Permalänk

ASUS X52JR och K52JR, skillnad?

Tjejen är ute efter en ny ASUS bärbar och har spanat in X52JR, den med i3, 4gb ram och 500 gb hdd. Det jag funderar på är om K52JR är samma dator? Är det någon som vet vad som är skillnaden mellan dessa, om det ens är någon? X52JR finns inte på asus hemsida någonstans så jag undrar om det är något lurt med dem, att de är samma dator. Anledningen till att jag frågar är att jag eventuellt kan få tag i K52JR till lite bättre pris än X52an.

Permalänk
Medlem

Skillnaden jag kan se är att X52JR KAN ha en i5 processor, men eftersom du tog den med i3 så nej, det är ingen skillnad i specifikationerna.

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Inaktiv

Re: ASUS X52JR och K52JR, skillnad?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av thg-linus
Tjejen är ute efter en ny ASUS bärbar och har spanat in X52JR, den med i3, 4gb ram och 500 gb hdd. Det jag funderar på är om K52JR är samma dator? Är det någon som vet vad som är skillnaden mellan dessa, om det ens är någon? X52JR finns inte på asus hemsida någonstans så jag undrar om det är något lurt med dem, att de är samma dator. Anledningen till att jag frågar är att jag eventuellt kan få tag i K52JR till lite bättre pris än X52an.

Hej!

Det är två olika benämningar av samma dator chassi+moderkort.

Permalänk

Hej!

Tack för svar! Visste inte att ASUS hade representant på forumet! Har du någon aning när dessa förväntas levereras till butik i lite större omfång än nu?