Permalänk
Medlem

Wohoo #1 för 2 miljoner poäng!

Wohoo #2 för att min dedikerade foldingburk nu är klar!

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk

Grattis x2!
Innebär detta att jag måste kosta på mig en till dedikerad burk för att komma förbi dig nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JayDee
Woho! Dr.Fredrik har nått 30 000 000!

En ny milestone har nu låsts upp för oss andra

Tack för det! Jag bockar och tackar (viker mig) samt kör vidare mot nya djärva mål...

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk
Medlem
Citat:

Härligt!

Woohoo! första miljonen satt!

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EoZ
Härligt!

Woohoo! första miljonen satt!

Grattis!

Oftopic: Fått ordning på bonus?

Permalänk
Medlem

Då har man efter 18 månader+ brutit 1'000'000 p. gränsen
Varav mitt 8800GT OC 1GB står för 995K p.

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ckghagen
Då har man efter 18 månader+ brutit 1'000'0000 p. gränsen

Grattis!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Grattis!

Oftopic: Fått ordning på bonus?

Nej, jag låter den få ihop sina 10 WU's med hjälp av BIGADV, jag får ju ändå inga A3. Får ju mindre poäng av att bara hålla på krångla med alla klienter, så jag låter det vara. Om 1,5 v beräknas bonus komma.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ckghagen
Då har man efter 18 månader+ brutit 1'000'0000 p. gränsen

Grattis! En nolla för mycket bara.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem
Citat:

"jag får ju ändå inga A3."

Använder du -advmethods flaggan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
Använder du -advmethods flaggan?

[settings]
username=EoZ
team=37451
passkey=*passkey*
asknet=no
machineid=14
bigpackets=big
extra_parms=-smp -verbosity 9
local=6

[http]
active=no
host=localhost
port=8080
usereg=no

[core]
priority=0
cpuusage=100
disableassembly=no
checkpoint=15
ignoredeadlines=no
nocpulock=0
addr=

[power]
battery=no

[clienttype]
memory=7500
type=0

Tror inte det? Ska jag skriva in det efter -smp verbosity 9?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

[settings]
username=EoZ
team=37451
passkey=*passkey*
asknet=no
machineid=14
bigpackets=big
extra_parms=-smp -verbosity 9
local=6

[http]
active=no
host=localhost
port=8080
usereg=no

[core]
priority=0
cpuusage=100
disableassembly=no
checkpoint=15
ignoredeadlines=no
nocpulock=0
addr=

[power]
battery=no

[clienttype]
memory=7500
type=0

Tror inte det? Ska jag skriva in det efter -smp verbosity 9?

Ska finnas en option att sätta advmethods eller så borde det funka lika bra med flaggan i genvägen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
Ska finnas en option att sätta advmethods eller så borde det funka lika bra med flaggan i genvägen.

Skrev in det i den filen jag kopierade, före verbosity, bara mellanrum mellan de olika. Sen när jag startade så laddade den ned A3 direkt och började arbeta på 100% istället för tidigare 50%

Woohoo! Nu ska det bli bonus snart på BIGADV'n!

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Skrev in det i den filen jag kopierade, före verbosity, bara mellanrum mellan de olika. Sen när jag startade så laddade den ned A3 direkt och började arbeta på 100% istället för tidigare 50%

Grattis, förstått att det krånglat ett tag

Permalänk
Medlem
Citat:

Grattis! Tio sådana gör du på 2,5 dygn @ ca 17k PPD. Som Aser säger kan du lägga till "-advmethods" -flaggan under advanced options i konfigurationen så slipper du ange den varje gång. Förlåt för OT och grattis igen!

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Grattis!

Oftopic men ni är ju redan igång. =P

Advmethods ska vad jag fått information av inte användas vid BIGADV-foldning medans den skall användas vid A3-foldning. Hur kör ni andra?

Permalänk
Inaktiv

Woohoo! 2 miljoner poäng tillslut, plats 33 och 3'e plats på top 20 contributors.

Blev rejält sugen på en till BIGADV-burk nu..

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Woohoo! 2 miljoner poäng tillslut, plats 33 och 3'e plats på top 20 contributors.

Grattis!
Själv har jag svårt att få a3or så det går lite segt.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Grattis!

Tack!

Du kör v6.29 och med -big och -advmethods?

Permalänk
Medlem
Citat:

Innebär detta att jag måste kosta på mig en till dedikerad burk för att komma förbi dig nu?

Nejdå. Jag kommer att parkera runt 23-24k ppd nu tillsvidare, du är snart ikapp och förbi.

Citat:

Ge mig ett bra pris så...

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Nejdå. Jag kommer att parkera runt 23-24k ppd nu tillsvidare, du är snart ikapp och förbi.

Ge mig ett bra pris så...

Rätt nöjd vid 30 000PPD jag med. Var trots allt målet.
Ska byta till Linux härnäst och försöka få upp klockfrekvensen lite till. Nya målet är 35 000PPD vilket borde vara möjligt fram tills sommaren iallafall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Grattis! Tio sådana gör du på 2,5 dygn @ ca 17k PPD. Som Aser säger kan du lägga till "-advmethods" -flaggan under advanced options i konfigurationen så slipper du ange den varje gång. Förlåt för OT och grattis igen!

Jag skrev in direkt i clientfilen, skrev in det vid verbosity och det verkar fungera perfekt, bara starta och köra utan att skriva något.

Så här:

extra_parms=-advmethods -smp -verbosity 9

Citat:

Grattis!

Testa skriv in som jag gjorde ovan, fick enbart A3 efter det.

Citat:

Grattis!

En till burk låter fint!
Om du vill lägga pengarna så slå till!

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Tack!

Du kör v6.29 och med -big och -advmethods?

Jo har inte haft några problem innan, men sedan igår får jag 3/4 gånger a1 av någon anledning. Ska dola lite med det idag.

Permalänk
Citat:

Stort grattis Anders!
But i dont want to steal ya thunder... men just nu snodde jag din Top 20 plats, men jag tror inte att jag kommer få behålla den platsen många sekunder till. Bla. för att jag också använder min burk till lite spelande och grafiskt arbete, och där förlorar jag 2-5 timmars foldande per dag.

Visa signatur

Foxconn QuantumForce Bloodrage | Core i7 920(D0) @ 3.8 | 3x2GB Corsair Dominator 1866 | Gainward GeForce GTX780 | Samsung 840 250GB | 2xWestern Digital Caviar GreenPower 1TB | Plextor PX-B940SA | Tagan BZ 900W | Corsair H70 | Zalman GT1000 | Samsung Syncmaster T260 | Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Grattis!

En till burk låter fint!
Om du vill lägga pengarna så slå till!

Tack! Mer troligen blir det ett Fermi istället för mitt GTX260 ifall den presterar bra nog samt klarar av att kylas vettigt och inte kostar en eller flera organ.

Citat:

Jo har inte haft några problem innan, men sedan igår får jag 3/4 gånger a1 av någon anledning. Ska dola lite med det idag.

Hoppas du får ordning på det, som EoZ sa, kolla hans inlägg.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pete®gun
Stort grattis Anders!
But i dont want to steal ya thunder... men just nu snodde jag din Top 20 plats, men jag tror inte att jag kommer få behålla den platsen många sekunder till. Bla. för att jag också använder min burk till lite spelande och grafiskt arbete, och där förlorar jag 2-5 timmars foldande per dag.

Tack!
Haha, det är bra med konkurrens! Jag får nöja mig med att det är 11 månader kvar tills du går om mig.

Permalänk
Hedersmedlem

Har fortfarande problem, körde om config. Har de börjat ransonera ut a3orna eller nåt? Lite tråkigt att "deletea" wus för att de tar 15h och ger 3500ppd... "work unit fishing" sammanfattar nog min folding dag pretty much

edit: Woohoo! Napp!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Har fortfarande problem, körde om config. Har de börjat ransonera ut a3orna eller nåt? Lite tråkigt att "deletea" wu's för att de tar 15h och ger 3500ppd... nytt begrepp: "work unit fishing" sammanfattar nog min folding dag pretty much

Skumt. Jag kan inte se något som rapporterats idag om problem i officiella forumet: http://foldingforum.org/viewforum.php?f=58&sid=7be735bf83bb81...

Kan hända att A3'orna går åt fortare än de skapas. Hur går det för övriga A3-foldare?

EDIT: Grattis!

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan hända att A3'orna går åt fortare än de skapas. Hur går det för övriga A3-foldare?

Bara A3or för mig idag. Hade burken nere några timmar och putsade på lappningen (utan resultat) men jag har väl fått 3 WU idag iaf tror jag.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av era909
Bara A3or för mig idag. Hade burken nere några timmar och putsade på lappningen (utan resultat) men jag har väl fått 3 WU idag iaf tror jag.

En jäkla otur för Aser eventuellt. Värt att tänka på är ju att 6.29 är beta och fel kan uppstå. Men ändå.

Av ren nyfikenhet, vad rapporterar HFM.net för PPD med dina A3's?

Jag har sett lite resultat av Intels hexacores med idag. Länkar inlägg för de som är intresserade: http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=55&t=10733&start=270#...

27min på en hexa var inte så jättehett iofs, speciellt vid 3,33GHz. Bara att hoppas att det blir bättre framöver, andra inlägg hintade om problem med fahcore med hexacores samt kernelproblem.

Permalänk
Avstängd

Just nu är det bara A1 som gäller! foldar bara med en burk nu!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Bara för jag sa sådär har jag fått en a1 nu.