SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

Gratulerar Frosty till den första av förhoppningsvis många miljoner

Grana du är snart också där.

Permalänk
Medlem

Grattis Frosty till första millen
Tyvärr han jag inte ikapp dig riktigt men vi får väl ta ett race till nästa

Visa signatur

Grana

Permalänk

Just nu är det på håret om jag kommer förbi Ludenben och TheJerk innan du hinner förbi mig

btw, tack tack båda!

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk

Wohoo! Då vart man nere på 400 gänget och bråkar! Faller sakta men stadigt ner i tabellen!

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

Äntligen 400`000p och topp 100 bland aktiva medlemmar dock endast på plats 160 bland alla medlemmar.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Woohoo! Då ställer vi in siktet på nästa mille

Visa signatur

Grana

Permalänk
Medlem

grattis grana!

Får väl glädja mig åt att jag är före upp till 1,1 mille iaf

Permalänk
Medlem

Tackar Ludenben !

Visa signatur

Grana

Permalänk
Medlem

Där satt plats 50! Vilket betyder att Ludenben är 51 nu? Grana och Ludenben, kan ni inte lägga in statistik-länk på eran profil här på Swec?

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Där satt plats 50! Vilket betyder att Ludenben är 51 nu? Grana och Ludenben, kan ni inte lägga in statistik-länk på eran profil här på Swec?

Jag har skickat pm till Toxic Crow angående detta nu

Tror Ludenben han smita till plats 49.

Visa signatur

Grana

Permalänk
Medlem

Jag är plats 49 i kanske 24h till som mest, beror lite på hur mycket du drar in under närmsta timmarna Jerk

Är det bara att skicka ett pm till ovan nämnda person och be om det?

Permalänk
Medlem

woohoo då var man tillbaka på plats 50 efter en snabb sejour på 49.

Grattis AgentJerka/TheJerk till 49:an,
så får man se hur många dagar man kan hålla undan för frostyfog och
grana.

Permalänk
Medlem

Tackar, jag blir dock också omblåst av båda inom kort.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Hedersmedlem

Äntligen så är man nu top 200 igen, ca halvår sedan sist.

Permalänk
Medlem

Whoo för mig...gurlk..host...ok.....jag varit borta ett tag från foldig av olika anledningar som jag inte kommer att tråka ut er med...men nu har jag satt i mitt 8800GT i min htpc som jag är stolt över..den är också min ftp,http o media server samt så klart en cool spel maskin till min tv...men nu har jag kört igång folding på den, då när jag inte tittar film eller spelar kan den lika gärna folda.......jag har också nu nytt graffe i min programmerings dator som jag kan folda på under tiden jag inte behöver köra något extremt...inget nytt kort för er, men nytt för mig...det är ett Zotec GTS250 som jag klockat en del....enligt tomsharware är kortet lite snabbare i de flesta tester emot 8800 ultra.....så nu kommer jag köra det kortet ett tag å se vad det går för i folding...

Annars..känns kull att folda igen och inte titta på el räkningen....

Permalänk
Medlem

Började folda idag med mitt ps3, det ger inte sååå mycket men det bidrar iaf till mängden. Gick även med i sweclockerslaget (37451). Tänker ha det igång så mycket som möjligt, 24/7 med andra ord

Känns skönt att ha joinat upp er =D

EDIT: Sitter med en serverdator här, funderade på att låta grafikkortet jobba lite, dock bara ett 6200LE kort har jag för mig. Kan man ställa in så att man arbetar åt samma "donator"/"lag" dvs regga mitt nick på flera datorer och att det i slutändan plussar ihop allt?

Sen... kan man låta ALLT gå på GPUn? Då min CPU idagsläget är relativt hårt belastad :/

/Mvh André

Visa signatur

Himmabygge - AMD Phenom II 720 BE 2.8Ghz | ATI HD 4770 512Mb | 4096Mb 800Mhz DDR2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrBoysen
Kan man ställa in så att man arbetar åt samma "donator"/"lag" dvs regga mitt nick på flera datorer och att det i slutändan plussar ihop allt?/

/Mvh André

När du installerar klienten på din dator så frågar den om ditt Nick samt lag.

För att köra många klienter på olika eller samma dator så är det bara att skriva in samma nick och samma lag, så sköts det automatiskt.

Vad jag förstått.. Om inte annat så har jag missat massa poäng av att gjort fel

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

Okej! Jag har foldat nu sen innan idag. Den har gjort en enhetsdata. Men jag får inga stats

EDIT: Såg nu att EXTREME Overclocking uppdateras om 40 minuter ;D

EDIT2: Ser mig nu, men tycker jag har extremt dåligt med poäng? stått på sen typ 14-15 :/ tycker jag borde få mer på nästan 12h

Visa signatur

Himmabygge - AMD Phenom II 720 BE 2.8Ghz | ATI HD 4770 512Mb | 4096Mb 800Mhz DDR2

Permalänk
Medlem

extremeoverclockings statistik plockar från Stanfords sida och jag brukar uppleva att det tar c:a 6h från att en unit är klar på datorn tills den dyker upp i statistiken hos extremoverclocking.

För övrigt så beror ju din poäng beroende på vad du foldar på GPU är bättre än CPU samt att beroende på WU så får du olika mycket poäng.

Välkommen till foldandet!

Ps Troni du kan vara lugn du får dina poäng.

Permalänk
Medlem

Woohoo! Plats 250 uppnådd i laget! Drygt en månads foldande och en kvarts miljon poäng var vad som krävdes. Inte illa! De här komponenterna var trots allt tänkta för ett HTPC-bygge. Tyst är maskinen i varje fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludenben
extremeoverclockings statistik plockar från Stanfords sida och jag brukar uppleva att det tar c:a 6h från att en unit är klar på datorn tills den dyker upp i statistiken hos extremoverclocking.

För övrigt så beror ju din poäng beroende på vad du foldar på GPU är bättre än CPU samt att beroende på WU så får du olika mycket poäng.

Välkommen till foldandet!

Ps Troni du kan vara lugn du får dina poäng.

Jag vet att CPU är långsammare än GPU, men låter min ps3a köra. Därför Dock har jag hört att en ps3a bör göra runt 900PPD, men så verkar inte min göra

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrBoysen
Jag vet att CPU är långsammare än GPU, men låter min ps3a köra. Därför Dock har jag hört att en ps3a bör göra runt 900PPD, men så verkar inte min göra

Visst gör den! Det ser ju bra ut för dig, 3 st 251-poängs paket avklarade. Hinner du med ett 4:e ännu så ligger du ju på 1004 PPD. Kom ihåg att Extreme Overclocking räknar 24h medeltalet över de 7 sista dagarna. Välkommen med!

Permalänk
Medlem

Okey! Mitt ps3 kommer att stå igång nästintill 24/7, inte lyckats få det att arbeta i bakgrunden som någon sade det kunde göra. En HD film använder ju bara typ 10-20% max av kapaciteten och då e det ju utmärkt att låta folding vara igång i bakgrunden. Men när jag bytar till att spela upp film måste den stänga av folding :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Woohoo! Jag foldar nu för Swec

Visa signatur
Permalänk
Medlem

1,869'e plats i sweclockers och håller på och räjsar förbi alla som slutat folda!
~444ppd på 3st p4 cpus

Permalänk

Hoppas att d är okej att jag skriver i denna tråden

Men tänkte bara meddela att jag har börjat folda under namnet the_speed självklart för swec

Sitter dock på en gammal P4 på 2,0ghz har den i en egen byggd låda (kartong) men den är kall och fin tror jag ska folda på 50% cpu när jag använder burken och 90-100% när den står oanvänd

Blir en start tills nya burken kommer, då kommer nog denna få stå och folda 24/7 100%
+ fold på den nya

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

foldar på ps3n & gpun på imacen

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_speed
Men tänkte bara meddela att jag har börjat folda under namnet the_speed självklart för swec

Woho! Welcome! Fold on!

Permalänk
Medlem

Precis börjat med folding på CPU & GPU ingen!

Woohoo!

Visa signatur

[Q6600@3.3][MSI P35 Diamond][6GB CorsairDominator@1100][260GTX OC 896MB][0.120+0.320+0.500+2x0.640+2x1+1x2 Nas TB][Corsair HX 750W][P182B][Dell 2209WA]

Permalänk

Ska sätta igång min i7 och tjejens core2duo.
Så fort ja fixat vattenkylning efter jul så kommer mitt HD4870x2 att gå för fullt också.