Explorerikon på skrivbordet i XP

Permalänk

Explorerikon på skrivbordet i XP

Första gången jag installerade Xp så lyckades jag få Internet Explorer-ikonen på skrivbordet, jag vet dock inte hur. Nu får jag alltid den där jäkla genvägspilen också, den stör mig så mycket att jag inte kan ha den på skrivbordet. Kan någon berätta hur man får fram Internet Explorer som ikon på skrivbordet?

Visa signatur

/Azagthoth

Permalänk
Medlem

I Internet Explorer --> Verktyg --> Internet-alternativ --> Avancerat --> "Visa Internet Explorer på skrivbordet"

Permalänk
Hedersmedlem

sök på google efter "tweakui xp" och tanka det så kan du få bort de där fula pilarna från alla ikoner

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

FEL FEL FEL...
Högerklicka på startknappen ---> Egenskaper ----> Avanserat --->
Välj den andra fliken ----> Kryssa i Internet Explorer

Permalänk

Kanske borde nämnt att jag har engelska XP, för jag hittar inte lösningen i någon av de förslag jag fått. Jag har iofs inte provat att leta på google efter tweakui Xp eller vad det nu hette, skall prova det strax...

Visa signatur

/Azagthoth

Permalänk
Medlem

Högerklicka på skrivbordet
[Egenskaper] -> (Skrivbord) -> Anpassa skrivbordet.. -> och kryssa i Internet explorer under skrivbordsikoner

Vet ej vad det heter i engelsk verre av XP, men det är väl nått liknande detta

[Properties -> (Desktop) -> Customize Desktop...

Permalänk

Kanon! Där har vi den, ikonen utan irriterande pil! Tack så mycket för hjälpen!

Visa signatur

/Azagthoth