Permalänk
Medlem

Allround bärbar under 8K?

Tjenare, nu är det så att min brors flickvän är ute efter en ny bärbar dator.

Ursäkta stavning och meningsbyggnad och annat, har stirrat på prisjakt i några timmar och blir bara dummare och dummare.

OBSERVERA: acer och andra skitmärken är av 0 intresse, ska vara kvalitet.

Användning: allt möjligt, mestadels surfande.

Grafik: Inte prio 1, gärna ett kraftfullt grafikkort men då ska det antingen gå att slå av eller vara snålt i windows miljö. Kan bli en del flygande i FSX.

Processor: Viktigt, intel i3 eller i5 är intressant, kan såklart ändras, har ingen koll på bärbara marknaden, alls. HAr AMD nå att komm med?

RAM: minst 4 GB

HDD: Gärna 500 GB, går ju alltid att byta.

Skärm: ca 15 tum, Gärna LED belyst och snäll mot ögon.

Design: Inte så viktigt så länge den inte är limegrön mer rosa små troll.

Låg ljudnivå är ett plus, men sålänge vi inte snackar jetplan är det lungt.

Ska vara lättanvänd, undervoltning överklockning osv kommer inte på tal.

Kollat på sony vaio E och HP pavilion dv6, bästa jag kunde hitta.

För er som tog er hela vägen hit, tack för visat intresse och eran tid!

Permalänk

Tycker du ska köra på Sony Vaio e-serien.Men batteriet är inte så imponerande bara.. Vet inte men har inget bättre förslag för 8K med tanke på kraven.

Permalänk
Medlem

Okej, finns det någonstans man kan läsa batteritider på olika datorer?

prisjakt brukar det inte stå på.

Permalänk

Om du inte vill ha acer pga. skit kvalité så tycker jag du ska skippa hp också, då dom har ännu sämre kvalité än acer.

Sen så köper du en sånhär:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=555614

Permalänk
Medlem

Kan du tänka dig att beställa från utlandet tycker jag att du ska ta en koll på:

www.deviltech.de och FireDTX den kan du konfigurera med en i5 processor och ett ATI 5650 grafikkort med full HD-skärm (15tum) 4Gb ram för ganska precis 8000kr inkl frakt

Visa signatur

Clevo P150HM: I7 2630QM 2,0-2,9 GHz, 8 GB DDR3 1333 MHZ, 15,6" 1920x1080, ATI Radeon 6970M, Corsair Force 3 180GB