Nya Cod 6 flyter inte

Permalänk

Nya Cod 6 flyter inte

Tja !

Jag fick nya Call of duty modern warfare 2 i jul klapp, Och de Hackar och vill inte flyta perfekt. som dom förra har gjort 4an och 5an. inne i hus och så flyter de skit bra, men så fort jag kommer ut så är de segt. känns som att spela i sirap !!!

Utrustning :

¤ CPU Q6600 @ 3.20 Gz
¤ GPU ATI 4870 512MB CF
¤ RAM OCZ 9600 2G
¤ MODERKORT GIGABYTE EP 35
¤ HDD DRID 500g
¤ NÄTTAGG CORSAIR 650W
¤ OS WINDOWS 7 Ultimate
Jag förstår inte alls varför de är Segt, känns som att bada i sirap XD

TACKSAM FÖR HJÄLP OCH TIPS
TACK PÅ FÖRHAND

Visa signatur

Ny dator som inte startar Hjälp mig med ideer om vad det kan vara !!!!

Permalänk
Medlem

Eftersom det känns segare utomhus, där det är mer avancerad grafik, så låter det som att grafikkortet inte hänger med.

Men samtidigt borde det absolut hänga med eftersom det är ett 4870 du har.

Visa signatur

XPS 15 9529 | i7-12700H | RTX 3050 Ti | 32 GB DDR4 | SK Hynix 1 TB | Dell U2719DC
"Computers are like bicycles for our minds."

Permalänk
Medlem

Är denna sirapkänsla en slags fpsdrop eller hack? Eller går spelet i slow motion?

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk

inget hack de går segt åt sidor och när man rör sig

har crssfire oxå

Visa signatur

Permalänk

Stängt av v-sync??

Permalänk

För mig är den ingen skillnad ute o inne..91fps stabilt på mp.

har du senaste drivarna ?

Permalänk

Hur får du fram FPS Mätaren ?

Jag har 9.12 CCC och Drives

har testat att stängt av fast te laggar egran endå. De skall ju gå och maaxa med min Dator !!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Testa att stänga av crossfire eller i tidigare versionen kunde man välja om man har dual grafikkort. Finns det det i MW2? (jag har ej spelet så därför kan jag inte kolla)

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

tycker de laggar för mig med! Dator ser ni i sign. Kör med 1024*768 4x AA och allt på high. De bör inte lagga på den upplösningen? Laggar imellan åt inte konstant. Ser inte om man kan aktivera sli i spelet men de kanske inte ska gå ?

Visa signatur

Ge mig ett jobb! Vad som helst?

Permalänk

Jävlig roligt spel iallfall :P. Blev bättre med Hotfix

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hur mycket ram minne har du?

Permalänk

Det ska flyta lika bra på din dator som en kork flyter på vatten. Jag maxar MW2 med min rigg på stabila 80+FPS, och din rigg är betydligt bättre än min.

Som skrivet innan testa att stänga av Crossfire!

Visa signatur

MSI P67A-GD55 | Core i7 2600k @4.0 Noctua NH-D14| Corsair HX 650W | Corsair Dominato r8 GB | XFX Radeon 6950 2 GB | Samsung 500 GB + 2x 160 GB | Corsair Force 120 GB || NAD C326BEE | Cerwin Vega VS-10 | LG LH4000| Samsung SyncMaster EX2220

Permalänk
Medlem

Om du maxar har du väl allt på Extra?
När jag gjorde det rusade mitt ram minne till 95% och det lagga fan. Jag har 4gb ram - COD tog 1.6gb

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Ett gäng Intel NUC Gen 8:or
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

tror att du har för lite ram, 2 gig är väl minimumkravet för det när man kör med vista och W7?

Permalänk

Har man PC9600 så räcker det med 2 GB ram!

Visa signatur

MSI P67A-GD55 | Core i7 2600k @4.0 Noctua NH-D14| Corsair HX 650W | Corsair Dominato r8 GB | XFX Radeon 6950 2 GB | Samsung 500 GB + 2x 160 GB | Corsair Force 120 GB || NAD C326BEE | Cerwin Vega VS-10 | LG LH4000| Samsung SyncMaster EX2220

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscaralexiusson

Öh.. källa?

Hastighet ska inte påverka applikationer märkbart.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscaralexiusson

Big Fail!

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Tror som kanske redan nämt att det är RAM:en.

På min rigg flyter det med stabila 60fps+ (mist har inte kollat) kan säga att det flyter bättre än 4:an men jag vet att om jag råkar ha firefox igenen med en massa hemsidor uppe brukar det lagga (Eller helt enkelt minder FPS mer än lagg). Så gissar på att det sitter där

Permalänk

Förlåt, my bad. Vad bara tvungen att testa själv. När jag spelade MW2 multiplayer med musik (Iriver 3 Plus) och hade Mozilla igång + ett par msnkonversationer så låg fysiska minnet på ca 60 % användning, av 4 GB!

Så 2 GB är för lite!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

polaren har två datorer med 2gb (en med 5850 och en med 4870), och inte fan laggar det. Så 2gb ska räcka!

Permalänk
Avstängd

Om det är för lite minne har jag ingen åsikt om men det kan säkert stämma som flera har påpekat. I övrigt så bör den datorn klara det spelet galant.

Dock så undrar jag en sak. Var det inte si o så med p35 chipset och crossfire?

Var man inte tvungen att gå upp till x38 för att det skulle kunna utnyttja crossfire till fullo?

F örmodar att ett GIGABYTE EP 35 har just det chipsettet.

En liten tanke bara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bingobelle
Om det är för lite minne har jag ingen åsikt om men det kan säkert stämma som flera har påpekat. I övrigt så bör den datorn klara det spelet galant.

Dock så undrar jag en sak. Var det inte si o så med p35 chipset och crossfire?

Var man inte tvungen att gå upp till x38 för att det skulle kunna utnyttja crossfire till fullo?

F örmodar att ett GIGABYTE EP 35 har just det chipsettet.

En liten tanke bara.

Men det var väl bara bandbredden som stryper lite, eftersom det är pci-e 1.0?

Permalänk

Har du stängt av v-sync? Det skapade liknande problem för mig.

Permalänk

Kör du CL på en p35 får du verkligen inte ut allt av dem. PCI-E portarna är 1.2 tror jag, eller 1. Och båda blir 8x eller 4x.. Har en känsla av att de blir en ganska fet flaskis där..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slaktareOlsson
Kör du CL på en p35 får du verkligen inte ut allt av dem. PCI-E portarna är 1.2 tror jag, eller 1. Och båda blir 8x eller 4x.. Har en känsla av att de blir en ganska fet flaskis där..

Jag tror inte att det ska lagga även om det skalar ganska dåligt.

Men TS får väl testa att köra singel-kort.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zalleswe
Men det var väl bara bandbredden som stryper lite, eftersom det är pci-e 1.0?

Var ett tag sedan jag läste artikeln så kan tyvärr inte hänvisa till den längre. Har dock för mig att det var en ganska utförlig artikel om det på toms hardware.

Kommer däremot ihåg att det faktiskt var en hel del prestanda man gick miste om så p35 chipset med crossfire är nog inte så lyckat. Åtminstone inte ekonomiskt dvs krona per fps.

kommer ihåg att x38 och p45 borde man ha för att ha riktig nytta utav crossfire.

Men om detta har ngt med "sirapseffekten" han beskriver låter jag vara osagt.

Permalänk
Medlem

Hej !

Har lite samma problem här.
Mitt cod6 laggar fast jag kör på 640x480 sämsta grafiken;(
Har bra dator fattar in vad som är problemet.

Min Dator är följande

:AMD Phenom(tm) 8400 Triple-Core Processor
:3.0 GB Ram
:Microsoft Windows Vista Home Premium Edition, 32-bit
:GeForce 8500 GT som grafikkort

Måste funkar förstår inte problemet ? Tacksam för svar!;)
T

Permalänk
Avstängd

Kanske grafikkortet? verkar inte mycket att ha

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

något tips på billigt bra grafikkort kanske?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av decke
något tips på billigt bra grafikkort kanske?

HD 5770...

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510