Permalänk

Sony Vaio vs Asus som speldator

Jag ska köpa mig en ny laptop, och även om den inte köps främst för spel så vill jag helst ha prestanda så att det åtminstone räcker till Medieval II: Total War och Team Fortress 2.

Det jag behöver hjälp med är att jämföra processorer och grafikkort.

Jag har dessa två som främsta datorer, där Vaion har lite tyngd för mig då jag av erfarenhet vet hur trevliga Vaio-datorer känns att använda.

ASUS G60VX

Sony Vaio VGN-FW51MF

Tolkar jag det rätt om Vaio-datorn har bästa processorn, medan ASUS-datorn har bästa grafikkort? Jag är mycket fundersam kring vad som i slutändan ger bäst spelprestanda (jag förmodar att det också är beroende av vilka spel det handlar om).

Och det är väl bara tvåkärniga processorer man har att välja på egentligen, om man sätter taket vid 14k i inköpspris?

Permalänk

Asusen är mkt bättre:)

Dell studio 1645 tror jag fortfarande finns för umder 14k. Den är i7 o 4670, men den har throttling problem

Visa signatur

i5 2500k, 1x nvidia 560, 1 tb, 4gb ram, benq 24 tum

Permalänk
Medlem

Visserligen har Asus:n ett betydligt bättre grafikkort men jag tycker ändå Vaion är ett bättre köp. Om din huvudsakliga användning hade varit spel så hade jag kanske valt Asus:en men Vaion har ett helt ok grafikkort oxå. Det som får mig att välja Vaion är processorn, skärmen med full hd, blu-ray och 6GB ram. Sen är det en Vaio

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)