Permalänk
Medlem

5500-6500kr bärbar (Snabbt!)

Hej!

Jag har precis sålt min stationära för att ha råd med en bärbar dator. Jag har inte riktigt råd med en iMac, dessutom gillar jag Windows och "PC", av någon anledning

För det mesta så surfar jag, tankar mycket och har mycket på gång hela tiden. Så det tar väl mycket RAM. Jag spelar inte ofta, men ibland, när det kommer intressanta FPS spel. Som t.ex. nu gillar jag att spela CoD4. Helst ska det gå att spela, men det är inte nödvändigt att det behöver vara på högst nivån i grafiken, bara det går att se och röra sig framåt, heh.

Jag ska kunna koppla in en sladd från min laptop till min Samsung flatscreen och kolla på serier/filmer på TV'n genom datorn. Det är viktigt

Det är EXTREMT viktigt att den är bekväm att skriva på. Inga glidiga knappar. Ska vara skön touch pad (även om jag kommer använda mus för det mesta.)

Den ska helst vara stilren och snygg.

Snälla, ni som har bra koll, ge mig lite tips! Skulle uppskattas så mycket!

Tusen tack!

MVH,
Deejvy

Permalänk

Packard Bell EasyNote TJ75-JN-546NC
netonnet.se
5990 kronor

* 15,6-tums LED-skärm
* Intel Core i3 330M
* 4GB RAM / 320GB hårddisk
* ATI HD5470 512 MB DDR3
* Windows 7 Premium
* HDMI-anslutning

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk

Datorn ovan är mkt prisvärd, men lägger du på 1000kr så får du en likadan av samma fabrikat fast med 5650 grafikkort som är dubbelt så snabbt(ett riktigt kompetent grafikkort för övrigt). Det är lite upp till dig själv, hur mkt du kommer lira osv.

Lägger du till 1500kr(7500kr med studentrabbat på dustin), så får du en sony vaio, med i3 och 5650. Och sony har ju riktigt bra rykte vad gäller kvalité, det är några st här på forumet som köpt precis den sony vaion. Och jag är mycket imponerad av hur bra kylning dom verkar ha fått till på den modellen.

Känslan som datorn ger en är ju oerhört subjektiv, så mitt råd där är att gå till en butik och känn lite på dom olika modellerna. Sen beställer du den du gillar från billigaste stället

Permalänk
Medlem

Jag diggar inte den vita färgen. Ska den vara vit, ska det vara en mac - min åsikt. Jag är ju student, så studentrabbat kan jag få iaf.

Jag ska titta till Packard Bell EasyNote nu, och den för 100kr mer. Det som skrivs verkar lovande.

Fortsätt gärna med tips. Jag vill ha en stilren och framförallt BEKVÄM dator. Jag hade en Ferrari (Acer, den röda) en gång och fy vad jag hatade att skriva på den datorn och använda touchpaden.

Tusen tack grabbar!

Permalänk
Medlem

thereal_twisted:

Jo, det låter väldigt klokt. Imorgon åker jag runt och kollar på lite kandidater

Packard Bell EasyNote TJ75-JN-546NC - den verkar otroligt bra.

Egentligen är det bara utseendet som stör mig lite.
1. Det rutiga mönstret - är det jätteframträdande?

Det fanns inga fler bilder under den billigare varianten, men jag antar att den ser likadan ut som den med bättre grafikkort (+1000 'versionen')

Permalänk

Jag är riktigt sugen på den Packard Bellen som kostar 6999:-...Om du köper den eller den billigare så skriv gärna en recension

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"

Permalänk
Medlem

Är det ingen som vill hjälpa?

Är det helt dött på marknaden, när det kommer till bärbara datorer?

Jag har ångrat mig lite, jag vill helst betala 5000-6000kr för laptopen, så Packarden för 7000kr kommer jag inte köpa.

Någon som vet något forum som är lite mer aktivt när det kommer till datorer/bärbara?

Lite bråttom för min del, nämligen.

Permalänk
Medlem

Är det sån panik att du inte hinner läsa de svar som givits tidigare på ungefär samma fråga?

Permalänk
Medlem

Ursäkta, men kan du hänvisa till de frågorna/trådarna? Eller så tittar jag väl en gång till. Hittade inget direkt..

Jag beställer strax: "Packard Bell EasyNote TJ75-JN-546NC"... Var typ påväg.

Ja, det är extremt bråttom!

Tack!