Permalänk
Medlem

Vi missade en Woohoo! när vi bräckte 1 miljon WU så...

i efterskott...

Woohoo!

Permalänk
Inaktiv

Nice! Måste ju ha varit någon dag sedan bara.

Jag gillar inte riktigt statistiken: http://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t=...

Dags att dra in titlar till inaktiva foldare kanske?
"Folda 50 000 poäng inom 30-dagar annars försvinner titeln."

Permalänk

de låter som ett bra förslag även om jag förlorar min titel fast jag viker 24/7, men får vi fler vikare så kör på xD

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Nice! Måste ju ha varit någon dag sedan bara.

Jag gillar inte riktigt statistiken: http://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t=...

Dags att dra in titlar till inaktiva foldare kanske?
"Folda 50 000 poäng inom 30-dagar annars försvinner titeln."

Mm.. jag hade ögonen på det för att göra ett woohoo men glömde helt bort det.

Och ja, något måste göras för att få fler aktiva foldare. Det går utför alarmerande fort just nu. =\ 50k på 30 dagar kanske är lite overkill dock. Kör man bara cpu klient och inte smp så är det väldigt svårt att få ihop det.

Kan vi få till en nyhetspost eller något som lockar mer folk?

Permalänk
Inaktiv

Inget ont menat mot någon, stor skillnad på folk som foldat ett par poäng och lagt av och de relativt få som fortsätter. Det finns ganska många som foldat ett poäng och sedan lagt ner helt. Självklart förstår jag att alla inte kan sitta och folda 24/7 men ja, vart är alla de som foldade kring jul? Laget måste ju ha slagit rekord i antalet deltagare och poäng under den tiden.

Lite mer nyheter på sidan vore nog rätt bra, brukar ju bli en skaplig uppgång efter dessa.

Permalänk
Hedersmedlem

Försökte få en artikel när vi passerade 400 miljoner points, borde ju kunna få en nu när vi vikt 1 miljoner WUs! Men dessa brukar bara ge en temporär effekt (kanske något högre men de flesta lägger väl av när mamma kommer och frågar varför elräkningen skjutit i höjden )

btw woohoo för 1 mille

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
Försökte få en artikel när vi passerade 400 miljoner points, borde ju kunna få en nu när vi vikt 1 miljoner WUs! Men dessa brukar bara ge en temporär effekt (kanske något högre men de flesta lägger väl av när mamma kommer och frågar varför elräkningen skjutit i höjden )

btw woohoo för 1 mille

Haha!
Jo, vore kul med en artikel helt klart. Och inte lär det bli fler foldare i sommar direkt.

Jag såg nu att det är knappt 500 aktiva foldare i laget iallafall. Snittet är dessvärre endast på ca 1700PPD. En artikel från Sweclockers som kan hinta om A3-klienten vore ju inte helt dum. Finns säkert många som sitter med gamla ineffektiva windowsklienter som ger 1000PPD/dag när de kan få ut så pass mycket mer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Haha!
Jo, vore kul med en artikel helt klart. Och inte lär det bli fler foldare i sommar direkt.

Jag såg nu att det är knappt 500 aktiva foldare i laget iallafall. Snittet är dessvärre endast på ca 1700PPD. En artikel från Sweclockers som kan hinta om A3-klienten vore ju inte helt dum. Finns säkert många som sitter med gamla ineffektiva windowsklienter som ger 1000PPD/dag när de kan få ut så pass mycket mer.

Det vore inte dumt alls. En guide-tråd till A3? Sedan kan man ju länka alla olika i nyheten. (GPU BIGADV A3).

Kurvan för laget såg ju inte så lovande ut...

Startar egen tråd om min besvärliga burk om jag inte får ordning på det efter jag kört A3 med god marginal över 10.
Är det både A1 och A3 som gills (på den windowsklienten)?

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EoZ
Det vore inte dumt alls. En guide-tråd till A3? Sedan kan man ju länka alla olika i nyheten. (GPU BIGADV A3).

Kurvan för laget såg ju inte så lovande ut...

Startar egen tråd om min besvärliga burk om jag inte får ordning på det efter jag kört A3 med god marginal över 10.
Är det både A1 och A3 som gills (på den windowsklienten)?

Precis. Core A3-klienten för Windows är ju vad som behövts riktigt länge. Nu går det ju folda rätt bra även i Windows, utan speciellt mycket krångel (förutom i ditt fall då ;P ) och utdelningen är bra.

Bra, blir lättare att hitta felet så skulle jag tro. A2 och A3 gills. A1 gills inte, likaså GPU-WU's. Absolut enklast idag är ju troligen att köra 10st A3, när 11e är klar så får man första bonusen. Dessa WU's går ju relativt fort att klara av med.

EDIT: Bara A3 som gills på Windowsklienten. Med Linux gäller bäde A2 och A3.

Permalänk
Hedersmedlem

Perfekt att köra ~en wu när man sover (tar ca 6-7 h på min 920 HT @3.4) iaf. Lite woohoo för att jag letat mig upp bland top 20 ppd average men säger nog mer om andra än om mig (har legat högre men gett upp gpu foldingen i stort sett helt sedan a3).

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Woohoo!

Citat:

Perfekt att köra ~en wu när man sover (tar ca 6-7 h på min 920 HT @3.4) iaf. Lite woohoo för att jag letat mig upp bland top 20 ppd average men säger nog mer om andra än om mig (har legat högre men gett upp gpu foldingen i stort sett helt sedan a3).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wimanx
Wohoo
http://www.sweclockers.com/nyhet/10563-foldinglaget_nar_en_mi...

+ att jag är med i topp 20

Woohoo! Fint dessutom med en artikel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Precis. Core A3-klienten för Windows är ju vad som behövts riktigt länge. Nu går det ju folda rätt bra även i Windows, utan speciellt mycket krångel (förutom i ditt fall då ;P ) och utdelningen är bra.

Bra, blir lättare att hitta felet så skulle jag tro. A2 och A3 gills. A1 gills inte, likaså GPU-WU's. Absolut enklast idag är ju troligen att köra 10st A3, när 11e är klar så får man första bonusen. Dessa WU's går ju relativt fort att klara av med.

EDIT: Bara A3 som gills på Windowsklienten. Med Linux gäller bäde A2 och A3.

Jaha. Hmm synd att jag får enbart A1...
Är A3 större än A1?

10 st BIGADV gills inte för att få bonus i sig?

---

Hoppas fler hänger på denna gång!

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Jaha. Hmm synd att jag får enbart A1...
Är A3 större än A1

10 st BIGADV gills inte för att få bonus i sig?

---

Hoppas fler hänger på denna gång!

Uppdaterat till version 6.29?
Lite osäker, 1920p WU's från A1 är det största jag sett hitills, förutom BIGADV's 25403p då.

10 BIGADV gills, men ingen höjdare att gå den vägen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Uppdaterat till version 6.29?
Lite osäker, 1920p WU's från A1 är det största jag sett hitills, förutom BIGADV's 25403p då.

10 BIGADV gills, men ingen höjdare att gå den vägen.

Den uppdaterade till 9.29 själv.

Jag får i princip alltid 1920p A1. Med tanke på hur dåligt den jobbar (runt 12h) och hur ofta man får A3 så går det fortare att köra BIGADV. 15000ppd totalt är inte så dumt, istället för 9500-10000 som nu.

Får ta isär vattenblocket och experimentera lite med det snart tror jag, snuddar ju på 80 grader titt som tätt på BIGADV med kallt rum. Innan lappningen 75-76 max vid normal rumstemperatur.

Tänkte slipa gropar i vattenblockets botten mellan stavarna och rensa/finslipa bort eventuella alger.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hoppar in i laget nu

Permalänk

Me too

Visa signatur

/ Emil N

Permalänk
Medlem

Välkomna!

Permalänk
Inaktiv

Woohoo! Fler medlemmar.

Citat:

Den uppdaterade till 9.29 själv.

Jag får i princip alltid 1920p A1. Med tanke på hur dåligt den jobbar (runt 12h) och hur ofta man får A3 så går det fortare att köra BIGADV. 15000ppd totalt är inte så dumt, istället för 9500-10000 som nu.

Får ta isär vattenblocket och experimentera lite med det snart tror jag, snuddar ju på 80 grader titt som tätt på BIGADV med kallt rum. Innan lappningen 75-76 max vid normal rumstemperatur.

Tänkte slipa gropar i vattenblockets botten mellan stavarna och rensa/finslipa bort eventuella alger.

Konstigt, som brukligt då. Hade du hunnit skapa en tråd för felsökning?

Låter lite väl varmt faktiskt. =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Woohoo! Fler medlemmar.

Konstigt, som brukligt då. Hade du hunnit skapa en tråd för felsökning?

Låter lite väl varmt faktiskt. =/

Nä, det behövs inte, felet är ju att jag inte får A3 WU's.

Så jag viker bara på med mina härliga BIGADV istället, 6 kvar.

Jag har löst kylproblemet nu.

Jag började med ta isär blocket, det var lite småskit, men inte jätteallvarligt. Den modifikationen jag tänkte göra behövdes inte, det var redan så som jag tänkte göra. Såg ut som att det var en helt plan yta med piggar som stack upp på bilder från google. Men så var det inte, den var nedgröpt upp till 3 mm under den ordinarie plana ytan, så det var kanon. Provlappade med blocket löst och det var bra. Gjorde bara rent allt och slängde ihop igen med kylpasta i sådan där liten vit tub som man får med om man köper något från zalman, i alla fall förr.

Nu låg den på 73 c, ungefär som förut. Kylpastan var nog rätt kass min gamla.

Sedan när jag kollade lite i burken efter varma saker så tänkte jag att jag skulle för skoj skull dubbelkolla så vattnet gick åt rätt håll. Jag har dubbelkollat detta när jag monterade mina nya grejer, men det var fel!

Vattnet gick direkt till grafikkortet, sedan till processorns kanal som inte är i mitten, avsedd för utgång, och sedan tillbaka igen till pumpen och kylet.

Vände på detta och fick 55 grader med full ladd på både grafikkortet och processorn med fläktarna i fullt ös (1300 rpm). 63 grader på ljuslös fläkthastighet och runt 77-80 när jag upptäckte att fläktarna inte var i.

Så nu är det bara folda på med fina temperaturer, byter kylpasta nästa gång jag eller någon kompis beställer på någon datorfirma så jag ligger på kyliga och knäpptysta 60 grader.

Alltså:

WOOHOOOO!!!

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Haha nice!
Såg mycket bättre ut med dessa temperaturer.

Jag tror du vänt på din foldklient med.

Dum fråga kanske.. men du är säker på att du foldar under samma namn som du registrerat för passkey? http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/getpasskey.py

Permalänk
Medlem
Citat:

Haha nice!
Såg mycket bättre ut med dessa temperaturer.

Jag tror du vänt på din foldklient med.

Dum fråga kanske.. men du är säker på att du foldar under samma namn som du registrerat för passkey? http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/getpasskey.py

Ja mycket trevligt!

Haha, ja kanske det med.:)

Kollade mailet, det stämde, så inte det felet heller.

Vi lägger detta åt sidan. Får se om det vill sig efter alla BIGADV är klara. Om två veckor borde det vara klart.

Tack för all hjälp!

Edit: GPU på 46 grader under foldingen, underbart.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått en a1 igen. 12 timmar för 1760p istället för ~7k på samma tid.

Suck...

Permalänk
Inaktiv

Folk klagar över A1 WU's i officiella forumet med. Kan vara så jävligt att A3'orna går åt för fort, vilket på sätt och vis kan vara bra med antar jag.

Ni kör -advmethods och big i config? Och startar med -smp?

Jag har bara fått en sån på månader så har haft tur. Anledningen att jag fick var att min BIGADV-klient inte var uppdaterad. Men ni kör ju bägge 6.29 så inte det problemet här då iallafall.

Vi skulle behöva en tråd för inlägg som våra, vi har ju mer eller mindre kapat Woohoo-tråden.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Folk klagar över A1 WU's i officiella forumet med. Kan vara så jävligt att A3'orna går åt för fort, vilket på sätt och vis kan vara bra med antar jag.

Ni kör -advmethods och big i config? Och startar med -smp?

Jag har bara fått en sån på månader så har haft tur. Anledningen att jag fick var att min BIGADV-klient inte var uppdaterad. Men ni kör ju bägge 6.29 så inte det problemet här då iallafall.

Vi skulle behöva en tråd för inlägg som våra, vi har ju mer eller mindre kapat Woohoo-tråden.

Kanske kan tigga och be en mod att orka rensa lite här, har också bara fått en a1a i början av a3 foldandet (vet inte varför dock).

edit: anders semi-automatiska stavningskontroll

Permalänk
Inaktiv

Woohoo! Första BIGADV-WU'n klar, allt fungerar bra och nu blir det definitivt 24/7 framöver.

Citat:

Kanske kan tigga och be en mod att orka resa lite här, har också bara fått en a1a i början av a3 foldandet (vet inte varför dock).

Resa = rensa?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Woohoo! Första BIGADV-WU'n klar, allt fungerar bra och nu blir det definitivt 24/7 framöver.

Resa = rensa?

Jo missade visst en tangent där

Grattis btw, jobbigt att ha hårdvaruproblem så länge

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Jo missade visst en tangent där

Grattis btw, jobbigt att ha hårdvaruproblem så länge

Tack!
Jo, borde ha varit kring 3 miljoner poäng vid det här laget om det inte vore för det. Men nåja, snart 2 miljoner iallafall.

Permalänk
Medlem

Woho! Dr.Fredrik har nått 30 000 000!

En ny milestone har nu låsts upp för oss andra

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W

Permalänk
Inaktiv

Woohoo för nummer ett!