Sorry cpu=processor, gpu=grafikkort. Bra att du säger till att du inte vet vad jag menade, kan ju bli dumma missförstånd annars. Syftade på att DTX'en har ju i5 520 och dom jag länkade till där har alla i5 430. Och i5 430 är lite långsammare, men det är väldigt liten skillnad vi pratar om. Knappast något du märker vid normalt användande eller i spel.
Nej precis skärmens upplösning har inte med att göra vad du kan visa för upplösning på din tv tex. Det problem som du beskriver med din tv beror oftast på nån liten inställning i tv'n, tex att du ska ställa in den på overscan, eller det kan stå skanna det är lite olika beroende på va det är för tv.
Min erfarenhet är att 1360x768 funkar bäst, om jag kör 1920x1080 via hdmi till min samsung 40" så blir det svarta kanter runt bilden, den täcker alltså inte hela tv'n. Kör jag via vga så är det inga problem med 1920x1080. Det går att få det att funka via hdmi också men jag har inte lagt ner nån energi på det då jag ändå inte kör den upplösningen. Obs detta gäller inte alla datorer och alla tv's, men vissa har haft problem med det.
Det trådlösa nätverket ska stödja N-draft, det betyder i korta drag att det är mycket snabbare, 300mbit istället för standard hastigheten 54mbit. För att kunna köra 300mbit så behöver du en trådlös router som har stöd för N-draft. Men du ska helt klart ha det på din dator, dom allra flesta datorer har stöd för det.
Jag skulle nog inte beställa från deviltech om jag vore dig, helt enkelt för att det inte lönar sig när det gäller en dator i den klassen. Skillnaden på dom olika datorerna jag länkade till är egentligen mest kvalitén, acer har haft vissa problem med kvalitén. Men dom är också billigare. Det betyder inte att alla acer går sönder men hp och acer ligger sämst till om man kollar på hur många datorer som har haft problem inom en 3års period. Asus ligger bäst till i samma undersökning, tätt följda av sony vill jag minnas. Nog om det.
Jag skulle nog rekommendera denna till dig
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=555614
Den har i3 processor istället för i5, skillnaden i prestanda på dom två är marginell. Priset däremot skiljer ju ca 1000kr. För övrigt är datorerna lika, samma grafikkort osv.