Permalänk

Speldator, ca 6000

Tjena Sweclockers.

Jag är medveten om att det under tider som dessa skapas massor av nya trådar varje dag där folk behöver hjälp med att bygga ihop sina datorer. Och jag har förståelser för att det kan upplevas som frustrerande för er som hänger här på forumet. Jag skulle dock vilja ha lite hjälp av er att välja ut delar till en ny dator.

Jag har redan själv byggt ihop ett paket på misco.se som jag tror är rätt bra för sitt pris, dock har jag ännu inte valt ut ett grafikkort. Och det är detta som jag främst behöver hjälp med. Min budget för grafikkortet är mellan 1200 till 1600 kr.
OBS: Det är inte alls nödvändigt att grafikkortet kommer just ifrån misco utan det kan vara ifrån iprincip vilken annan butik som helst.

Detta är de delar som jag har valt ut hittills:

Mina kunskaper inom datorer är väldigt begränsade, därför är mycket möjligt att jag kan få ett bättre paket för detta pris. Kom gärna med kommentarer eller förslag på vilka komponenter som skulle kunna bytas ut mot något eventuellt bättre för ett lägre pris.

Alla hjälp uppskattas!
Tack på förhand. :]

Permalänk

Jag tycker att du borde byta hårddiskarna mot en Samsung SpinPoint F3.

Permalänk
Medlem

Ja, ta F3 som hårddisk. sen ta vilket 5770 som helst. det bästa för ~1500
EDIT: det nätagget såg inget vidare ut heller, ta ett corsair.

Visa signatur

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Permalänk

Jag ska själv köpa en dator snart för 6-8k, och har plockat ihop denna

Kanske kan vara något för dig också. Tycker allt ser bra ut, om någon vet någonting som skulle kunna förbättras och fortfarande ligga på samma pris, runt 6,5k, så får ni gärna skriva!

edit: ber om ursäkt för att bilden blev så stor. Mitt photoshop har segat ihop sig så jag kan inte cropa

Visa signatur

i5 2500k @ 4.2GHz | Antec Kühler H2O 620 | MSI P67A-GD55 | GTX 570 DCU II | 120GB Intel 320 SSD | WD Caviar Green 1,5TB | 2x8 GB Corsair Dominator 1600Mhz | 750W OCZ | BitFenix Shinobi | Asus VS248H

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daviddator
Jag tycker att du borde byta hårddiskarna mot en Samsung SpinPoint F3.

Hehe, jag det tror jag faktiskt att jag gör. Tack

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goodia

EDIT: det nätagget såg inget vidare ut heller, ta ett corsair.

Skulle du kunna elaborera? Jag har ingen aning om vad man kollar efter när det gäller nätagg. Jag gick endast på att den var mycket billigare än de övriga 450W som jag såg.