Finnes: Silicon Graphics Onyx2 rack

Permalänk
Medlem

Finnes: Silicon Graphics Onyx2 rack

Hej.

Jag har blivit erbjuden inte mindre än fyra stycken Onyx 2000 rack:

Manual

Det är alltså många CPU:er (MIPS), hyggligt med minne och grafik i alla racken. Dom är nu konfigurerade som två separata system, men det ska gå att snickra ihop inte mindre än åtta fungerande system om man så skulle vilja.

Jag har ingen möjlighet att ta han om allt själv. Jag funderar på att ta ett rack, men resten kommer slängas annars.

Grejjerna står i linköping och man måste sköta frakten helt själv (bor du i Uppsala kan vi sammarbeta). PM:a mig om du är seriös och vet vad det är! Det börjar bli brådis dessvärre.

Visa signatur

Sökes: Maskiner och tillbehör från Silicon Graphics och Digital Equipment Corporation.

Permalänk
Medlem

Om nån tycker att dealen inte är tillräckligt sweet kan jag nog eventuellt skaka fram en cpu-modul för Origin2000 också

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Nu är datorerna hämtade. Kode har nog kvar sin Origin2000 modul

Visa signatur

Sökes: Maskiner och tillbehör från Silicon Graphics och Digital Equipment Corporation.

Permalänk
Medlem

Ja

Det är i och för sig ingen större brådska att bli av med den egentligen, heller, men den är väl fortfarande tillgänglig mot avhämtning.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Om möjlighet finns är jag riktigt intresserad av ett rack, problemet blir ju då frakten då jag bor illa till si sådär 60mil norrut i landet. taskigt!

Permalänk
Medlem

SGI är trevliga saker...sitter själv med ett par st workstations och har vid ett antal tillfällen blivit erbjuden servrar både i och utanför racken....men jag vill inte betala elräkningen

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
SGI är trevliga saker...sitter själv med ett par st workstations och har vid ett antal tillfällen blivit erbjuden servrar både i och utanför racken....men jag vill inte betala elräkningen

Dessvärre är racken demonterade och det som blev kvar är nog redan slängt. En lös CPU-modul finns kvar hos Kode i linköping.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fm_buli
Om möjlighet finns är jag riktigt intresserad av ett rack, problemet blir ju då frakten då jag bor illa till si sådär 60mil norrut i landet. taskigt!

Så farligt är det inte En CPU modul drar ca 350W i idle

Om du börjar prata Altix så är det en annan femma.

Visa signatur