Över 800 000 Radeon HD 5000 skeppade

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GustavRonne
Det där stärker bara min teori om att amerikanare har en genomsnittlig lägre intelligens är svenskar...

Jag har sett någonstans, minns tyvärr inte var, att de ligger ca 10 IQ-poäng lägre än svenskar.

Amerikanare snittar på iq100 och svenskar på iq110.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesknet
http://www.youtube.com/watch?v=goQajNcG39s

Tror att allmänbildningen är det Amerikanerna saknar om man jämnför med en medelsvensk, fö. vad är medel IQ i sverige? Med tanke på hur pass osmarta vissa människor är i detta land skulle jag ej tro att vi ligger mycket högre än 110?

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesknet
http://www.youtube.com/watch?v=goQajNcG39s

USA hade genomsnitt på 98, det är väl lågt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tosseboll
Jag har sett någonstans, minns tyvärr inte var, att de ligger ca 10 IQ-poäng lägre än svenskar.

Amerikanare snittar på iq100 och svenskar på iq110.

Stämmer mycket bra, USA hade genomsnitt på 98.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aster
Tror att allmänbildningen är det Amerikanerna saknar om man jämnför med en medelsvensk, fö. vad är medel IQ i sverige? Med tanke på hur pass osmarta vissa människor är i detta land skulle jag ej tro att vi ligger mycket högre än 110?

Tror också att det är allmänbildningen de brister på, inte själva IQn.
IQ är ju inte direkt hur smart man är, bara hur bra man kan lösa matematiska uppgifter ungefär..

EDIT: Sverige hade bara ett snitt på 104, men vi är smartast i Norden iallafall http://www.aftonbladet.se/nyheter/article364635.ab

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk

Slå ut antaler kort på marknaden så är det inte så många som hittar hit ett par tusen på sin höjd när de kommer

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Är det bara chippen som är utskickade? Ska tillverkana sedan sitta och göra kort av det också? Lär ju ta tid isf.

Permalänk
Avstängd

Borde de inte tjäna mer på de dyrare varianterna eftersom de inte behöver erbjuda sjuka mängdrabatter till OEM-tillverkare etc. Jag har alltid trott att det var efterfrågan som gjorde dessa kort till mindre betydande. Uppenbarligen så saknas ju inte efterfrågan för tillfället men den kanske itne är så stor som man egentligen tror. Vad vet jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coopdeo
Är det bara chippen som är utskickade? Ska tillverkana sedan sitta och göra kort av det också? Lär ju ta tid isf.

Tror dom snackar om att det är 800'000 chip som skickats ut till tillverkarna sedan release och självklart har det blivit många kort tillverkade och sålda.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesknet
http://www.youtube.com/watch?v=goQajNcG39s

Nice

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Miggish
o missa dx11 nejtack

Av allt DirectX11 material som finns att tillgå/jämföra med sin föregångare, är det inte mycket att hänga i granen, rent grafiskt sett. Vissa jämförelser går inte ens att se skillnaden på. :/ Fast det var väl även nåt GPUGPU-nånting nytt också?

Permalänk

Jag Har köpt 1 st IAF Ska snart ner till posten och hämta.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

Nu var det ju "bara" 300k av kretsarna som folk är intresserade av, är väll mycket lättare att få tag i ett 57xx än ett 5850.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Äh bristen på dessa kort är inget jämfört med bristen på Samsung Spinpoint F3 1TB diskar, jag kommer få mina HD5870 betydligt tidigare än vad jag får HDD:n, det är HDD:n som försenar hela mitt datorbygge.
Så klaga inte.. ^^

Och det finns inga fler tillverkare av vettiga 1TB diskar?

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Typ och att vi har isbjörnar xD

Amerikanare har inget annat än fett på sina hjärnor xD

När jag spelade Forza 2 över Live då, så hade jag målat min bil i svenska färger (Blå och gul) samt tre kronor. Sen säger en amerikanare ''Are you from Finland? (Stavning) Jag svarar ''eeh no from Sweden'' då svarade han ''Do you guys have Xbox there?''....

Amerika vill alltid vara Amerika

Nåja, finns äen svenskar som tror, på allvar, att vi har isbjörnar på gatorna i Kiruna, och att det inte finns riktiga vägar där ...

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Ingen dålig brist på korten, vill ha ett 5870/5850 men är nog villig att vänta över jul i alla fall. Ska nog ta upp jakten runt lönen i januari

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GustavRonne
USA hade genomsnitt på 98, det är väl lågt?

Stämmer mycket bra, USA hade genomsnitt på 98.

Tror också att det är allmänbildningen de brister på, inte själva IQn.
IQ är ju inte direkt hur smart man är, bara hur bra man kan lösa matematiska uppgifter ungefär..

EDIT: Sverige hade bara ett snitt på 104, men vi är smartast i Norden iallafall http://www.aftonbladet.se/nyheter/article364635.ab

IQ skalan fungerar så att 100 _är_ snittet. Så att ha ett genomsnitts IQ på 98 får anses vara helt normalt. Genomsnittsmänniskan är trots allt väldigt smart (även om de brukar ha fel, hehe). IQ test är inte tänkta att vara matematiktest även om frågorna ofta är i form av matematik och geometri. Tekniska människor som inte börjar kolla på taket så fort de ser sånt har givetvis en fördel. Vad IQ test är tänkt att mäta är i princip det som bör kallas för hur smart man är.

Permalänk

Om de hade haft en stor tillgång så hade de nog sålt säkert 5 gånger fler HD 5xxx GPU:er

Visa signatur

Balle

Permalänk
Avstängd

Jäkla tur att jag fick mitt innan lanseringen. Komplett gjorde ett fel, dom fick inte skicka grafikkortet innan den 23:e eller vilket datum det nu var, men det gjorde dom. Jag är klart nöjd med grafikkortet, men inte drivrutinerna som har problem med skuggor i vissa spel

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Nån som vet några siffror man kan jämföra med? 800 000 säger ensamt mig inte så mycket? Är det mycket för en månad eller lite?

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tannat
Enligt ATI är det en väldigt liten del som har gått till Dell. Typ 10%.
Hög efterfrågan och för lågt pris i kombination med TSCMs dåliga 40 nm yield verkar vara de största problemen för tillgången.

Dell är väl ändå inte enda märkesdatortillverkaren?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av genored
SEND THEM TO SWEDEN FFS, fjant amd blir så jävla sur

Ja för Sverige är ett så stort och bra land jämfört med resten av världens länder?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Typ och att vi har isbjörnar xD

Jag hörde från en amerikan att många tror att vi i Sverige bor i hyddor i bergen och joddlar till varandra, med roliga hattar på huvudet...

Kul att det går bra för AMD!

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tannat
Enligt ATI är det en väldigt liten del som har gått till Dell. Typ 10%.
Hög efterfrågan och för lågt pris i kombination med TSCMs dåliga 40 nm yield verkar vara de största problemen för tillgången.

10% är ingen liten del
Sverige är en liten del av världen så vi får vänta

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka16605
IQ skalan fungerar så att 100 _är_ snittet. Så att ha ett genomsnitts IQ på 98 får anses vara helt normalt. Genomsnittsmänniskan är trots allt väldigt smart (även om de brukar ha fel, hehe). IQ test är inte tänkta att vara matematiktest även om frågorna ofta är i form av matematik och geometri. Tekniska människor som inte börjar kolla på taket så fort de ser sånt har givetvis en fördel. Vad IQ test är tänkt att mäta är i princip det som bör kallas för hur smart man är.

Jo visst, själv tycker jag mer att EQ är hur "smart" man är.

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk

Hmm, brukar använda min equalizer till annat :/

Permalänk
Inaktiv

hoppas det går bra för AMD iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Dell är väl ändå inte enda märkesdatortillverkaren?

Ja för Sverige är ett så stort och bra land jämfört med resten av världens länder?

Jag hörde från en amerikan att många tror att vi i Sverige bor i hyddor i bergen och joddlar till varandra, med roliga hattar på huvudet...

Kul att det går bra för AMD!

Kanske bara Dell som har ett vettigt avtal

Sverige är ett ganska stort IT-land, vi har ju trotts allt ett av världens bästa bredband här. ^^.

Amerikaner tror att vi gör det eftersom vi ofta gestaltas som tyskar i Amerikans film. Typ Tysk folkdräkt, namn osv.

Permalänk
Medlem

Trevligt att de säljer bra! Hoppas bara på lite bättre tillgänglighet nu!

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
...Amerikanare har inget annat än fett på sina hjärnor xD...

http://www.jinfo.org/US_Nobel_Prizes.html

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swedish Berserk
Om inte AMD/ATI går med vinst detta kvartalet Okt-Dec kommer dem inte gå med vinst förräns tidigt 2011.

Det där får du gärna ta och förklara...!!

Visa signatur

ASUS UX51VZ

Permalänk
Medlem

800 000 är knappast imponerande :S

Permalänk
Medlem

Största vinsten gör´s alltid på sista kvartalet.

Citat:

Sverige är ett ganska stort IT-land, vi har ju trotts allt ett av världens bästa bredband här.

Bara pinsamt att alla xdsl ..... drar ner oss

Citat:

MultiMan:US_Nobel_Prizes

Ja tur dom inte var några miljoner fler än oss.
Dra ut ett snitt å posta på denna comment å se vilket land som "vinner"
Media beskriver U.S.A som "storvuxna" människor, och?
Med tittlar som "boot that ass, shake that booty"
Dom är tydligen glada med dom har :? å varje människa har fri vilja.
Vill jag ha högre IQ å få en "e-p#nis" som många vill kalla det är det upp till var och en eller?

800´000 å 50% går på andra marknader å en comment

Citat:

Sverige är litet

Räcker det med andra ord att vi får in 2-3k för å täcka behovet av alla "törstiga" i detta land inför jul?

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naton
800 000 är knappast imponerande :S

Tror de såld betydligt mer om inte TSMC klantat sig

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av prog4u
800000 tusen kort för att mätta hela klotet är inte mycket.

Nu kan jag inte låta bli,
800 000 000 bör nog räcka tror jag (800000 tusen)

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti