DELL 2209WA, finns det nån bättre?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Ta och läs några av recensionerna Konsumentguiden länkar till så kanske du får det klart för dig.
www.konsumentguiden.se skriv 2209WA i sökrutan

du hittar i princip bara en och samma recension som flera kör med om jag inte minns fel.

Visa signatur

When the going gets tough, the tough get Thinkpads.

Karies ultra knarkburk extreme edition ©™®, the databord.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boy
du hittar i princip bara en och samma recension som flera kör med om jag inte minns fel.

Mja, nog för att det fanns dubbletter men 5 unika recensioner är det ändå. Sen länkar Prisjakt säkert till några ytterligare.

Tycker det är väldigt synd att folk inte ens orkar läsa igenom de trådar som finns om de nu är intresserade av en viss produkt.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Skall tyvärr sälja min 2209WA för att jag behöver en skärm med högre upplösning för att spela poker. Annars så skulle jag aldrig sälja den. Sjukt nöjd med den. Om någon är intresserad så kontakta mig via PM. Fint skick, 0 döda pixlar. Fungerar perfekt. Finns i Södertälje.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iProtocol
1680x1050

Shitzen manitzen, skitstort ju. :/ Aja.. jag får väl testa mig fram.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

För den som inte har någon koll på bildskärmar idag (sitter på en gammal 19"), är dellen fortfarande det bästa man kan få för den prislappen?

2500 är min smärtgräns, och just där ligger dellen.

Dell har jag för övrigt aldrig gillat, men det kanske är dags att byta uppfattning?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
För den som inte har någon koll på bildskärmar idag (sitter på en gammal 19"), är dellen fortfarande det bästa man kan få för den prislappen?

2500 är min smärtgräns, och just där ligger dellen.

Dell har jag för övrigt aldrig gillat, men det kanske är dags att byta uppfattning?

Beror på vad du är ute efter? Ifall du tycker att 22tum är lagom storlek och 1680*1050 är en bra upplösning så är Dellen utan tvekan det bästa valet. Ifall högre upplösning eller storlek är viktigare så kanske det finns bättre.

Visa signatur

NZXT H9|MSI 5090 Gaming Trio OC|AMD 9600x|Asus Rog Strix B650E -f|32gb DDR5 6000mhz|Samsung G9 49'|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Beror på vad du är ute efter? Ifall du tycker att 22tum är lagom storlek och 1680*1050 är en bra upplösning så är Dellen utan tvekan det bästa valet. Ifall högre upplösning eller storlek är viktigare så kanske det finns bättre.

Jag sitter på ett 4890top, och med tanke på vilken takt industrin utvecklas i så är det nog bra att välja en lite mindre upplösning så slipper man uppdatera grafikkortet varje år.

Just nu kör jag på 1280x1024 och jag känner inget behov av en 19** x **** skärm. Kortet kommer flaska för tidigt i och med att jag inte kan dra ner upplösningen på skärmen (vilket man ofta gjorde på en CRT när GPUn inte pallade).

Så ja, 22" och 1680x1050 känns som en bra storlek och upplösning.

Bara att beställa mao?

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag sitter på ett 4890top, och med tanke på vilken takt industrin utvecklas i så är det nog bra att välja en lite mindre upplösning så slipper man uppdatera grafikkortet varje år.

Just nu kör jag på 1280x1024 och jag känner inget behov av en 19** x **** skärm. Kortet kommer flaska för tidigt i och med att jag inte kan dra ner upplösningen på skärmen (vilket man ofta gjorde på en CRT när GPUn inte pallade).

Så ja, 22" och 1680x1050 känns som en bra storlek och upplösning.

Bara att beställa mao?

Ja, inget att tveka på ens Ifall du känner dig nöjd med 22 och den upplösningen så är det bästa skärmen för under 4k, lätt.

Visa signatur

NZXT H9|MSI 5090 Gaming Trio OC|AMD 9600x|Asus Rog Strix B650E -f|32gb DDR5 6000mhz|Samsung G9 49'|

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Shitzen manitzen, skitstort ju. :/ Aja.. jag får väl testa mig fram.

Varför skulle det inte vara positivt med högre upplösning? Jag är förvirrad!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Ja, inget att tveka på ens Ifall du känner dig nöjd med 22 och den upplösningen så är det bästa skärmen för under 4k, lätt.

Snabbt gick det, nu är den beställd!
Hoppas på en schysst skärm:up:

Permalänk
Medlem
Citat:

Snabbt gick det, nu är den beställd!
Hoppas på en schysst skärm:up:

Du kan ju vara en av de där få som ogillar den, hoppas inte

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sådär, fick hem skärmen nu. Tar ett tag att vänja sig.

Men en fråga, i och med att jag höjde upplösningen till 1680x1050 så blev hemsidor på nätet riktigt skumma. Kolla bilden

http://i50.tinypic.com/2zxo0tv.jpg

Ser ni de tomma kanterna? Hur fixar man det? Riktigt fult tycker jag...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Du kan prova att zooma genom att trycka ned Ctrl och samtidigt scrolla med hjulet på musen.

Bilden på din länk är helt normal.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av janee
Du kan prova att zooma genom att trycka ned Ctrl och samtidigt scrolla med hjulet på musen.

Bilden på din länk är helt normal.

Jo kanske den är normal men jag gillar inte de tomma ytorna helt enkelt. Men att trycka ctrl + scrolla funkade faktiskt perfekt, mycket bättre nu. Tack.

Visa signatur

daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Det går även att ändra dpi, då blir all text större på bildskärmen.

Dpi inställningen hittar man i kontrollpanelen för Windows.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av janee
Det går även att ändra dpi, då blir all text större på bildskärmen.

Hur?

Visa signatur

daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Det är så längesen jag använde XP så exakt hur man gjorde har jag glömt.

I Windows 7 så ändrar man dpi i Kontrollpanelen > Utseende och anpassning, sedan har vi under rubriken Bildskärm alternativet Gör text och andra objekt större eller mindre, klicka på detta och välj storlek, i W7 så använder jag 135% men i XP tror jag att man väljer från 96 dpi och större, då passar kanske 125 dpi för dig.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

nu är frågan jag sitter på en IBM 19" crt 85hz skärm från 2002 kommer jag känna stor skillnad i spel om jag byter till en dell... tänkte främst spela cs, kommer det kännas konstigt? crtn har max upplösning 1600 x 1200 men lirar aldrig med det... vad bör jag köpa.

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk

Någon annan än jag som tycker DELL loggan gör skärmarna skitfula?

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeKGubben
Någon annan än jag som tycker DELL loggan gör skärmarna skitfula?

Ju. Kommer folk och säger: "coolt du har köpt en dell dator" - och pekar samtidigt på skärmen.

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem

Borde inte priset sjunka litet snart? Har väl kostat 2500 ett bra tag nu, den kanske inte sjunker då den är såpass mycket bättre än konkurrenterna? Hade ju varit tråkigt att beställa den och se priset falla drastiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Extreat
Borde inte priset sjunka litet snart? Har väl kostat 2500 ett bra tag nu, den kanske inte sjunker då den är såpass mycket bättre än konkurrenterna? Hade ju varit tråkigt att beställa den och se priset falla drastiskt.

Tveksamt att de skulle sänka priset då den redan är bäst i sin prisklass.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Extreat

Sjunka i pris lär den inte göra, känns som om Dustin har en sjukt bra deal med Dell då de kan sälja skärmarna billigare än Dell själva, och det rör sig om ganska många hundra också.

Sen klättrar dollarn ganska mycket också, upp och ner. Det som kan påverka priset är Viewsonicen som kommer, men den verkar rätt kass

Visa signatur

Permalänk

Fick min idag, snack om skillnad jämfört med min gamla 17"!

Hur har ni kalibrerat era skärmar, har ni några inställningar ni kan dela med er av?

Permalänk

Jag kan förövrigt bara kräma på min i 70hz, 75 ger vida prick-streck över hela skärmen.

Kör på 4890 och powerstrip med advanced timing options.

Permalänk
Medlem

Har tittat runt lite och hittade input lag på NEC EA231WMi-BK den låg runt 8 ms, detta bör vara en fördel till NEC på alla punkter. Har jag fel? Rätta mig gärna, jag har nämligen inga direkta kunskaper om detta ämne

Visa signatur

🎮 Intel 13900K - RTX 4090 - 32GB 6000Mhz RAM - Samsung 990 PRO 2TB

Permalänk
Medlem

Har kørt på min gamla CRT (kostade 899 kr) i ca 8 år nu och inte vågat skaffa en platt skærm då allt jag kikat på har varit hæstlængder ifrån den, har læst en del och dellen verkade vara kanon.
Bestællde och fick min førra veckan och køpte æven till ett par høgtalare som man kan fæsta på skærmen.

Det førsta jag gjorde var att køra båda skærmarna samtidig och jæmnføra bildkvalitet på film, spel och bilder.

Resultatet:

Filmer- Något sæmre sværta men något bættre færg på dellen men annars inga som helst problem.

Spel- Då dellen ær større æn min gamla CRT på 19 tum så var den en klar vinnare då allt blev mer detaljerat. Men uppmærksammade chatt texten (testat det på WoW) på dellen var svårare att læsa och det var jobbigare før øgonen, har mest troligt med instællningar att gøra.

Bilder- Dellen hade bættre och finare kvalite på færgåtergivningen.

Høgtalarna fungerar utmærkt før mina behov, spela och surfa på nætet. (Visst mitt gamla 7.1 surround system dundrade och pumpade ut musik så høgt att grannarna klagade konstant men detta tar absolut inget plats, færre kablar!!)
http://www.dustinhome.no/pd_5010235424.aspx?

Summering av skærmen samt høgtalarna:
Prisværd om man vill ha mer plats på arbetsbordet eller vill byta upp sig från något mindre.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frunten
Har tittat runt lite och hittade input lag på NEC EA231WMi-BK den låg runt 8 ms, detta bör vara en fördel till NEC på alla punkter. Har jag fel? Rätta mig gärna, jag har nämligen inga direkta kunskaper om detta ämne

Det är ingen egentlig skillnad, du pratar om några tusendelar av en sekund hit och dit.

Som jämförelse är det nånstans mellan 100 och 200 ms mellan dina musklick om du klickar så fort du kan.

Uppdatering
10-sekunderstest samt 30-sekunderstest
http://www.urban75.com/Mag/java7.html
http://www.stumbleupon.com/su/4DWuT7/www.oneplusyou.com/q/v/c...

Lycka till med att klara mer än 10 klick i sekunden... själv skrapade jag just ihop 169 klick på 30-sekunderstestet, men sen har jag aldrig varit speciellt snabb av mig heller

Visa signatur

««« »»»

Permalänk

Hur länge tror ni Dustins kampanj kommer pågå? Får pengar den 18:e, vore sjukt störigt om den kostar nästan dubbelt så mycket då.

Visa signatur

No time for the old in-out, love. I've just come to read the meter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel Mott
Hur länge tror ni Dustins kampanj kommer pågå? Får pengar den 18:e, vore sjukt störigt om den kostar nästan dubbelt så mycket då.

Den har kostat runt 2500kr sen i våras så dom ändrar nog inte priset speciellt mycket så snabbt.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd