Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Ursäkta Komplett.se, ni är här för å vissa fram fötterna! eller?

Citat:

the_speed
"Jag beställde en 965a på komplett 1337 men jag hade inte pengarna till att hämta ut den, så den skickades tillbaka till komplett.
O nu så har jag fått en Kreditnota i mailen, så jag undrar betalar jag den (får fördelsedags pengar) får jag då processorn lr har jag blåst mig själv på ca 1000kr ?"
Kontakta vår kundservice så kan de hjälpa dig med detta.

Detta korrekt sätt å besvara på? Varför inte bara säga rakt nej/ja? Vi andra "kunder" vill nog gärna läsa om sånt, därför ni är här.

Citat:

"wasidop
Jag har en fråga; tar det längre tid för tunga saker att komma fram? Lite skumt då ett usb-minne låg kvar hos er och ett chassi kom fram till posten..."
Ibland kan skrymmande paket ta någon dag längre i postens hantering, kontakta gärna vår kundservice för att se hur det ligger till med just din order / dina paket.

Så USB-minnen är svårare å skicka? (jag ogillar att behöva låta sur/dum, men föredrar korrekta svar än udda/felaktiga svar) // Bloopy

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

går det att få fraktfritt från komplett via sweclockers?

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweCarn
går det att få fraktfritt från komplett via sweclockers?

Nej, de har inga koder eller dylikt.

Permalänk
Komplett.se

Bloopy
Vi är här för att svara på frågor, ta emot synpunkter och bidra till att våra kunder skall bli extra nöjda. Vi är inte närvarande på Sweclockers för att besvara leveransförfrågningar och felsöka kunders produkter. Vi har en kundserviceavdelning som hanterar dessa typer av frågor och man når dem mycket snabbt och enkelt via telefon eller mail. Båda fallen du nämner skulle man nog kunna klassa som frågor som "inte är av allmänt intresse" och vi ber därför kunderna att kontakta oss via rätt kontaktvägar för att få en snabb och effektiv hantering av deras ärenden.

Vi vill fortsättningsvis få synpunkter från Er alla, oavsett om det rör vår närvaro på Sweclockers, våra annonser, webb, priser m.m.

SweCarn
Vi har i dagsläget inga sådana erbjudanden.

Dock bör du och alla ni andra hålla utkik efter ett speciellt erbjudande, endast för Sweclockers medlemmar som kommer synas i en av våra annonser under eftermiddagen / kvällen, bara här på Sweclockers.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Komplett
Dock bör du och alla ni andra hålla utkik efter ett speciellt erbjudande, endast för Sweclockers medlemmar som kommer synas i en av våra annonser under eftermiddagen / kvällen, bara här på Sweclockers.

Tack för att ni meddelar innan!

Permalänk
Medlem

e det via anonser eller något annat. får man fåra via sin E post med.

E det samma som ni skickara via E post ?

Visa signatur

i7 860 ram 4GB 1333 HDD 150 raptor 2st 640 gb XFX5850 Black

H50 kylare

Permalänk
Komplett.se

Länkningen till erbjudandet kommer ENDAST att synas i våra annonser här på Sweclockers, inte i några mail eller på någon annan site.

// Erik J

Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Annonsen du snackade om, är det att det blir ett nytt 13.37 erbjudande på fredag?

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Komplett
wasidop
Ibland kan skrymmande paket ta någon dag längre i postens hantering, kontakta gärna vår kundservice för att se hur det ligger till med just din order / dina paket.

Problemet är löst sen länge sedan, bara det att vi fick det roliga svaret "det tar längre tid för tunga saker att komma fram" från eran kundtjänst, då ett chassi låg på posten och en usb-sticka + fler småsaker låg kvar hos er.
Allt fanns i lager enligt eran hemsida ofc.

Permalänk
Medlem

| Komplett - Bloopy |
2´a punkten var lite iron å trodde ni skulle snappa upp de, självklart var de plockfel då en mindre sak kom fram senare än den större mer skrymmande.

1´a fråga... Så ni tror inte att andra vill veta om eran 3.3 regel går å böja på eller om det är ett definitivt?
Om ni inte svarar på hans fråga så ställer jag den å några andra frågor...

1: Är erat regelverk nåt ni inte böjer på en tum?
2: Ifall ja, ge gärna ett förslag på vad de skulle gälla å gäller de 3.3 regel så ta gärna ett sådant exempel.
3: Om ni köpte en sak, "glömde" hämta ut, är summan skälig som ni tar för extrahantering,porto T&R?
4: Hur går det med eran kund-support? Den var nästan nere på obefintligt ett tag, era å kunders svar.
5: Kan vi få se mera tillmötesgående svar på Sweclockers från Komplett än, ringa/mail kundsupport...?

Visa signatur

Permalänk

En trevlig sak vore ju att fixa nedräkningen till denna omgångs erbjudande.
Det står att det är den 26e men nedräkningen slutar den 25e (torsdag), antar att det är på fredag som förra gången men man vet ju aldrig..

Visa signatur

Cooler Master Cosmos II | Gigabyte Odin 1200W| Gigabyte x58a-OC | 12GB Corsair Dominator DDR3 @ 1600MHz | MSI GTX970 | Intel Core i7 920 @ 3,4GHz (HT enabled) | Samsung EVO 250GB |

Permalänk
Komplett.se

Bloopy

För att ge lite bakgrundsinformation till våra kostnader.
Om en kund inte löser ut en försändelse är vi tvungna att debitera en administrativ avgift och fraktkostnaden båda vägar för att täcka upp en liten del av de omkostnader vi drabbas av. Vårt centrallager ligger i Sandefjord i Norge och alla våra leveranser skickas därifrån. I de fall en försändelse ej hämtas ut får vi skicka paketet i retur till vår returavdelning i Göteborg som i sin tur skickar tillbaka försändelsen till centrallagret i Sandefjord för behandling och sedan skall produkten upp på lagerhyllan igen.

1. I de fall det är något specifikt som inträffat eller föreligger gör vi självklart undantag i våra uppsatta rutiner.
2. Om t.ex. posten har gjort en felsortering och ordern inte längre är intressant står vi för de kringkostnader detta medför och belastar ingen returfraktkostnad.
3. Ja, vi skickar först en orderbekräftelse, sändningsbekräftelse och sedan skickar även posten påminnelser om inte en leverans har hämtats ut.
4. I Januari behandlade vår support ca 18000 inkommande ärenden med en medelsvarstid på ca 2½ minut och alla inkomna mail besvarades i snitt inom 10 timmar. I februari har vi haft en del sjukfrånvaro vilket har påverkat våra svarstider negativt under vissa perioder trots att vi kallat in extrapersonal. Vi är dock ajour med mailbesvaringen och det går relativt snabbt att komma fram på telefon.
5. Ja, så länge det inte berör specifika support och leveransärenden.

Azuricate
Vi tackar för detta, våra banners är uppdaterade.

MVH // Erik J

Visa signatur

Permalänk
Medlem

2. "kringkostnader detta medför och belastar ingen returfraktkostnad."
Gäller även frakt kostnad till kunden?
3. Jag förstår att era omkostnader "stiger" markant då ni har komplext lager system, kanske fundera på Sverige lager?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Tack Komplett för ett bra erbjudande!
Diskarna verkar ha gått åt fort så får se om det nu kommer hem någon. Allt verkar dock okej enligt informationen jag från min kontosida.

Hoppas det blir fler liknande kampanjer framöver.

Permalänk
Medlem

Hej! Jag undrar om ni kan ta in Sennheiser PC-350 i sortimentet? Just nu ligger priset på 1999 kr vilket är överdrivet. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=582491

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk

är diskarna slut?
eller har dom inte kommit?

Permalänk
Medlem

Först vill jag informera om att jag är medveten om eran kundpolicy, support sköter man via telefon och eran kundtjänst.

Jag köpte en dator strax innan jul, denna fungerade ypperligt de första fem dagarna därefter "dog" den och var helt obrukbar. Inga problem tänkte jag, kontaktade er kundtjänst och fick hjälp med att reklamera varan.

Det hela började med att jag blev lovad en helt ny dator, vilket skulle resultera i att jag blev av med datorn i ungefär 4 dagar. Strax därefter ändrade ni ert beslut och sa att datorn skulle repareras, detta kunde tydligen ta upp till två månader. Jag hade emellertid "tur" och fick tillbaka datorn exakt 27 dagar efter att jag lämnade in den. Vid detta skede var jag fortfarande en ganska så trevlig människa, men när jag sedan kommer hem och märker att datorn inte fungerar och EXAKT samma problem kvarstår. Då blev jag rent ut sagt förbannad och det blev inte bättre av att datorn var ännu mer fördärvad. Datorn utsida och insida (inte INNE i själva datorn) hade drabbats utav flera bucklor och repor, får man säga att den såg ut som skit? I alla fall som en dator av betydligt högre ålder än denna och detta då datorn inte ens var lagad.

Jag åkte ner till kompletts hämtbutik här i göteborg och frågan vad in hela fridens namn de sysslar med. Jag bemöttes otrevligt, och bad då att få tala med deras försäljningschef eller den platsansvarige. Notera att jag är deras kund, deras missnöjda kund. Ett företag som är seriöst och värnar om sina kunder, stora som små, har ett enda uppdrag när en kund är missnöjda och det är att gör denne nöjd igen. Efter nästan 1h väntande får jag veta att "chefen" vägrar att träffa mig och det samma gäller kundtjänst, som för övrigt sitter i samma byggnad. Även om deras policy lyder på annat vis är detta inte alltför mycket att ställa upp på.

Personen som meddelade mig om att "chefen" inte ville träffa mig gav mig dock hans nummer som jag skulle ringa till, jag tog kontakt med honom och vid det här laget var det bara en sak som gällde och det var att häva köpet. Varför stödja komplett med nästan 20 000SEK när dom beter sig såhär? Sagt och gjort, detta accepterades som tur var och jag har nu fått mina pengar tillbaka.

Jag vill att alla ska ha i åtanke att jag personligen har spenderat summor hos just komplett som förmodligen anses var långt över "normalt" samt att familjensföretag är en stor kund till komplett (ett par 100 000SEK bara under 2009).

Både mitt privata och företagets konto är nu avslutade och inte en endaste krona kommer någonsin att spenderas hos er igen.

EDIT:
Glömde skriva att jag blev erbjuden att få lämna in datorn på reparation igen, innan jag hävde köpet - vid det här laget borde en helt ny dator vara en självklarhet.

Detta var en lätt sammanfattning, det har också existerat samtal med folk i deras support som rent ut sagt är otrevliga och överlägsna.

Permalänk
Medlem

Jag undrar en sak angående Erbjudandet ni hade 13.37. Var det en person som köpte typ 100 hårddiskar eller blev det verkligen 200 beställningar på samma vara(WD Green 1TB)?

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk

Ah fan, va inte hemma under erbjudandet haha

Visa signatur

i5 3570K 3,4GHz | Noctua NH-C12P SE14 | Cooler Master HAF XB EVO | Asus MAXIMUS V GENE | G.Skill 8GB 1600Mhz Ripjaws X | FD Newton R2, 800W 80+ Modulär | MSI Radeon R9 280X 3GB | Samsung SSD 830 256 GB | www.muforce.se - Quake Live clan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredde5
Håller med dig Huddit.

Men gör man ett dyrt köp, då ska man läsa noga tycker jag.

XD Herrejäklar vilket ironiskt inlägg!

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

eller så läser man inte alls.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrfredrik
Först vill jag informera om att jag är medveten om eran kundpolicy, support sköter man via telefon och eran kundtjänst.

Jag köpte en dator strax innan jul, denna fungerade ypperligt de första fem dagarna därefter "dog" den och var helt obrukbar. Inga problem tänkte jag, kontaktade er kundtjänst och fick hjälp med att reklamera varan.

Det hela började med att jag blev lovad en helt ny dator, vilket skulle resultera i att jag blev av med datorn i ungefär 4 dagar. Strax därefter ändrade ni ert beslut och sa att datorn skulle repareras, detta kunde tydligen ta upp till två månader. Jag hade emellertid "tur" och fick tillbaka datorn exakt 27 dagar efter att jag lämnade in den. Vid detta skede var jag fortfarande en ganska så trevlig människa, men när jag sedan kommer hem och märker att datorn inte fungerar och EXAKT samma problem kvarstår. Då blev jag rent ut sagt förbannad och det blev inte bättre av att datorn var ännu mer fördärvad. Datorn utsida och insida (inte INNE i själva datorn) hade drabbats utav flera bucklor och repor, får man säga att den såg ut som skit? I alla fall som en dator av betydligt högre ålder än denna och detta då datorn inte ens var lagad.

Jag åkte ner till kompletts hämtbutik här i göteborg och frågan vad in hela fridens namn de sysslar med. Jag bemöttes otrevligt, och bad då att få tala med deras försäljningschef eller den platsansvarige. Notera att jag är deras kund, deras missnöjda kund. Ett företag som är seriöst och värnar om sina kunder, stora som små, har ett enda uppdrag när en kund är missnöjda och det är att gör denne nöjd igen. Efter nästan 1h väntande får jag veta att "chefen" vägrar att träffa mig och det samma gäller kundtjänst, som för övrigt sitter i samma byggnad. Även om deras policy lyder på annat vis är detta inte alltför mycket att ställa upp på.

Personen som meddelade mig om att "chefen" inte ville träffa mig gav mig dock hans nummer som jag skulle ringa till, jag tog kontakt med honom och vid det här laget var det bara en sak som gällde och det var att häva köpet. Varför stödja komplett med nästan 20 000SEK när dom beter sig såhär? Sagt och gjort, detta accepterades som tur var och jag har nu fått mina pengar tillbaka.

Jag vill att alla ska ha i åtanke att jag personligen har spenderat summor hos just komplett som förmodligen anses var långt över "normalt" samt att familjensföretag är en stor kund till komplett (ett par 100 000SEK bara under 2009).

Både mitt privata och företagets konto är nu avslutade och inte en endaste krona kommer någonsin att spenderas hos er igen.

EDIT:
Glömde skriva att jag blev erbjuden att få lämna in datorn på reparation igen, innan jag hävde köpet - vid det här laget borde en helt ny dator vara en självklarhet.

Detta var en lätt sammanfattning, det har också existerat samtal med folk i deras support som rent ut sagt är otrevliga och överlägsna.

verkar som du hade otroligt mycket otur

jag har inte haft något allvarligt problem med komplett men jag fick ett ganska stort problem mars 2009 med komplett men det löste sig

och som du säger dem tar inte bra hand om saker man skickar till dem problemet jag hade var problem med grafikkortet lämnade in det på felsökning fick tillbaka den fina black edition lådan helt förstörd med ett vitt fult klistermärke över (XFX konst märkena) felsökningen visade att det inte var något fel på kortet några månader senare sålde jag hela datorn och blev av med dem problemen

tips till komplett

när ni tar hand om saker TA hand om dem var försiktiga tänk innan ni klistrar på ett vitt klistermärke på en "black edition" låda som är till för att se fin ut blev riktigt förbannad när jag fick min fina låda/kartong som jag varit försiktig med helt förstörd

som tur är så sålde jag datorn för ett ganska högt pris (lurade inte men ett ovanligt chassi följde med) och fick tillräckligt med pengar för en fermi baserad dator

sista gången jag skickar tillbaka något till komplett om jag ska behålla det

(det kan också vara så att posten förstörde lådan men jag skickade lådan med skydds papper runt som komplett inte brydde sig om att sätta tillbaka det kan också vara så att dem skickade det med skydd runt eftersom det var 1 år sen har jag inte ett bra minne av allt men jag vet att lådan var skadad och hade ett klister märke "hämtas pop gbg")

Permalänk
Medlem

dem slängde min chassi låda haf tower. slarviga är bara för namnet

Visa signatur

i7 860 ram 4GB 1333 HDD 150 raptor 2st 640 gb XFX5850 Black

H50 kylare

Permalänk

Finns det någon möjlighet att 22g tuberna med Arctic Silver Ceramique kommer in hos er? 2,5g bränner jag på två veckor så det funkar inte riktigt.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Annonsen på SweC första sida ang Kingston SSDNow V Series V+ GEN 2
Visar en bild på 512GB modellen för 3195:- men klickar man på länken kommer man till 128GB Disken!! Läser man senaste inläggen i denna tråd så känns det lite som komplett.se = slarv?!

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | GIGABYTE X570 AORUS MASTER | 32GB Corsair Vengeance RGB PRO | Gigabyte Radeon RX 6800 XT 16GB AORUS MASTER

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloopy
2. "kringkostnader detta medför och belastar ingen returfraktkostnad."
Gäller även frakt kostnad till kunden?
3. Jag förstår att era omkostnader "stiger" markant då ni har komplext lager system, kanske fundera på Sverige lager?

Om returen beror på en faktor som kunden ej kan råda över debiteras ingen fraktkostnad. Vi har i dag inga planer på att inom en snar framtid öppna ett lager i Sverige. Vi får se vad som sker i framtiden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kajli
Hej! Jag undrar om ni kan ta in Sennheiser PC-350 i sortimentet? Just nu ligger priset på 1999 kr vilket är överdrivet. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=582491

Som du ser är den i sortimentet och i dag har vi 4st i lager, dock skall vi se över priset på den.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maltek
Jag undrar en sak angående Erbjudandet ni hade 13.37. Var det en person som köpte typ 100 hårddiskar eller blev det verkligen 200 beställningar på samma vara(WD Green 1TB)?

Det var enstaka kunder som beställde fler än 1st men inga större volymer, samtliga ordrar innehållande flera hårddiskar är korrigerade och kunderna är informerade. Vi översålde mer än det dubbla av de 200st vi hade och detta gjordes inom ett fåtal minuter, så ja: vi sålde långt över 200st av samma vara.

Citat:

Först vill jag informera om att jag är medveten...

Jag har tagit upp detta med vår kundservicechef och återkommer till dig med svar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zzcool
verkar som du hade otroligt mycket otur...

Produkten levereras i ett emballage vars primära uppgift är att skydda produkten. Om man är extra rädd om sitt emballage och vill spara det av olika anledningar rekommenderar vi starkt att man skickar sin produkt i ett alternativt emballage. För grafikkort skulle vi rekommendera en antistatisk påse samt ordentligt med packmaterial så att kortet inte tar skada i postens hantering. Läs gärna postens tips om hur du emballerar på ett bra sätt.
Notera att komponenter alltid skall skickas in e en antistatisk påse.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredde5
dem slängde min chassi låda haf tower. slarviga är bara för namnet

Här gäller samma sak som ovan. Om man skall returnera en PC för reparation så kan vi kostnadsfritt skicka ut ett nytt emballage, kontakta vår kundservice för detta.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Finns det någon möjlighet att 22g tuberna med Arctic Silver Ceramique kommer in hos er? 2,5g bränner jag på två veckor så det funkar inte riktigt.

Vi skall på möjligheterna för detta.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lingon
Annonsen på SweC första sida ang Kingston SSDNow V Series V+ GEN 2
Visar en bild på 512GB modellen för 3195:- men klickar man på länken kommer man till 128GB Disken!! Läser man senaste inläggen i denna tråd så känns det lite som komplett.se = slarv?!

Tack för att du uppmärksammade detta, vi ber om ursäkt om vår banner var otydlig. Den skall nu vara uppdaterad med korrekt specifikation och bild.

MVH // Erik J

Visa signatur

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Först vill jag informera om att jag är medveten om eran kundpolicy, support sköter man via telefon och eran kundtjänst...

Vi beklagar verkligen hanteringen av ditt ärende å våra och servicepartners vägnar. För närvarande arbetar vi med ett returhanteringsprojekt för att kvalitetssäkra dagens hantering ytterligare, både med interna och externa rutiner. Trotts det som inträffat hoppas vi att du blev nöjd med lösningen i slutändan.

MVH // Erik J

Visa signatur

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niklas12287
ni har 2000 hitachi hårddiskar.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=579127

Vad bra att du upplyser komplett om det för de har säkert ingen aning

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed