Permalänk
Medlem

XBMC hittar inte IMG/MKV filer

Hej alla Sweclockare!
Mitt problem lyder som det står i rubriken och de stör mig till vansinne...
Är det någon inställning som måste göras för att xbmc ska kunna hitta filerna? Jag hittar filerna om man går in på SYSTEM -> FILE MANAGER. Jag har Ubuntu 9.10 32 bit och har installerat nya XBMC 9.11 genom att lagt till PPA i Programkällor men det fungerar fortfarande inte

Permalänk
Medlem

vad använder du för typ av skin?
Kör du library mode?
Är det problem att hitta filerna från en nätverksutdelning?

Permalänk
Medlem

Jag kör Confluence skin. Var så när jag installerade det.
Kör Files mode om man nu kan säga så
När jag startar xbmc så går jag in i Videos -> add source -> browse -> home folder (där alla filmer ligger) och sedan när jag går in i film mappen så finns inget där.

Permalänk
Medlem

Jag har nu löst problemet och som vanligt så var det hur enkelt som helst

Permalänk
Inaktiv

Då får du gärna berätta hur du gjorde!

Permalänk
Medlem

Jag och förklara saker är inte direkt bästa vänner men ska försöka
Gick in på Video och där ska man "add source" då ska man sätta ett namn och jag döpte det till Filmer. Sedan går man in på Browse och letar fram där filmerna ligger och går in i mappen och sedan trycker på OK. Då blir det typ en länk som liknar "/home/mattias/video/filmer" sedan trycker man på OK.
Nu när jag går in på Video så finns "filmer" mappen där och jag kan öppna alla film filer

Som sagt, är inte bäst på att förklara men hoppas ni förstod

Permalänk
Medlem

Så du gjorde det man måste göra för att kunna bläddra bland filmerna?

Permalänk
Inaktiv

Om du vill ha ett tips, högerklicka på mappen och välj "Sätt innehåll" och välj filmer. Sedan kan du i menyn till vänster, som rullas ut, välja biblioteksläge. Då ska du få se nåt coolt Jag höll på att ramla av stolen när jag upptäckte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj
Om du vill ha ett tips, högerklicka på mappen och välj "Sätt innehåll" och välj filmer. Sedan kan du i menyn till vänster, som rullas ut, välja biblioteksläge. Då ska du få se nåt coolt Jag höll på att ramla av stolen när jag upptäckte

för oss andra som inte har det.. vad var det för coolt då?

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spaam
för oss andra som inte har det.. vad var det för coolt då?

Den laddar ner information och bilder automatiskt, baserat på fil/mappnamn, och visar upp detta på ett snyggt sätt, satt man enklare kan browsa filmer/musik. Mycket smidigt om man sitter med nån och inte vet vad man vill se Den håller även koll på format, betyg från imdb, och om man sett den förut.

Permalänk
Medlem

Jo det nya skinnet är riktigt coolt, speciellt i bibioteks läge, när den visar vad det är för format och ljud etc på ett väldigt snyggt sätt.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.