Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk

Finns det något sätt att alltid starta det som administratör? Ibland tänker man ju inte på att högerklicka utan bara startar det vanligt.

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng ♦ Asus VW222U 22" ♦ Pioneer DVR-116D

Permalänk
Medlem

Rush tyckte jag var roligast i början. Men nu har jag tröttnat lite på det. Så nu är conquest det som spelas mest.

De har gjort en väldigt fin balans mellan rush och conquest det kompletterar varandra perfekt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Ingen som råkat ut för liknande?

Edit: Det är alltså sniper uppdraget i åskan det gäller.

Båda gångerna jag spelat detta uppdraget så åskar det precis när en av gubbarna står framför den andre och när man då skjuter så tar man båda på en gång. Kanske blir fel om man bara tar den ena?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Gaaaaah hur skrivar min in i signature så att statsen alltid hamnar där?

Visa signatur

i7 920, 4850 512MB, 640GB HDD, 3GB 1333 MHZ, Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Tall Man
Finns det något sätt att alltid starta det som administratör? Ibland tänker man ju inte på att högerklicka utan bara startar det vanligt.

Högerklicka på iconen sen egenskaper --> kompatibilitet --> kör som admin bla bla

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

fick mitt spel i dag, instalerat spelet. och ska skapa ett konto så man kan spela online, får inte rätt på det. vad gör jag för fel ??? tips ? tack

Visa signatur

i7 860 ram 4GB 1333 HDD 150 raptor 2st 640 gb XFX5850 Black

H50 kylare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredde5
fick mitt spel i dag, instalerat spelet. och ska skapa ett konto så man kan spela online, får inte rätt på det. vad gör jag för fel ??? tips ? tack

Kan du förklara lite vad som händer, får du några felmeddelanden?

Visa signatur

For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.

Permalänk
Medlem

Hihi kalla mig knivarn!

Permalänk
Inaktiv

Hej! Vad har Ni för FPS i BFBC2? Jag har en Amd Athlon II x4 620, 2gb ram och ett hd4870. Jag får ca 40 FPS i singleplayer när det händer ganska mycket. Mina grafikinställningar är 1920x1080 och grafik: medium. Känns som lite lågt med tanke på att jag uppfyller de rekommenderade kraven.

varmt
Robin

Permalänk
Medlem

Låter inte alls lågt.
Minimikrav = Ha-det-här-så-kan-du-spela-på-lägsta
Rekommenderat = Ha-det-här-så-kan-du-spela-medium
typ

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk
Medlem

Ja och tyvärr funkar det inte. Jag kommer inte ens i några menyer, eller ser introfilmerna, utan bara straight to white screen (Y)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mtpocket
Kan du förklara lite vad som händer, får du några felmeddelanden?

JAG SKREV FÖRST IN KODEN TILL INSTAL SPELET ASSÅ. SEN LÅ DÄR EN ANNAN LAPP I SOM ÄR TILL FÖR ONLINE. OCH NÄR JAG SKRIVER IN SÄGER DEN ATT DET ÄR FEL EA

Visa signatur

i7 860 ram 4GB 1333 HDD 150 raptor 2st 640 gb XFX5850 Black

H50 kylare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredde5
JAG SKREV FÖRST IN KODEN TILL INSTAL SPELET ASSÅ. SEN LÅ DÄR EN ANNAN LAPP I SOM ÄR TILL FÖR ONLINE. OCH NÄR JAG SKRIVER IN SÄGER DEN ATT DET ÄR FEL EA

Sluta skriva allt med stora bokstäver..

Tror inte många vet vad det kan vara om det står fel EA bara.
Du får ju säga allt som står i meddelandet annars blir det svårt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tyffhunt
är det därför multiplayer inte hittar servrar? spelet funkar ju i single player jag kan logga in på EA kontot men jag får inte upp några servrar?

Ja jag är nästintill 100% säker på det. Testa högerklicka på spelet om du kör windows 7 och gå till "egenskaper"-> kompbilitet -> [x] Kör som administratör

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av penna_ha
Låter inte alls lågt.
Minimikrav = Ha-det-här-så-kan-du-spela-på-lägsta
Rekommenderat = Ha-det-här-så-kan-du-spela-medium
typ

Jo jag är väl medveten om det. Men jag trodde att man räknade 60fps+ som spelbart. Vad har du för genomsnittsfps när du spelar?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredde5
JAG SKREV FÖRST IN KODEN TILL INSTAL SPELET ASSÅ. SEN LÅ DÄR EN ANNAN LAPP I SOM ÄR TILL FÖR ONLINE. OCH NÄR JAG SKRIVER IN SÄGER DEN ATT DET ÄR FEL EA

Capslock much!

Valde du Redeem Code?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sacru
Jo jag är väl medveten om det. Men jag trodde att man räknade 60fps+ som spelbart. Vad har du för genomsnittsfps när du spelar?

Kraven är oftast inte för 60fps. Snarare aldrig.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomnsterjohn
Ja jag är nästintill 100% säker på det. Testa högerklicka på spelet om du kör windows 7 och gå till "egenskaper"-> kompbilitet -> [x] Kör som administratör

nopp det funkar inte ..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ahlen
Högerklicka på iconen sen egenskaper --> kompatibilitet --> kör som admin bla bla

Gött, tack.

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng ♦ Asus VW222U 22" ♦ Pioneer DVR-116D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FortuN
Sluta skriva allt med stora bokstäver..

Tror inte många vet vad det kan vara om det står fel EA bara.
Du får ju säga allt som står i meddelandet annars blir det svårt.

Använder koden Get your limited edition och får bara fle medeldande feiled ea crete

har testat med - mellan 4 bukstäver och utan och med stora och små iget hjälper

Visa signatur

i7 860 ram 4GB 1333 HDD 150 raptor 2st 640 gb XFX5850 Black

H50 kylare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Capslock much!

Valde du Redeem Code?

vad då valde ? var och när ?

Visa signatur

i7 860 ram 4GB 1333 HDD 150 raptor 2st 640 gb XFX5850 Black

H50 kylare

Permalänk
Medlem

I menyn i spelet finns Redeem code, tryck där, logga på ditt EA konto och skriv sedan in koden.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

har tagit i menyn i själva spelet, i mutiplayer skrivit in koden där skapa nytt konto eller logga in. funkar inte att skapa ett konto

Visa signatur

i7 860 ram 4GB 1333 HDD 150 raptor 2st 640 gb XFX5850 Black

H50 kylare

Permalänk
Medlem

Har för mig spelet frågar efter CDkeyn först... alltså inne i spelet, har du skrivit in den där?

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

den frågade om key när jag instalerade spelet. och den skrev jag in

Visa signatur

i7 860 ram 4GB 1333 HDD 150 raptor 2st 640 gb XFX5850 Black

H50 kylare

Permalänk
Medlem

gå in på EA`s hemsida o skapa konto, funkade för mig, funkade inte i spelet ... sen får ud skriva in cd key och sen gå in under multiplayer och välja Redeem code för att få dina limited grejer.

Permalänk
Medlem

Så du är inne där man skriver i Kontonamn osv men kommer inte vidare därifrån?

"Get your limited edition unlocks" är för att få dina vapen när du väl loggat in på kontot, på Redeem code som någon skrev senare.

Har lite svårt att förstå vad det är som är felet

"har tagit i menyn i själva spelet, i mutiplayer skrivit in koden där skapa nytt konto eller logga in. funkar inte att skapa ett konto"

Där låter det som om att du är inne i redeem code, då du säger att du är inne i multiplayer, och sen kan du inte logga in, så är lite svårt att förstå.

Men jag antar att felet alltså är att du INTE kan skapa ett konto ihuvudtaget? För det har inte ditt Get your limited unlocks med att göra.

Permalänk
Medlem

Såg föresten att alla mina vänner är borta, antar att dom dyker upp igen innan jag får tid att lira igen. frun är på BB och jag är hemma en stund för att få lite fritid samt diska, tvätta, städa och vila en stund men kan ju inte låta bli att kolla hur mycket mina vänner fått lira samt läsa lite på forum.

Postat i en tråd om gl/at spam, vad tycker ni andra:
http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-bad-company-2-...

Edit: Oj, seriöst spammande i den tråden. jag skriver bara ner vad jag skrev där istället för att ni ska behöve se skiten:
"I would take it a bit further:
* I would say remove the spec "Improved demolitions".

* Increase the time it takes to swap from gl&at/main and vice versa, and also make the arming distance longer for the gl/at (For AT that would mean make an arming distance.

* Also remove the instantkill by an unprimed gl round.

* The reload spead should be lowered for the gl, the at:s have a really long reload time so need to increase that.

These changes would make the gl to be used for blowing up lalalala behind cover instead of being used as an instagib gun. The alternative would be to increase all other weapon damages so that there is a reason to not use the gl for insta gibbing if you can actually kill someone with a burst."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Såg föresten att alla mina vänner är borta, antar att dom dyker upp igen innan jag får tid att lira igen. frun är på BB och jag är hemma en stund för att få lite fritid samt diska, tvätta, städa och vila en stund men kan ju inte låta bli att kolla hur mycket mina vänner fått lira samt läsa lite på forum.

Postat i en tråd om gl/at spam, vad tycker ni andra:
http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-bad-company-2-...

Jag tycker inte att de är OP på nåt sätt. Jag brukar inte få särskilt många kills med GL eller AT och jag brukar inte heller bli dödad av dom särskilt ofta heller, så länge man inte står i nåt hus eller nåt.

En liten fråga också: Går det att ställa in nåt filter för HC-mode?

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myrsloken91
Jag tycker inte att de är OP på nåt sätt. Jag brukar inte få särskilt många kills med GL eller AT och jag brukar inte heller bli dödad av dom särskilt ofta heller, så länge man inte står i nåt hus eller nåt.

Då gör du ngt fel, jag får skitmånga kills med AT utan att ha explosive perk. Men AT är inte det bästa vapnet för att springa runt med framme, däremot är ju gl gudomligt bra eftersom det dödar direkt medans man annars måste sätta 5-6 träffar iaf i någon för att dom ska dö, och det går snabbt att antingen slita fram ett annat vapen för att avsluta med eller bara studsa runt lite för att hinna få i en ny granat.

Edit: AT dödar givetvis också med en direktträff men det är ju bökigare att använda.