Permalänk
Medlem

Jämförelse hjälp uppskattas

On to business som det heter.

För ett tag sen fick jag hjälp med er att hitta prisvärda datorkomponenter till en dator som kommer hålla ett tag; laddar upp bilden med allt.

Nu är saken den att vi kommer köpa 2 av den här datorn som vi köper till slut, och nu har affärsmannen far min lagt in en åsikt om det hela.

Här är paketet som vi fick hjälp med hos er

Här är två andra alternativ, och det som gör det hela lite svårare är att köper vi något av dom här två alternativen

Alt 1

Alt 2

Så ingår Windows 7 Operativ system utan extra kostnad.

Alternativ två köper vi endast om det visar sig vara värd de extra pengarna över Alt 1, men det som oroar mig lite med Alt 1 är moderkortet.
Jag är inte "kunnig" men jag vet hur man byter delar och klockar, och jag får intrycket att det moderkortet som sitter i Alt 1 kan vara otillräckligt för att hålla en längre tid.

Alla åsikter och synpunkter är välkommna. Det hjälper mig inte mycket om jag bara får massa poster med "Alt 1" eller "Alt 2" eller "Bild datorn".

Dessa datorer kommer att användas först och främst till gaming, och det är viktigt att de står sig ett bra tag.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Ingen som har något att säga om det hela?

Permalänk
Medlem

till å börja med så står det på alternativ 1 och 2 att operativ system inte ingår.. och alternativ 2 är bästa av alla 3 datorerna här med ett undantag.. chassit och nätagget.. står inte vilket nätagg det är och chassit är typ 100% skräp..

edit: och alternativ 1 ska du inte ta hur du än gör.. så den på bilden eller alternativ 2.. 2an är märkbart bättre men dock sämre chassi och kanske nätagg

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Som sagt, vi får operativsystem ingående i affären om vi köper en av dom datorerna.

Vad är det som gör Alt 1 så dålig? Moderkortet?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Det uppskattas HoBb3, men inte riktigt vad jag var ute efter. Jag har ännu inte fått något riktigt svar än, men jag hoppas envist vidare att någon är villig att dela med sig av sin visdom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norrby89
till å börja med så står det på alternativ 1 och 2 att operativ system inte ingår.. och alternativ 2 är bästa av alla 3 datorerna här med ett undantag.. chassit och nätagget.. står inte vilket nätagg det är och chassit är typ 100% skräp..

edit: och alternativ 1 ska du inte ta hur du än gör.. så den på bilden eller alternativ 2.. 2an är märkbart bättre men dock sämre chassi och kanske nätagg

Någon som kan förklara vad det är som gör att man ska undvika Alt 1 som det vore pesten?
Moderkortet? GFX Kortet som inte har stöd för DX11?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av R.Falk
Någon som kan förklara vad det är som gör att man ska undvika Alt 1 som det vore pesten?
Moderkortet? GFX Kortet som inte har stöd för DX11?

grafikkortet har stöd för DX11 men det är så pass mycket sämre än grafikkortet i andra paketet. + att du får dubbelt så mkt minne och en märkbart bättre processor

Visa signatur

here we go!