Dreamhack flyttas till Göteborg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Lär inte bli kul att parkera där. De finns ju knappt plats nog för en ICA-butik.

Min tanke också...
Vore sjysst om man fick tillgång till garaget under Svenska Mässan/Gothia Towers på på- och avlastning... Men det lär väl inte ske (det garaget är STOOORT).

Jag bor ju 5 min utanför Göteborg och kan bli lämnad/hämtad, men för de som tar bilen dit tycker jag synd om såvida arrangörerna inte lyckats boka de omliggande parkeringarna till en vettig summa.

Rent arrangörsmässigt kanske SM är bättre, men allt runtomkring vete tusan.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zlayphir
Min tanke också...
Vore sjysst om man fick tillgång till garaget under Svenska Mässan/Gothia Towers på på- och avlastning... Men det lär väl inte ske (det garaget är STOOORT).

Jag bor ju 5 min utanför Göteborg och kan bli lämnad/hämtad, men för de som tar bilen dit tycker jag synd om såvida arrangörerna inte lyckats boka de omliggande parkeringarna till en vettig summa.

Rent arrangörsmässigt kanske SM är bättre, men allt runtomkring vete tusan.

Svenska mässan är bra för massa småmontrar inte mycket mer.
Garaget under är väl främst till betalande hotälgäster och några få anställda? Tycker det ska vara kvar i Jönköping elelr någon stad närma. Dock med mer vakter och bort med dess ajävla fjortisar och hallåande

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Dreamhack sa vara i Jönköping!!!! Inget snack om saken!
1. det ligger centralt i landet, mitt emellan Göteborg, Malmö och Stockholm...

2. Att någon påstår att det är lättare att organisera det i en stor stad till skillnad från en liten är jag tveksam till. Det är bättre om dom har kvar det i Jönköping och jobbar med att utveckla det ännu mer istället för att börja om med att organisera upp allting på ett nytt sätt. (har visserligen testat och det är väl något dom inte bryr sig om, men det dom satsar på det isf kan dom ju satsa på att utveckla istället för att börja om. Vad är det dom har i Göteborg som dom inte har i Jönköping? Fler mc-donalds? Sen har Göteborg och Stockholm nästan all stora "happenings" i Sverige. Låt någon lite mindre stad också få liiite uppmärksamhet. Lokalerna på Elmia är ändå svårslagna!
3. vad i h******e har arrangörerna för dreamhack fått för sig?! Nja det är en hund mässa på Elmia en vecka på sommaren. Så vi får nog flytta Dreamhack till Göteborg för alltid... Det går ju faktiskt att ta veckan Efter/ före också....
Slutsats: inget illa ment mot Göteborgarna men den enda anledningen jag egentligen kan se att flytta det till Göteborg är att Göteborgarna färder närmare medans stora andra delas av Sverige får det längre... Så behåll Dreamhack i Jönköping!!! Och i stället för att lägga krut på att flytta alltihop till Göteborg jobba med att utveckla det i Jönköping mer!!

EDIT: stavfel fixade.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverknife
Borde ha fler konventions.
DreamHack lockar mig inte.

Orka gamers. Vill ha något där folk skriver VHDL eller Verilog på FPGA, där folk visar upp demos, föredrag om Wi-Fi crack, Xbox mod, och Coreboot.

Något riktigt geekigt. Inte massa jolt-drickande, chipsätande fjortisar som skriker HS.

You got it.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sh1ft
Dramhack sa vara i jönköping!!!! Inget snack om saken!
1 det liger centralt i landet, mitt emellan Göteborg, Malmö och Stockholm...

2. Att nåhon påstår att det är lättare att oganisera i en stor stad till skilnad från en liten är jag tveksam till. Det är bättre om dom har kvar det i Jönköping och jobbar med att utveckla det ennu mer istället för att börja om med att organisera upp alting på ett nytt sätt. Vad är det dom har iGöteborg som dom inte har i Jönköping? Fler mc-donalds? Senap har Göteborg och Stockholm nestan all stora "happenings" i Sverige. Låt någon lite mindre stad också få liiite uppmärksamhetmed ett. Lokalerna på elmia är ändå svårslagna!
3 vad i h******e har arrangörerna för dreamhack fått för sig?! Nja det är en hund messa på elmia en vecka på sommaren. Så vi får nog flytta dreamhack till Göteborg föralltid... Det går ju faktiskt att ta veckan Efter/ före också....
Slutsats: inget illa ment mot Göteborgarna men den enda anledningen jag egentligen kan se att flytta det till Göteborg är att Göteborgarna färder närmare medans stora andra delas av Sverige får det längre... Så behåll dreamhack i Jönköping!!! Och i stället för att lägga krut på att flytta alltihop till Göteborg jobba med att utveckla det i jönköping mer!!

För stora delar av sverige blir det knappt någon skillnad.
Ta och läs mitt tidigare inlägg och sen ta dig en titt på en karta.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

Ganska tråkigt enligt mig.
Anser att DH hör hemma i Jönköping, så ska det bara vara.

Visa signatur

Don't waste time doing things you hate.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sweeler
Nog för att vättern är Sveriges djupaste sjö men kära du? Skagerrak är ett hav vars vågor slår mot Götebôrg dygnet runt och har ett meddeldjup på 218 meter att jämföras med Vätterns 40.... jag tror nog det finns tillräckligt med kallvatten i den "pölen"

den riktiga frågan är väl om ett sådant system finns installerat, annars kan du ha hela nordsjön utan att det blir någon effekt

Men DH i götet, då kanske man kan kolla förbi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawet
Happ! där rök min chans att åka på DH fler gånger -_-

göteborg är waaaaay långt borta

Jönköping är hyffsat centralt, iaf inte lika söderut som Göteborg..

Du verkar inte kollat på en karta över Sverige på ett tag, Göteborg ligger kanske 2 mil längre söderut

OnT
Vad spelar det för roll att det flyttar några timmar bort, kanske bara blir bättre, vem vet!?

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaxc
den riktiga frågan är väl om ett sådant system finns installerat, annars kan du ha hela nordsjön utan att det blir någon effekt

Men DH i götet, då kanske man kan kolla förbi

Jo det håller jag med om men jag tyckte att hela den grejen var lite snedvriden. Att man inte skulle kunna byta plats för DH på grund av "den så grymma ventilationen från vättern". Jag tror nog det finns precis lika bra ventilationssystem i andra delar av Sverige?

I övrigt förstår jag inte varför folk säger att DH "skall vara/hör hemma i jkpg". Evangemanget var 6 år i Borlänge nu 8 år i jkpg.

Varför inte köra 10 år i Göteborg? :b

Nej men seriöst, avvakta och se hur planerna ser ut för nästa DH så får vi väl såga det då, kan ju inte såga det innan vi vet hur det blir?

Skulle det floppa så ser det ju ut som att dem förhandlar om DHW tillbaka till Elmia i vilket fall, så chill down brothas!

Visa signatur

///Peter "Sweeler" Nilsson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
För stora delar av sverige blir det knappt någon skillnad.
Ta och läs mitt tidigare inlägg och sen ta dig en titt på en karta.

Jo jag vet att det tar ungefär lika lång tid att åka till Göteborg som till Jönköping om man åker från Haparanda eller Ystad men om man åker från tex. Stockholm där mer än 20% av landets befolkning bor och hela östra Sverige så blir det en ganska bra skillnad i tid!
De som åker från Göteborg är klart att dom inte klagar när det ska flyttas till dom, men vad skulle dom säga om det flyttades till Stockholm ist?

Låt det vara kvar!!

Permalänk
Avstängd

Fattar inte hur man tänker riktigt.Mest logiskt vore ju att ha DH i mitten av sverige någonstanns eller?Menar hur kul är det för folk som bor långt norr om Gbg

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk

Bor du långt norr om göteborg så bor du ganska långt norr om jönköping också. Då gör det väl inte speciellt mycket ändå om du ska resa lite längre när du ändå åker så långt.

Stockholmarna är de som förlorar mest på detta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thewiruz
Fattar inte hur man tänker riktigt.Mest logiskt vore ju att ha DH i mitten av sverige någonstanns eller?Menar hur kul är det för folk som bor långt norr om Gbg

Somsagt jönköping ligger ungefär 3,7km norr om göteborg så skillnaden är knappt märkbar.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thewiruz

Men om man kollar på hur befolkningen är utspridd över landet så är Jönköping väldigt centralt.....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nattmannen
Bor du långt norr om göteborg så bor du ganska långt norr om jönköping också. Då gör det väl inte speciellt mycket ändå om du ska resa lite längre när du ändå åker så långt.

Stockholmarna är de som förlorar mest på detta.

detta är sant

Permalänk
Medlem

tycker det ska tillbaka till kupolen i borlänge. för då blir det ju närmare för mig. och det är alltid bäst!

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem

Detta var droppen! Orkar fan inte åka till göteborg för att vara på DH! Visserligen ligger det närmre för mig, men Elmia är ju det som är original! Gud vad dåligt detta är! F***!!!!! F*N vad detta SUGER!

Visa signatur

Core i7 920 @ 3,8 Ghz | Noctua NH-U12P se1366 | P6T Deluxe | Corsair 6GB 1600 Mhz | ASUS GTX 295 | WD Caviar Blue 640 GB | WD Velociraptor 300 GB |Windows 7 Ultimate x64 RC | 3D Mark Vantage: 24 887 poäng | -----> Galleri <-----

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dequix
Detta var droppen! Orkar fan inte åka till göteborg för att vara på DH! Visserligen ligger det närmre för mig, men Elmia är ju det som är original! Gud vad dåligt detta är! F***!!!!! F*N vad detta SUGER!

Nej elmia är inte orginalet, kupolen i borlänge är orginalet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Inte original för mig

Visa signatur

Core i7 920 @ 3,8 Ghz | Noctua NH-U12P se1366 | P6T Deluxe | Corsair 6GB 1600 Mhz | ASUS GTX 295 | WD Caviar Blue 640 GB | WD Velociraptor 300 GB |Windows 7 Ultimate x64 RC | 3D Mark Vantage: 24 887 poäng | -----> Galleri <-----

Permalänk
Medlem

Varför måste alla evenemang vara nere i det sydligaste hörnet av vårt avlånga land, kan de inte flytta runt evenemanget? Det finns ju en massa nedlagda flygflottiljer överallt med massor av plats.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Fan, ännu länge för mig från kära Luleå.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Om dom inte tar tillbaks det till Elmia så blir det för långt för mig att åka och därmed är mitt sista DH på många år avklarat....

Permalänk

DH borde krympas och enbart kodare och annat übergeekigt folk.

FUCK alla jävla fjortisar osv.. ge oss en riktig nördfestival!

Permalänk
Medlem

Fruktade detta !
Jag kommer fortfarande gå, men föregångna LAN som RixHack har ju floppat i Göteborg.
Kommer vara där för fiaskot ! <3

Visa signatur

.- Asus P5Q-E - Intel C2D E8400 @ 3.0GHz - PowerColor Radeon HD4870x2 - Corsair 750W - Corsair TWIN2X 6400 DDR2 4096mb CL5 - Antec Threehundred -.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nee, skolan i Malung är orginal!

Visa signatur

Nämen, tjena.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är suveränt att de funderar på nya lokaler för DH. Elmia ÄR för liten för DH nu, tycker jag iaf. Man såg ju nu senast att de var tvungna att ha A-hallen som datorhall, och den var nästan full.
På grund av det så fanns det knappt några sovplatser alls under eventet, så ett försök i en ny stad är varmt välkommet.

Sen bryr jag mig faktiskt inte om småstäderna ska få "lite uppmärksammhet", Jönköping har nog fått tillräckligt. Jag kan lova er att om det hade flyttats till en stad mindre än Jönköping så hade ni sagt att man ska skita i småstäderna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-

Garaget under är väl främst till betalande hotälgäster och några få anställda?

Inte ens det, faktiskt.

Visst finns det platser för bilar där olika akutfordon m.m. kan stå, men annars så är det mest tänkt för lastbilar och sånt när de ska köra in båtar och mässmaterial.

Har kört där inne en gång när jag skulle leverera några saker för mitt förra jobb. Kändes som om jag körde i en hangar eller ngt.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

hmm.. även om jag e för gammal för det så får man väl pallra sig dit då det e 10 minuter med vitlöksexpressen (4:ans spårvagn)

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

'Om inte DH flyttar till Östersund så kommer inte jag åka dit.'

Jag är tämligen säker på att det var en liknande hysteri när de flyttade ifrån Borlänge.
Vart de nu än väljer att hålla arrangemanget, så lär det inte bli folktomt i lokalerna, säkerligen finns det flera rimliga förklaringar till varför de kikat efter alternativ till Jönköping, och med förklaringar menar jag inte att jävlas med alla som har geografiskt kortare resväg till Jönköping än till Göteborg.

Förvisso har jag inte besökt DH på bra många år, då det blev sämre och sämre för var gång.

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk
Medlem

Så dom har prioriterat hundar framför DH? hejdå dreamhack

Permalänk

Gött - eller?
Då kan man dra hem och sova men det tappar väl lite grejen med att åka bort och dra på dreamhack!!

Jaja blir nog bra i vilket fall!

Ni som tvivlar på svenska mässan behöver inte göra det. Det är stort som *an och räcker åt oss alla.. Så nu kanske dom tillochmed kan släppa fler biljetter