Permalänk
Medlem

Måste ha hårddisk itll xboxen först

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Ointressant med konsolsläpp. När kommer Pc-versionen FFS!

Tror det itne är så mycket att ha till pc bf3 är det man väntar på!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

Tror det blir mycket bättre på PC, känner att det fortfarande känns lite konstigt för mig att spela Battlefield på konsol, så van vid mycket mer funktioner och sättet att styra. Lite knepigt när man spelar en serie på PC och sen på konsol.

Spelet är roligt dock, men som sagt tror jag det kan bli grymt på PC. Synd att det inte kommer förrän i höst.

Permalänk
Avstängd

Tror detta spelet suger bara ny grafik samma tråkiga banor ...

Visa signatur

Vardagsburk: Pentium 3.4Ghz! 2x1gb DDR400, Abit AG8, 2100GB disk.

Foto: Canon EOS 40D + Sigma 18-50 F2.8 Macro + Canon EF 17-85 F4-5,6

Permalänk
Medlem

Riktigt underhållande spel, älskar frostbitemotorn

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganjaman
Tror detta spelet suger bara ny grafik samma tråkiga banor ...

För oss som tyckte om banorna i Battlefield 1942 så är det skoj

Har du inte testat spelet ska du inte uttala dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Ointressant med konsolsläpp. När kommer Pc-versionen FFS!

Pc-versionen släpps i september

Visa signatur

[OS: windows vista ultimate] | [Processor: AMD Phenom2 X4 940 3.0Ghz, AM2+ Black Edition] | [Mobo: GA-MA790GP-DS4H] | [Graffe: PowerColor ATI HD4870 X2 2GB] | [750w nätagg] | [Cooler Master Haf 952] | [Corsair Dominator 2x2gb 1066mhz] | [500gb WD]

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur man ens kan överväga att spela såna här spel på konsol

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Fattar inte hur man ens kan överväga att spela såna här spel på konsol

FPS i allmänhet är inga problem, problemet är när man försöker spela en serie som man spelat på PC på konsol. Jag har inga problem med t.ex. Call of Duty-spelen, för jag har aldrig spelat dem på PC. Däremot Battlefield är jag van vid att ha mycket större kontroll och många fler funktioner, detta känns lite väl nerbantat tycker jag och jag känner mig som en riktig... noob när jag spelar. Men vill inte svika spelet, kommer nog skaffa det på PC senare istället.

Permalänk
Medlem

Många tycker ju även att det är fusk att spela FPS med mus, ett resonemang jag inte förstår. Ingen tycker det är fusk att köra bilspel med ratt, eller att flyga med joystick.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

konstigt när fps började spelas med mus

Permalänk
Medlem

Tre frågor här som jag hoppas kunna få svar på nu när jag spelat lite.

Då och då kan det ibland stå cannot connect to ea servers vid olika tillfällen. Någon mer som fått detta och vet vad man kan göra åt det?

Den lilla kartan i nedre hörnet kan den göras större? Spelar på stor bioduk och den kartan är för liten för mig, skulle behöva få den större eftersom jag ännu inte lärt mig vart allt finns och så.

Till sist, finns det något sweclockers-lag eller något? Vore kul o spela med lite mer seriösa svenskar istället för diverse randoms.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten Kattskit
konstigt när fps började spelas med mus

Nja. stämmer väl inte riktigt.
Man körde med piltangenterna, då de inte gick att sikta uppåt.
O du kunde även spela doom o wolfenstein(censurerad av nintendo) på konsol.
Var dock vid quake som det hände annat

Permalänk
Medlem

Jojo men med doom och wolfenstein var det inte direkt nödvändigt med mus så ja räkna bort dom

doom och wolfenstein släpptes ett par efteråt på snes.

Permalänk
Medlem

Jaha nu är skiten försenat till Q1 2010

"We haven't released a Frostbite [DICE's game engine] built game on PC, so going into this project we lacked a starting foundation we had on Console. There are also many different and unique only challenges to the PC that has lead to us pushing the release even further to Q1 CY 2010 [early next year]. This was a hard pill to swallow, but it was absolutely needed to ensure the features and functionality that PC Players have come to expect from Battlefield on PC are not missing. Things like support for DirectX 9 and 10, higher player count (up to 32-player matches), wide peripheral support i.e. Joysticks for flying, VoIP, and ranked server provider hosting. So it was and still is the absolutely right decision, for quality sake, to not release until it is ready."

http://g4tv.com/games/pc/61826/battlefield-1943/articles/6819...

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem

Hoppas detta kan underhålla en fram till att bf 3 kommer. Hoppas de gör bra många fler kartor denna gång och vapen som kan skjuta genom väggar, inte bara spränga väggar.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

bf 1943 är väl endast gamla spelet (1942)fast med ny motor vad man har förstått..tror jag läst nått sånt om det i nån pcgamer..lite av en hyllning till org fast med nytt utseende..alltså inget nytt spel isig igentligen..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Då hinner ju Battlefield bad company 2 komma innan ju? Konstigt

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Fortfarande inget nytt releasedatum?

Visa signatur

Aorus X7 Pro V3 17,3" Full HD i7-4870HQ / 16GB / 1TB+2x256GB SSD / GTX 970M 3GB SLI / Win8.1

Laptop: ASUS ZENBOOK UX32VD CI5 1.7 4GB/500 + 24 SSD GT620M 13.3" W7HP

Permalänk

måste bara avreagera mig lite, såg på trailerfilmerna igen och åååh... vill ha... ska köpa ny skärm och allt då... vad surt ifall det inte blir någon release till pc... fast de fick ju två priser på konsoll-versionerna...

i värsta fall får man väl gå och köpa sig ett playstation och bauta tv.. :-S

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad till Shooters*

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeltaMelta
måste bara avreagera mig lite, såg på trailerfilmerna igen och åååh... vill ha... ska köpa ny skärm och allt då... vad surt ifall det inte blir någon release till pc... fast de fick ju två priser på konsoll-versionerna...

i värsta fall får man väl gå och köpa sig ett playstation och bauta tv.. :-S

Klart det kommer till PC Jag har bokat och betalt sen månader tillbaka så nu får det ta och släppas!

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Skrivet av nevada:

Jaha nu är skiten försenat till Q1 2010

"We haven't released a Frostbite [DICE's game engine] built game on PC, so going into this project we lacked a starting foundation we had on Console. There are also many different and unique only challenges to the PC that has lead to us pushing the release even further to Q1 CY 2010 [early next year]. This was a hard pill to swallow, but it was absolutely needed to ensure the features and functionality that PC Players have come to expect from Battlefield on PC are not missing. Things like support for DirectX 9 and 10, higher player count (up to 32-player matches), wide peripheral support i.e. Joysticks for flying, VoIP, and ranked server provider hosting. So it was and still is the absolutely right decision, for quality sake, to not release until it is ready."

Battlefield 1943 for PC - Preview - G4tv.com

Skrivet av tzeghost:

Pc-versionen släpps i september

Jahapp, vad hände med BF1943 till PC DICE? Nu är det 4 månader sen Bad Company 2 släpptes.

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Skrivet av Cartoonhero:

Jahapp, vad hände med BF1943 till PC DICE? Nu är det 4 månader sen Bad Company 2 släpptes.

Ja förhandsbokade det på EA store men de drog aldrig pengarna :S reserverade beloppet i 2 veckor men inget hände. Verkar som de lagt det på is eller nått. Riktigt dålig stil tycker jag! Många miljoner att tjäna in för dem då ja tror många skulle köpa det. DE borde släppa det på steam eller nått.

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk

*deprimerad* *vill ha*