Permalänk
Medlem

Problem med Radeon HD5770

Tjenare!

När jag sitter och spelar så hänger bara datorn sig. Detta har hänt när jag spelat spel som Heroes Of Newerth & Battlefield Bad Company 2 - Beta. Jag får upp en massa sträck över hela skärmen oftast vita men även hänt att det kommit grönt & blått. Jag har kopplat in det exakt som jag ska, annars hade jag nog inte kunnat sitta här och skriva denna tråd. Jag har installerat de senaste drivrutinerna från ATIs hemsida, jag har avinstallerat dem och installerat om dem. Jag har formaterat datorn två gånger så att allt gammalt ska försvinna, men också andra gången för om jag installerat fel drivrutiner men har svårt att tro det. Jag tror inte det är värmen, för jag har känt över grafikkortet när datorn hänger sig och det känns inte så varmt alls. Jag har även kontrollerat hur många grader grafikkortet håller när jag spelar, det brukar ligga runt 30-40 grader och det ska ju verkligen inte vara några problem, eller? Det har även hänt att hela datorn har hängt sig när jag sitter på Youtube eller någon annan webbspelare. När jag inte rör datorn så stod den i 9 timmar utan att något hände. Sen skulle jag lira lite Battlefield och det tog cirka 10-20 minuter innan datorn frös sig.

Hoppas verkligen ni kan hjälpa mig för detta är inte roligt alls. Vet inte om det går att lämna tillbaka det nu liksom, nu när det är använt och allt. Så jag är tacksam och ni kan hjälpa mig.

Permalänk
Medlem

Du har väl garanti på kortet?

Skriv gärna hela ditt system.

Annars tycker jag att det låter som ett minnesrelaterat problem. Eller nätdel möjligtvis.

Permalänk
Medlem

det verkar som om ditt problem kanske kan härledas till ner klockningen på kortet, min dator va likadan efter jag stoppade i mitt kort.

det jag gjorde var att höja kortets "viloklock" från 157 mhz gpu 300 mhz minne till 300 mhz gpu och 600 mhz minne, efter dt har min burk funkat perfa...

värt att testa kanske.???

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Medlem

Jag trodde först det kunde vara nätagget men så var det inte. Sen, Ja, jag har garanti och ska skicka tillbaka det så får komplett där jag beställde ifrån testa om det fungerar för dem. Tror jag knappast. Men tack i alla fall.

Permalänk
Medlem

Kan inte vara så att kortet blir överhettat? Hände exakt den där upplevelsen med mitt gamla Radeon kort efter ett tag. Testat att köra med chassi sidan öppen?

Visa signatur

Gigabyte p35-DS4, Dual core 2.13, Scythe infinity, Nvidia 8800 gts 320mb, Ram 512MB x4, 200+320 GB HD, Antec p182, Windows vista.

Permalänk
Avstängd

Jag har exakt samma fel på mitt radeon HD 5750. Söker du lite på google kommer du hitta tusentals med samma problem på de här korten. har verkligen försökt göra allt för att bli av med det här felet

Vad jag förstår så skulle detta fel ha fixats redan i förrförra drivrutinen som släpptes men felet kvarstår ännu för mig vilken drivrutin jag än kör.

Hittar du något som funkar så skriv gärna här!

Visa signatur

[Intel System : Intel Core i5 4690K @ 44x 100 = 4400 Mhz Validerad - MSI Z97S Krait Edition - Corsair H60 - MSI GTX 970 4GB - Kingston HyperX 2x4 GB 1866 mhz @ 2200 Mhz - 3dmark Firestrike: 10175 - Skydiver:26373 - SuperPI 1M: 7.847]