, då jag är partisk och siktar på att jobba lite för det spelet.
Vore intressant att höra vad du tycker och tror. Jag tycker själv att spelet ställer ett högt krav på att just tillhöra communityn.. Det är väl både plus och minus.. Vilka riktar sig spelet till anser du?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Re: Vill tycka spel är roligt igen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kungkryss
Hej allihopa.

Det är någonting som bekymrar mig, nämligen det faktum att jag har tröttnat totalt på spel. Det räcker för mig att kolla igenom 3 minuters gameplay av ett nytt spel på tuben så har jag i princip spelat ut det, känns det som.

Har inte spelat på 3 år nu och jag vill ha tillbaka tiderna då man kunde dunka ett lir i flera timmar. Är det jag som har mognat eller har spel blivit sämre?

Känns som slöseri på hårdvara då jag har en bra speldator.

Spel har blivit sämre... Jag tror det var vid intåget av dx9 som roliga spel upphörde. på PC fronten kan jag bara minnas 2 singelplayer spel där jag kände av spelglädjen de senaste åren och det har varit Indigo Prophecy och Mafia.
Enkelt, cleant med bra story är nog nyckeln till ett lyckat spel.
Faktum är att jag upplever ett större djup/mer äkta 3d i dx8 spel av någon anledning. Tror det läggs för stort fokus på att modernisera och använda sig av de nya grafiska gränssnitten till det yttersta.
Det man oftast fastnar för och blir beroende av är enkla spel. Finns massa exempel på flashspel som snabbt blir beroendeframkallande.
GTA IV i all ära men jag blir fortfarande inte lyckligare av det än när jag spelar Mafia som har ett antal år på nacken.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Avstängd

Har också tröttnat som fan på spel, har spelat WoW i snart fem år så du kan ju tänka dig ... sålde accet i veckan. Men har köpt en PS3 som jag tänkte köra lite tekken 6 på lite slapp spel för mig för att få upp ögonen för lite riktiga lir senare har även spelat lite MW2 men det sög

Visa signatur

Vardagsburk: Pentium 3.4Ghz! 2x1gb DDR400, Abit AG8, 2100GB disk.

Foto: Canon EOS 40D + Sigma 18-50 F2.8 Macro + Canon EF 17-85 F4-5,6

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Igelkott
Jag vågar inte rekommendera det själv, då jag är partisk och siktar på att jobba lite för det spelet.
Vore intressant att höra vad du tycker och tror. Jag tycker själv att spelet ställer ett högt krav på att just tillhöra communityn.. Det är väl både plus och minus.. Vilka riktar sig spelet till anser du?

Jag kom från en annan spel community, med väldigt excentriska spelare, Sydstats Amerikaner.. wwIIolers
Spelet kräver av spelarna ihärdighet och tålmodighet, samtidigt som man måste lägga undan sina egna intressen för det samlade intresset i gruppen.
Jag var med och byggde Fort Mole från grunden och var den första som började med fletching i gruppen, jag byggde också dirtrampen som Colossusen står på vid Fort Mole och landbryggan vid vattnet.
När nybyggarandan försvann och FM:ers började ta till vapen, blev jag snart tidigt obsolete. Efter ett tag spred sig FM:ers ut över wurm och startade små samhällen.
Jag emigrerade in i skogen men kunde spåras från rökpelarna som spred sig från min kolproduktion som behövdes för att smida Plate armor.
Men min fighting skill var mycket dålig och jag hade svårt att klara mig emot de flesta djuren man kunde möta på i skogen.
Motståndet man mötte på var dock också det som lockade, att man var tvungen att tänka på det mesta innan man begav sig iväg för att göra något.

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
Som någon redan svarat, skaffa en ny hobby? Inte svårare än så

Eller varför inte gå till media och berätta om det. Aftonbladet har ju sån nyhetstorka känns det som så dom skriver om minsta lilla som händer en vardag

Hah, kan se det framför mig när aftonbladet tar i med hårdhandskarna: Stora bokstäver och helt missvisande bild... typ en hacker som sitter med luva på huvudet framåtböjd vid en ful laptop...

Artikeln heter: Rickard, 26, lider av dagens spel
- Spelutvecklare skapar samma goja om igen, det var bättre förr!

Sedan en enda kommentar där det står: Snälla aftonbladet, det här var inte ens roligt

Permalänk
Medlem

Du behöver ta en paus och gör något annat ett tag. Läs lite böcker, kolla på film eller häng med polarna IRL.
Om ett par veckor eller någon månad så kan du börja tycka om spel igen.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk

Känner nästan samma sak som TS, jag känner ingen större lust längre med att spela som det inte är ett riktigt "fin lir" som crysis elr GTA IV.. ja vet inte vf ja känner så, kanske är för att jag som spelare "blivit kräsen", nuförtiden klarar jag knappt av att sitta mer än en timme i sträck till skillnad mot förr när man kunde spela i timmar utan problem..

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Jag har också tröttnat. Nej, det beror inte på att spelen är dåliga.

Men visst är man periodare. Det var bara några veckor sedan jag glatt spelade igenom SP i Starcraft igen, både vanilla och BW. Men dött intresse flera månader före det, och veckor efter (and counting).

Som vissa andra här, känner jag också att det är lite synd då man vet att det finns spel man borde ha jäkligt kul med, men inte vill spela ändå. Nästan som att vara impotent och ha het flickvän - önskar att man ville, men man vill inte...

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk

Varför forcera om man känner att man är less kanske det är lite tid att variera. Ge fan i att spela ett tag, kanske handlar om att du inte sätter dig in tillräckligt och har annat att göra under tiden. Ju färre timmar man spelar ju intensivare blir ju de timmar man väl sitter.

Visa signatur

Asus Z87-pro | 4770K @ 4.3ghz | Geforce 570 gtx SLI | 16gb Corsair Vengeance cl10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozeroun
Är det bara jag eller känns det som utvecklingen i grafiken på spelen verkar ha nått sitt esse?

Visst, några uppdateringar här och där

Men spel som Half Life som är väl ungefär 10 år gammalt tycker jag håller väldigt mycket rent grafikmässigt

Sånt saknar jag ochså... att det vinns en story i spelet

Njae håller inte riktigt med, däremot tycker jag att dom satsar för mycket på grafiken så spelen tappar känsla.
QW, Across, Starcraft/Broodwar, Diablo & 2 är fortfarande i särklass dom bästa spelen enligt mig.

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem, trött på alla lir.

Genom åren har man nu lirat många spel och det kommer extremt sällan något nyskapande. Ett spel behöver iofs inte vara nyskapande för att det skall vara roligt, men det måste ha hög kvalitet och hög underhållningsfaktor / rolighet. Seg lir som aion funkar inte för mig alls. Warhammer online var ok ett tag för att det var mycket roligt T1-T3 men buggigt som tusan och T4 var misslyckat så var inte intressant. Cod4mw2, inga dedikerade servrar, 9vs9 bara, går att fuska utan att kunna bli bannad. Strategispel, oftast samma sak, ta över det, bygg det, träna det, och det var mycket kul förut för mig men när man har lirat dem i flera år så tröttnar man för det är samma sak i alla lir med lite mindre skillnader men principerna är alltid desamma.

Spelar lite dragon age origins nu men det brister på mångt och mycket, karaktärerna har flera samma utseende och frisyr och det är ett rpg så det tar bort känslan lite. Kameran är dryg. Det är hyfsat underhållande för det är utmanande men känns lite segt.

Jag hoppas på kommande battlefield 3 och de liren, de var underhållande men långt från perfekta. Jag hoppas också på att det kommer mmo's som är mer i warhammer onlines riktning men med hög kvalitet.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Tropico 3 är mitt senaste köp, och det är precis lika kul som förstautgåvan, men svårare.
Det kan lätt sluka hur många timmar som helst, men fungerar även att spela i halvtimmesintervall om livet utanför datorn så kräver.

/Olle

Permalänk

De fins ju fan inga spel som funkar nästan ju. Eller så har dom sånna logiska jävla kullerbyttor så man blir helt jävla matt å tänker här sitter jag med den här jävla skiten nej tack! Fy fan va mycke skit spel de fins, ta Total war imperial tex, som ju ändå är ett av dom bästa men va fan ain är ju förfan inte ett skit bättre än vad den var i TW Rome, Rome tror jag fan var bättre, men vist grafiken e snygg när kanonerna skjuter ihjäl ditt kavaleri som tog rakastevägen 2 m framför kanonerna som inte kan vänta med att skjuta i 3 sek nej då boom! Då tänker man wow vilken utvekling i spelen det är, de va säkert så de var i verkligheten det fans en officer på slagfältet som skulle hålla reda på allt i minsta detalj. Eller Harts of iron 3 med sina nya HQ, ja tänkte jag äntligen en befälsorg, SUCK! säger jag bara vilket skit och de ska va de bästa i den gangern(hur fan de nu stavas) suck igen! Eller Order of War som ju skulle va ett episkt spel vilken jävla bluff jag spelade ww2 spel för 10 år sedan som fortfarande har bättre och mer realistisk ai än den skiten. Då är frågan, är folk hos dom olika spelhusen helt jävla dumma i huvudet och tror att deras spel e bra, eller skratar dom halvt ihjäl sig när dom ser vilken skit de går att sälja med rätt marknadsföring.

Visa signatur

P6t delux v2 i920 Asus 4890