Grafikkort för Call of Duty

Permalänk

Grafikkort för Call of Duty

Spelar i princip bara Call of Duty...

1680x1050 samt lite lull-lull på vill jag att det grejar.

Vilket är det billigate graffet jag kommer undan med?

Permalänk
Inaktiv

Ett HD4350...maxar det nog, fast det kanske går i 1-2 fps...

Nåja.
Vilken prisklass har du tänkt dig?

Permalänk

Läs frågan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typewriter
Läs frågan.

Han läste frågan (som är dåligt ställd och ställd under fel forum) och svarade helt korrekt.

Men om man ska läsa mellan linjerna så kanske ett 4850/70 duger? Och då antar jag att du har nån core 2 duo och sitter och hoppgibbar MW2 som alla andra.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lejo
Han läste frågan (som är dåligt ställd och ställd under fel forum) och svarade helt korrekt.

Men om man ska läsa mellan linjerna så kanske ett 4850/70 duger? Och då antar jag att du har nån core 2 duo och sitter och hoppgibbar MW2 som alla andra.

Va menas med hoppgibbar ?

Visa signatur

i5 - 4gb xms3 @ 1600MHz - 500gb wd hdd - 260gtx sli - antec twelve hundred - 750W corsair TX. W7 ultimate 64bit

& allt visas i en CRT från 1999;) 19" 100Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zalkan
Va menas med hoppgibbar ?

Sitter och hoppar som en p12a på stolen och skriker "omg pwned noob shatafackap ju luuser ai puuwn juu" och råkar dö av nån random granat och får världens dampryck och tar ut det på tangentbordet för att han har sett heaton slå sönder sitt tangentbord på en skärm på youtube och tror det är coolt.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lejo
Sitter och hoppar som en p12a på stolen och skriker "omg pwned noob shatafackap ju luuser ai puuwn juu" och råkar dö av nån random granat och får världens dampryck och tar ut det på tangentbordet för att han har sett heaton slå sönder sitt tangentbord på en skärm på youtube och tror det är coolt.

Undra vem som är neeerd

Permalänk
Hedersmedlem

Det kan vara bra att veta vilket Call of Duty du menar innan man försöker besvara din fråga.

Permalänk

Ja för ett spel som kom ut för 7 år sen så kan du väll åka förbi en sväng på tippen och titta om du hittar något ?

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lejo
Sitter och hoppar som en p12a på stolen och skriker "omg pwned noob shatafackap ju luuser ai puuwn juu" och råkar dö av nån random granat och får världens dampryck och tar ut det på tangentbordet för att han har sett heaton slå sönder sitt tangentbord på en skärm på youtube och tror det är coolt.

HAHAHAHA XD det tragiska är att det stämmer xD

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Jag har spelat med 9800gtx+ med allt full 1920x1080 i det spelet, allt förutom AA dock. Så det kräver inte allt för mycket. Man bör klara sig med ett GTS250 då det är samma kort, för att vara säker, lägg dig på 1500krs-klass då är du garanterat, sen måste du klart ha tillräckligt stark dator i övrigt.

Visa signatur

- Why AMD?
- Why NOT?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typewriter
Spelar i princip bara Call of Duty...

1680x1050 samt lite lull-lull på vill jag att det grejar.

Vilket är det billigate graffet jag kommer undan med?

Vilken Call of duty menar du? Och hur mycket ram samt vilken cpu har du?

PS: Tycker de flesta kommentarer här inne är onödiga.

Och Frågeställaren du får formulera dig bättre och med fler detaljer i framtiden.

Visa signatur

Här för att försöka hjälpa med det jag kan ^_^

Permalänk
Medlem

Jag spelar oxå COD MW och maxar både det och MW2 med mitt grafikkort och då rör det sig om ca 1500SEK.
Nej, jag hoppgibbar inte el vad det nu kallades...

Mvh

CCH

Visa signatur

Win7 Ultimate.Asus P5Q-E P45, Intel Core 2 Duo E7500 2.93Ghz 1066Mhz, 2x2Gb Corsair XMS-2 8500 C5D. Intel SSD320 120Gb (OS&spel) Powercolor HD 4870 1GB. Antec Three Hundred.
Benq G2420HDB. Logitech MX518. Logitech G15

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typewriter
Spelar i princip bara Call of Duty...

1680x1050 samt lite lull-lull på vill jag att det grejar.

Vilket är det billigate graffet jag kommer undan med?

Ett Radeon 9700 pro räcker rätt bra. Känner du dig vild och kanske vill köra spelet helt maxat kanske du kan sträcka dig till ett Radeon x800gt.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lejo
Sitter och hoppar som en p12a på stolen och skriker "omg pwned noob shatafackap ju luuser ai puuwn juu" och råkar dö av nån random granat och får världens dampryck och tar ut det på tangentbordet för att han har sett heaton slå sönder sitt tangentbord på en skärm på youtube och tror det är coolt.

Lite OT men ja tycker nog andå dom som får myror i brallorna å börjar kängruhoppa som idioter om man möter dom 1 vs 1 är bäst Strafar man bara lite å låter dom hålla på kommer deras försök resultera i att dom måste ladda om varpå man knviar dom.
Dagens FPS generation verkar helt ha gott miste om förmågan att aima

Saknar RTCW

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

tjenare Kan säga att ett XFX 5770 1gb räcker och blir över!
maxar allt i 1920x1080 med anti ailasing och allt, ligger 60-80 fps ungefär

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darrefreak
tjenare Kan säga att ett XFX 5770 1gb räcker och blir över!
maxar allt i 1920x1080 med anti ailasing och allt, ligger 60-80 fps ungefär

Men den kostar ca 20ggr mer än ett kort som maxar CoD med 60-80fps med allt påslaget.
Ett X850xt går på omkring 50kr på tradera och kan maxa CoD utan problem.
Ett Radeon 5770 går på omkring 1400kr och kommer inte tillföra något förutom lite mer energisnål.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

men han måste väl ändå snacka om MW2 eller nåt, vem sitter o lirar COD (1) idag ??

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
Lite OT men ja tycker nog andå dom som får myror i brallorna å börjar kängruhoppa som idioter om man möter dom 1 vs 1 är bäst Strafar man bara lite å låter dom hålla på kommer deras försök resultera i att dom måste ladda om varpå man knviar dom.
Dagens FPS generation verkar helt ha gott miste om förmågan att aima

Saknar RTCW
e5YZ8Sjangg

Oja det har vi, sorgligt men sant när det inte kommer ut lir där man faktiskt behöver skill.
Brukar lira like Quake Live för att inte helt tappa bort aimet.

Permalänk
Medlem

Han kanske pratar om CoD 2? Det har ju DirectX 9 också

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommie_l
men han måste väl ändå snacka om MW2 eller nåt, vem sitter o lirar COD (1) idag ??

Ja lirar fortfarande COD2 De är ju fullt på servrarna ju. Å medal of honor allied assault

Fundera gärna lite över hur många som lirar CS så ska du nog se att bara för att ett spel inte har DirectX11 å senaste grafiken, spelas dom fortfarande online

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommie_l
men han måste väl ändå snacka om MW2 eller nåt, vem sitter o lirar COD (1) idag ??

Jag gör det ibland, fast då är det expansionen, United Offensive, som gäller. Grymt skön MP tycker jag!

Permalänk
Medlem

Hade ju varit bra att veta om TS syftar på Call of Duty (1:an, originalet alltså) eller ett modernare spel som Modern Warfare.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

KÖP ett 4770! ;D

Visa signatur

6500@3.2, Msi z170-A Pro, 16gb corsair 2133mhz, Asus 780gtx OC2, Corsair550w, 750evo 250gb, AsusMg248Q 144hz, g500s,

Permalänk

jag vet att tillochmed ett 9600gt klarar det på max ^^^men ett HD5770 skulle jag nog tips om, inte så dyrt och nice med tre skärmar med eyefinity ^^

Visa signatur

måndagar är ett värdelöst sätt att slösa bort en sjundedel av sitt liv.

Permalänk
Medlem

Otroligt komisk tråd. Låt typewriter komma med ytterligare input i form av relevant information och svara på hans fråga utifrån den.

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
Ja lirar fortfarande COD2 De är ju fullt på servrarna ju. Å medal of honor allied assault

Fundera gärna lite över hur många som lirar CS så ska du nog se att bara för att ett spel inte har DirectX11 å senaste grafiken, spelas dom fortfarande online

spelar med cod2

Visa signatur

OLD FASIONSHOW...
Gigabyte GA-MA790X-UD3P. AMD Phenom black edition 3.4Ghz,Corsair 2 GB 800MHZ, Asus 3870 512MB DDR4 851MHz/1143MEM, 2,7 TB. HD 4,7TB och en ful jävla burk!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
Ja lirar fortfarande COD2 De är ju fullt på servrarna ju. Å medal of honor allied assault

Fundera gärna lite över hur många som lirar CS så ska du nog se att bara för att ett spel inte har DirectX11 å senaste grafiken, spelas dom fortfarande online

Fullt?? jag testade spelet nyligen och då fanns inte en käft på nån server som listades. Jag har en singelplayer mod till COD1 som är kul och svårt som fan. Man måste spara ganska ofta (i alla fall om man är lite sämre spelare )

Revolt 0.15.exe heter filen i alla fall

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommie_l
men han måste väl ändå snacka om MW2 eller nåt, vem sitter o lirar COD (1) idag ??

Jag gör det nästan dagligen...visst det är 7 år gammalt men fortfarande ett av dom absolut bästa mp spelen som finns...MW2 är skit i jämförelse!

Ont:ett 6600gt kanske?

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tEan
Jag gör det nästan dagligen...visst det är 7 år gammalt men fortfarande ett av dom absolut bästa mp spelen som finns...MW2 är skit i jämförelse!

I princip kan man säga att de gjordes bättre spel för för FPS online. När ett spel gavs ut gjordes de för att hålla, inte en halvtaskig produkt för att tjäna pengar. Allt verkar va stöpt i samma enkla form, allt för att underlätta en näst komande release 6 månader efter den aktuella.

RTCW fick ju sin egen turnering i Dallas (Quakecon) ihop med andra spel byggda på quakemotorn (idtech3 är den bästa motorn all time att bygga en online fps på).

Känns som om spelutvecklarna gick från "built to last" till "Built to be traded".

(De hålls fortfarande turneringar kring RTCW som kom ut 2001, för att inte tala om dess mediokra efterföljare Enemy Territory (2003) som årligen har en turnering i Holland med bla Intel som huvudsponsor... Built to last

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club