Permalänk
Medlem

Bärbar 4-5k

Tjo alla klockers:)

Jag jagar efter en bärbar till lillasyster i julis men har inte riktigt hittat något vettigt alternativ. Hon kommer inte att använda den för spel utan för filmer och plugg. Den ska väl klara filmerna bra och ha flera sidor uppe i användning samtidigt. Inte någon mega-prestanda men helst inte något skräp heller för den delen. Dessutom ska den vara hyfsat portabel i 13" klassen så hon kan bära med den i väskan(hennes egna krav). Prisklassen är 4-5k då det är ungefär vad far vill lägga ut.

Tackar på förhand

/Erik

Permalänk
Medlem

http://www.pccity.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-pcci...

Det är en Acer Timeline 1810TZ till kanonpris. 4990kr inkl frakt - normalt pris ligger över 6000kr.
Jag äger datorn själv och är grymt nöjd, klarar 720 och även 1080. Problemet är att det är en 11.6" skärm.

* Mycket prestanda
* 3GB minne
* +6h batteritid
* 320GB hårddisk
* låg vikt

Tycker inte 11.6" känns för litet, tillräckligt stort för en liten dator. Köp!

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Jag skulle precis beställa den, men ack.

Bläddrar man bland produkter står priset som 5990kr. Klickar man på produkten står det 4990kr. Går man till kassan blir det 5990kr....fail.

Visa signatur

Osvald: AMD 64 3200+ | 1024 GiB RAM | Sapphire X700 Pro

Permalänk
Medlem

Tack Bugg! Det har alla specs jag letar efter:) Ska rådfråga med far om han är beredd att lägga ut över budgeten då det är lillasysters första dator men jag tror nog han går med på det. Men in case of, är 1410:an för tusenlappen mindre något att satsa på?

http://www.pccity.se/product/datorer-pc/barbara-datorer-hemma...

P.S. Storleken på skärmen är inte så viktig om den är 10 lr 11" då hon inte bryr sig om det. Ej heller bryr hon sig om färgen eller alltför mycket om designen utan hon är ute efter funktionaliteten.

/Erik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av errastar
Men in case of, är 1410:an för tusenlappen mindre något att satsa på?

http://www.pccity.se/product/datorer-pc/barbara-datorer-hemma...

/Erik

Vet inte. Den har ju sämre processor celeron, mindre minne och jag tror den saknar blåtand också men är osäker på sista.

PCCity har 4990kr på den röda 1810TZ.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bugg
Vet inte. Den har ju sämre processor celeron, mindre minne och jag tror den saknar blåtand också men är osäker på sista.

PCCity har 4990kr på den röda 1810TZ.

Vad jag kan se från länken har den samma spec som alla andra svenska 1810tz med både blåtand och dual-core su4100 processor.
Min röda 1810tz från PC-City som jag visserligen köpte för ca en månad sen fungerar förövrigt utmärkt.

Permalänk

Du kanske tycker 15tum är för mycket Mycket bra dator för dom pengarna
http://www.phonehouse.se/laptops/standard/compaq-615

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonaz_81a
Vad jag kan se från länken har den samma spec som alla andra svenska 1810tz med både blåtand och dual-core su4100 processor.
Min röda 1810tz från PC-City som jag visserligen köpte för ca en månad sen fungerar förövrigt utmärkt.

Du har helt rätt. Du har bara missförstått mitt inlägg. Jag skrev om 1410 sedan nämnde jag på slutet att pc city säljer den röda 1810tz för 4990kr som är ett riktigt kap.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Tack för alla tipsen. Den röda acern ser ut att passa perfekt! Compaqen är tyvärr för stor då hon ska gå omkring med den i väskan.

Tack för er tid och kunskap som är obetalbar!:):D:cool:

/Erik

Permalänk
Medlem

har kollat på den röda 10 gånger nu och funderar fortfarande om jag ska köpa den eller inte:(

kan bara inte riktig bestämma mig...

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

Nu har jag köpt den:):) kunde inte bara hålla mig.. hoppas man blir nöjd med den.

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q