Permalänk
Avstängd

Hade inte hört talas om ExcaliberPC innan så var inne och kollade runt. Verkar bra men kan någon förklara varför man kan förboka en Asus modell som är både sämre och dyrare än dem de har på lager? Har man missat något eller?

Permalänk
Medlem

Nu fattar jag inte riktigt vad du menar tron. Det finns ju två olika G73 modeller, en med blu-ray och en utan.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omii
Nu fattar jag inte riktigt vad du menar tron. Det finns ju två olika G73 modeller, en med blu-ray och en utan.

Jag menade G51 men jag har säkert missat något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ton
Jag menade G51 men jag har säkert missat något.

Aha okej du menar den modellen, satsa på en G73 om det är en gaming laptop du är ute efter. Själv beställt en nu, så jag hoppas att den kommer fram och funkar såklart :). Är dock lite osäker när det gäller betalning, måste man gå in på banken och betala eller kan man betala via sin internetbank?

Permalänk
Medlem
Citat:

Aha okej du menar den modellen, satsa på en G73 om det är en gaming laptop du är ute efter. Själv beställt en nu, så jag hoppas att den kommer fram och funkar såklart :). Är dock lite osäker när det gäller betalning, måste man gå in på banken och betala eller kan man betala via sin internetbank?

Du kan göra det via swedbanks internet banken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eriand
Aenarian,

Hade en kompis som köpte dator från xoticPC, och.. alltså, de är ju en reseller.

Datorn han köpte var en sager np-nånting (www.sagernotebook.com), så de får den därifrån och byter ut alla delar osv som han ville ha andra av och skickar den sedan till dig.

Från det att han beställde tills det att UPS levererade varan gick det 1 vecka kanske? frakten tog 2 dagar har jag för mig.

reklamation osv borde inte vara något problem heller. Fast jag har dock ingen erfarenhet av detta.

Jag ska dock köpa nya MSI GX740 från samma sida

Jag skulle gärna beställa från utlandet, i alla från Xotic eftersom de faktiskt verkar vara seriösa, men nu är det så att jag är den enda här i familjen som tycker så, och då jag inte är myndig (snart 17) blir det lite problem för mig att beställa för mina egna pengar.

Men hoppas det går bra för dig att köpa.

OnT: Lycka till och hoppas att du njuter av din G73, det verkar vara ett riktigt monster

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aenarian
Jag skulle gärna beställa från utlandet, i alla från Xotic eftersom de faktiskt verkar vara seriösa, men nu är det så att jag är den enda här i familjen som tycker så, och då jag inte är myndig (snart 17) blir det lite problem för mig att beställa för mina egna pengar.

Men hoppas det går bra för dig att köpa.

OnT: Lycka till och hoppas att du njuter av din G73, det verkar vara ett riktigt monster

Fyfan vad surt!!!
Kan du inte låta en polare beställa den och säg att du köpt den via blocket?;D

Permalänk
Medlem

Sådär då var betalning fixad till Excaliber pc, valde även till snabbare frakt och extra kylsystem. Kalaset gick på typ 12900:- sen till kommer ju moms och tull också.

Kan även tillägga att jag valde modellen utan blu-ray, då jag inte känner att jag har någon nytta för det. Har ett blu-ray surround system redan :). Men då är det bara vänta, så får vi väl se om det blir jag eller RozZy som får hem den först.

Förresten RozZy blev det xotic eller Excaliber?

Permalänk
Medlem

Omii, det blev fortsatt Xotic, och ASUS har skjutit upp det igen.... 4/3-2010 nu för A1 versionen.

Jag har ju ingen blue-ray spelare så det blir att vänta en extra månad, du kommer troligen få din före:)

Permalänk
Medlem

Okej men väntan är ju värd det för tusan, kommer att ha många härliga timmar med den maskinen :). På ExcaliberPC så har dom satt ETA till den 18:e feb (tidigare stod det 8:e), så man får väl hoppas att man är en av dom som får den just vid den leveransen.

Fan vad jag längtar!

Permalänk
Medlem

Hehe jag med, ska bli skönt att bli fri och gamea var man än behagar istället för att vara fast på en jävla plats hela tiden.

Permalänk
Medlem

exakt! när har man inte känt för att lira lite när man sitter i köket och käkar frukost? förresten hur lång tid tog det innan pengarna var överförda? betalade i måndags, men det står fortfarande; Waiting for payment på min order.

Permalänk
Medlem

Nu har EXcaliberpc satt släppet till den 3:e mars, damn jag som trodde att man kanske skulle få den i februari iaf

Permalänk

Fint tips om ASUS G73JH-A2. Jag är förälskad.
Blev positivt överraskad av att det inte är någon tullavgift på datorer heller (förutom moms).
Hoppas ni som lagt beställningar från USA tänkt på att be om svensk tangentbordslayout bara. Om det går att få dvs.
Hittade inget om det varken på xoticpc eller excaliberpc, men har skickat till båda företagens kundsupport och frågat.
Finns det så är jag med på ASUS-tåget jag med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalifAlif
Blev positivt överraskad av att det inte är någon tullavgift på datorer heller (förutom moms).
Hoppas ni som lagt beställningar från USA tänkt på att be om svensk tangentbordslayout bara. Om det går att få dvs.
Hittade inget om det varken på xoticpc eller excaliberpc, men har skickat till båda företagens kundsupport och frågat.

Man får inte svenskt tangentbord jag har frågat.

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Svenskt tangetbord är väl inte hela världen ;). Jag mailade Excailber och frågade men dom kunde inte erbjuda svenskt tgt bord. Det är ju prestandan man vill ha, så åäö spelar inte så stor roll för min del iaf!

Permalänk
Citat:

Svenskt tangetbord är väl inte hela världen ;). Jag mailade Excailber och frågade men dom kunde inte erbjuda svenskt tgt bord. Det är ju prestandan man vill ha, så åäö spelar inte så stor roll för min del iaf!

Nä det är sant. Det är ju enkelt att växla mellan svenskt och engelskt tangentbord i xp, och alltså antagligen även i win7. Och vilka tangenter som är åäö sitter väl i ryggraden när man skriver så då spelar det ingen roll att det inte står på tangenterna.

Fick svar från xoticpc precis. Det enda intressanta i svaret var att deras ETA från ASUS är sent mars el. tidigt april, alltså av ngn anledning 1 månad senare än vad excaliber säger. Intrigen tätnar. Hoppas du inte behöver vänta alltför länge, och informera gärna om när du får den. Jag går som sagt i tankar på att beställa själv, men avvaktar nog.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nä det är sant. Det är ju enkelt att växla mellan svenskt och engelskt tangentbord i xp, och alltså antagligen även i win7. Och vilka tangenter som är åäö sitter väl i ryggraden när man skriver så då spelar det ingen roll att det inte står på tangenterna.

Fick svar från xoticpc precis. Det enda intressanta i svaret var att deras ETA från ASUS är sent mars el. tidigt april, alltså av ngn anledning 1 månad senare än vad excaliber säger. Intrigen tätnar. Hoppas du inte behöver vänta alltför länge, och informera gärna om när du får den. Jag går som sagt i tankar på att beställa själv, men avvaktar nog.

Exakt tror det räcker med ett musklick så har du svensk tgt latout. Kan ju ligga till så att det är så pass många som beställer från xotic, och därför så blir leveransen så sen. Tror inte lika många har besällt från EXcaliber då det inte är lika stort. Väntar invrigt efter datorn, och såklart blir det bilder och annat gott sen när jag får den, dock undrar jag egentligen hur lång tid en betalning till USA ska ta? Betalde i måndags, men det står fortfarande; wait for payment i ordern. Så jag hoppas bara att allt har gått rätt. Ingen liten summa man malde över till staterna

Permalänk
Medlem

Jag beställde min 19/1 -2010 så jag borde ligga rätt bra till.

Xotic sa även att man står i kön till ALLA modeller av G73 på preordern
Dvs om du beställde en G73JH-A1 innan A2'an kom så står du nu även i kön för A2 modellen.

Och om A2'an kommer in före A1'an så kan du välja att lägga på blueray på den och betala 10$ extra.

Permalänk

Undrar hur mkt man kan klocka gpu på den, kylningen verkar ju vara mkt bra. När ni får era G73'or så vill vi se utförliga tester med oc osv

Permalänk
Medlem

Självklart thereal!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Sitter här och läser.. funderat på att skaffa en ASUS G73JH från excaliberpc eller xoticpc.. hoppades jag skulle få ett svar på hur det gick fär RozZy och omii.. fick dom sina laptops? I så fall vad vart frack kostnaden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TomenT:

Sitter här och läser.. funderat på att skaffa en ASUS G73JH från excaliberpc eller xoticpc.. hoppades jag skulle få ett svar på hur det gick fär RozZy och omii.. fick dom sina laptops? I så fall vad vart frack kostnaden?

Frakten från xoticpc är 240$.

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Skrivet av TomenT:

Jag fick min från excaliberpc förra veckan. Förutom kostnaden de anger på sidan när man beställer så tog posten en hundring när jag hämtade ut den. I samband med att jag betalade momsen.

Mkt nöjd med datorn än så länge. Kanske kommer mig för att köra lite benchmarktester på den ifall folk är intresserade. just nu är jag dock fullt upptagen med att försöka få till ett nätverk med min XP-dator. Har insett att Microsoft inte är världens bästa på bakåtkompatibilitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalifAlif:

Jag fick min från excaliberpc förra veckan. Förutom kostnaden de anger på sidan när man beställer så tog posten en hundring när jag hämtade ut den. I samband med att jag betalade momsen.

Mkt nöjd med datorn än så länge. Kanske kommer mig för att köra lite benchmarktester på den ifall folk är intresserade. just nu är jag dock fullt upptagen med att försöka få till ett nätverk med min XP-dator. Har insett att Microsoft inte är världens bästa på bakåtkompatibilitet.

Yes please! Lite benchmarks och screenshots kanske vore super!

Visa signatur

Samsung Galaxy Note 10.1

Permalänk
Medlem

Kommer slänga upp en recension när jag hinner. Slutpriset blev ca 15800:- från Excaliber med frakt, moms och tull. Mycket nöjd med datorn!

Permalänk

Frågan är vad fan man ska med 8gb RAM till på en laptop, 4gb skulle räcka mer än nog och bli billigare.

EDIT: också hade jag tagit en gx740 om jag vore du.