Permalänk
Medlem

lite konstruktiv hjälp?

På ett forum skriver dom att 350w nätagg räcker långt, å på nästa skriver dom n¨got helt annat... och på detta forum så kommer mitt moderkort att brinna upp. nu till frågan.
Hur långt räcker mitt 375w nätagg?

Jag håller på att uppgradera min dator från en p4 och 2gb ddr2 ram ---> Phenom II x4 955 Black edtion samt 3gb ddr3(och moderkort såklart)

Grafikkortet som sitter i är 8600gt. jag har två fläktar i datorn.

Ge mig konstruktiva svar. inte ja eller nej dvs. tacksam om ja kunde lösa detta utan att behöva pröjsa nytt agg.

Permalänk
Medlem

jag skulle säga ja, det kanske räcker, men då måste det hela tiden jobba på 80-100% och det beror också helt på vad det är för märke på nätagget, hade det varit typ ett.. corsair så hade du nog kunnat klara dig, om du nu var ett ace då hade du behövt byta, är det typ ett märkesagg (HP) altså. så kommer du inte klara dig

Visa signatur

Fractal Design Define R3 ~ Asus M4A78-E ~ Powercolor HD5850 1Gb ~ AMD Phenom II 965 ~ Thermalright True Black ~ Corsair XMS2 @ 1066mhz

Permalänk
Medlem

Det är ett dell märkes agg >.<

Blir detta bra?

Permalänk

Är nätaggregatet ändå några år gammalt och man ska uppgradera till en kraftfullare maskin är det bättre att satsa på ett kvalitetsprodukt.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50