Permalänk
Medlem

vilket chip för överclockning?

Ja vilket chip anses vara bäst för att överclocka 775 proppar?

bara chip med stöd för ddr2 är intressanta.

Visa signatur

Jah Guidance.

Permalänk

Hmm, P45 för överklockning av modernare cpuer (även nyare p4or). Annars bra p35 kort eller asus commando.

Har själv ett Maxmius II formula för överklockning av nyare 775 cpuer men ska köpa något DFI p35 kort för gamla p4, så ska du bencha ordentligt kan det vara värt att köpa två kort.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Hmm, P45 för överklockning av modernare cpuer (även nyare p4or). Annars bra p35 kort eller asus commando.

Har själv ett Maxmius II formula för överklockning av nyare 775 cpuer men ska köpa något DFI p35 kort för gamla p4, så ska du bencha ordentligt kan det vara värt att köpa två kort.

Om man vill välja mellan mellan följande asus kort för överclockning av c2d proppar vad skulle du välja då?

Commando

Blitz Formula

Maximus Formula

btw: fått celeron propparna ännu?

Visa signatur

Jah Guidance.

Permalänk
Medlem

Commando var väldigt bra på sin tid, den klockar dugligt fortfarande 2 kärniga C2D, men lite sämre på quad, var P965 chip på den

P35 var bättre speciellt på quad och nyare C2D, och P45 ännu bättre
X38 och X48 också bra

Av ovanstående skulle jag inte välja Commando om det är nyare C2D det handlar om.
Och egentligen skulle jag inte välja nån, då det finns nyare bättre
tex Maximus II Formula, som jag också själv kör.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lajnus86
Om man vill välja mellan mellan följande asus kort för överclockning av c2d proppar vad skulle du välja då?

Commando

Blitz Formula

Maximus Formula

btw: fått celeron propparna ännu?

Jag skulle köra full moddad commando för att det är klass på det kortet.

Jo cpuerna är här, har du några resultat själv med dem? Har dock inte testat dem då allt är nedpackat för benchhelg. Kanske hinner köra dem på lördag.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

ok.. känns som om att det mer är en smaksak med andra ord har försökt söka lite efter tester men det ser ganska lika ut mellan dom 3 kortet.

evil_ananas: en av dom gjorde 5040 på luft på 1.65 om jag inte misstar mig den andra är inte testat.

Visa signatur

Jah Guidance.

Permalänk
Medlem

Själv har jag denna erfarenhet, Asus Commando, Asus Maximus Formula X38, Asus P5KC (P35) och nu senast Gigabyte EP45 DS4, följande resultat är , lite beroende på Cpu.
Commando +600 FSB
Maximus Formula X38 ca 500 FSB
Asus P5KC 585 FSB
GA EP45 DS 4 + 640FSB
Har kört bla Celeron 420, 430, E1200, Dual Core E8200, E8400,E8500
Hoppas detta gav dej lite mer info...Mvh///Vedma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vedma
Själv har jag denna erfarenhet, Asus Commando, Asus Maximus Formula X38, Asus P5KC (P35) och nu senast Gigabyte EP45 DS4, följande resultat är , lite beroende på Cpu.
Commando +600 FSB
Maximus Formula X38 ca 500 FSB
Asus P5KC 585 FSB
GA EP45 DS 4 + 640FSB
Har kört bla Celeron 420, 430, E1200, Dual Core E8200, E8400,E8500
Hoppas detta gav dej lite mer info...Mvh///Vedma.

Tack för lite konkret info lutar åt att jag kör commando kortet.

Visa signatur

Jah Guidance.

Permalänk

Annars har dfi väldigt bra moderkort. Kör själv med ett t2rs och det klockar mycket fint.

Visa signatur

håll klafen jag är dyslektiker
- egva 780i sli - q6600 + TRUE @ 3,5GHZ(Max 4.4GHZ med SS) - 2x8800gt SLI - OCZ SLI PC6400 4096MB - Fractal Design Newton 650W - Lian LI PC-A05B -
HP 2020 tablet pc