Intressekoll för gamla datordelar.

Permalänk
Medlem

Intressekoll för gamla datordelar.

Hejsan!

Detta är INTE en annons, vill mest höra mig för innan jag börjar reda i all min "skrot"

Jag har massvis med gamla datordelar, t ex Matrox Mystique 8mb, Diamond Moster 3d II 8mb (voodoo2), andra grafikkort både pci och agp, flertalet ljudkort både pci och isa, nått isa kontrollerkort, med mera, även en komplett Dual P1 133MHZ (olika stepping) med 168 mb EDO ram i en stor fulltower med turboknapp med mera, massvis med saker finns alltså, skruvar, nån hårddisk och annat jox.

Jag befinner mig i två lägen:
Antingen tar jag allting och åker till återvinningsstationen med det, eller så kollar man först om det finns något intresse för såna här delar här, så att man ids sortera vad som ska slängas och inte, och sen säljer jag saker till symboliska summor + frakt (Blir någon glad för ett 8mb matroxkort med dubbla skärmutgångar för 20kr+frakt så blir någon glad)

Fulltowern var stabil trots att de var olika stepping på processorerna, hade uptime på 264 dygn(jävla strömavbrott!) när jag hade den som ssh, http, ftp, eggdrop/bouncer, dyndnsserver Rykten säger att den användes som server för arbetsförmedlingen i Karlstad för väldigt länge sen, har inga belägg för det dock.

Men men... ni som pysslar med retroprylar, ge mig förslag på vad jag ska göra så att jag kanske orkar ta tag i det hela

Visa signatur

Fractal Design R5 | Asus Z97-PRO(Wi-Fi ac) | i5 4690k @4.5Ghz Vcore 1.19 | Noctua NH-U14S | 8GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz | MSI 1070 | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64MB |

Permalänk
Medlem

Ta ett kort, skriv vad du har och släng upp en skänkes annons, så ska du nog se att dom rycket ganska snabbt.
Släng sedan det som inte har vart av intresse efter typ 2-3 veckor, om det nu är vad du vill(ska mycket till om jag slänger hårdvara ).

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem

jo, det finns ju en anledning till att sakerna finns kvar nerpackat i lådor i garderoberna, svårt att skiljas från allting, har fortfarande kvar de små bordshögtalarna som följde med en gammal dator min familj köpte tidigt 95

Sitter nu och bygger planer på att göra något med min fina dual p1 igen
Skulle inte vara dumt att byta chassi till den, byta fläktarna till cpu och överklocka den, byta hårddisk till en lite större och skaffa en terminalskärm till den

Visa signatur

Fractal Design R5 | Asus Z97-PRO(Wi-Fi ac) | i5 4690k @4.5Ghz Vcore 1.19 | Noctua NH-U14S | 8GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz | MSI 1070 | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64MB |

Permalänk
Medlem

Jag skulle definitivt bli glad för ett 8mb matroxkort för 20kr+frakt:D

Permalänk

Jag tycker också du ska lägga ut allt i en annons. Det börjar bli svårt att få tag på bra retroprylar, så det vore synd om du slängde något attraktivt.

Skulle du ha en Gravis Ultrasound där någonstans i högen så paxar jag den!

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming socket 1151-1, Intel i7 6700K, Thermalright Ultra-120 Extreme med 2x Noctua NF-P12, DDR4 Crucial Ballistix Sport LT 2666 MHz 4x8=32 GB, Asus RTX 2060, Asus Xonar Essence STX, Corsair AX1200W, Cooler Master Silencio 650, Qpad MK-80, Mionix Naos 5000, 28 tum GIGABYTE M28U 3840x2160.

Permalänk
Medlem

Nämn gärna i tråden ifall du lägger ut sakerna på marknaden:)

Permalänk
Medlem

har du ibm model m tangentbord? skulle vara intresserad i så fall. pm:a

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Jag har alltid stort behov av SDRAM till min serverpark, så har du något sånt över vet du vart jag finns.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Jag har nog endel moduler med SDRAM mellan 64 och 512 Mb, om intresse finns kan jag rota runt lite i källaren..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Re: Intressekoll för gamla datordelar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nexira
Hejsan!

Detta är INTE en annons, vill mest höra mig för innan jag börjar reda i all min "skrot"

Jag har massvis med gamla datordelar, t ex Matrox Mystique 8mb, Diamond Moster 3d II 8mb (voodoo2), andra grafikkort både pci och agp, flertalet ljudkort både pci och isa, nått isa kontrollerkort, med mera, även en komplett Dual P1 133MHZ (olika stepping) med 168 mb EDO ram i en stor fulltower med turboknapp med mera, massvis med saker finns alltså, skruvar, nån hårddisk och annat jox.

Jag befinner mig i två lägen:
Antingen tar jag allting och åker till återvinningsstationen med det, eller så kollar man först om det finns något intresse för såna här delar här, så att man ids sortera vad som ska slängas och inte, och sen säljer jag saker till symboliska summor + frakt (Blir någon glad för ett 8mb matroxkort med dubbla skärmutgångar för 20kr+frakt så blir någon glad)

Fulltowern var stabil trots att de var olika stepping på processorerna, hade uptime på 264 dygn(jävla strömavbrott!) när jag hade den som ssh, http, ftp, eggdrop/bouncer, dyndnsserver Rykten säger att den användes som server för arbetsförmedlingen i Karlstad för väldigt länge sen, har inga belägg för det dock.

Men men... ni som pysslar med retroprylar, ge mig förslag på vad jag ska göra så att jag kanske orkar ta tag i det hela

Jag är redigt intresserad av moderkort, proppar och minnen från dual-P1:an, om du vill sära på grejerna...

Permalänk
Medlem

Tjo

Bestämde mig för att bygga ihop det mesta till fungerande datorer som jag ställt i garderoben tills vidare, så det blev inte så mycket saker över.

Skulle någon vara intresserad finns allt överblivet att hämta i Huskvarna.
http://www.sweclockers.com/annons/?id=46711

Visa signatur