Permalänk

"Cubase dator" för ca 3000:-

Hej.
Tänkte lägga runt 3000:- på en begagnad dator till Cubase och andra musikprogram.
den ska vara så liten som möjligt(att ta med ut på gig), men ha en full size pci port för ljudkort.
(för jag hittar ingen lösning på ljudkort för pci express, för rimlig peng)

Hittar på blocket datorer typ desktop för ett par tusen, som tex HP Compaq DC7100 USDT, Fujitsu-Siemens eller liknande. Dell är väl inte till att tänka på??

Nån som vet vad man ska lägga dessa småpengarna på för att få så snabb/kraftfull dator som möjligt.
Just nu snurrar det rundor bland ddr, ddr2 minnen och P4, Dual core mm mm..

Martin

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=337022

Duger hur bra som helst för Cubase etc. och under 3000Kr nytt.

Vill du ha mindre kan du köpa liknande komponenter men välja ett micro-ATX moderkort istället, och en liten htpc-låda typ Compucase variant. Kan bli någon krona dyrare, men lite mindre format.

edit. det är micro-ATX kort i det paketet, och ett relativt bra ASUS-kort dessutom, det enda du behöver göra är att eventuellt välja en ännu mindre låda.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk

Tack. Det kan ju bli ännu bättre än vad jag tänkt. Jag ska kolla närmare på det..

Permalänk

Hej.
Vid närmare titt så hittar jag bara pci express port på denna.
Finns inte nån slags adapter till full storleks pci?
Eller annan lösning?

Martin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av storklund
Hej.
Vid närmare titt så hittar jag bara pci express port på denna.
Finns inte nån slags adapter till full storleks pci?
Eller annan lösning?

Martin

Vad pratar du om?

De finns både PCI och PCI-E på dedär moderkortet.

Men lådan är absolut inte liten.

Permalänk

Tja, jag önskar ibland att jag visste mer vad jag babblar om. Man kan inte vara bäst på allt. Det är därför jag vänder mig till er..

Men nu är jag med igen. Tackar..

Martin